LH-piek op ovu-test

Hoi meiden,

Deze cyclus heb ik voor het eerst een digitale ovulatietest gebruikt.

Gisteren had ik voor het eerst een smiley, vandaag is het rondje echter weer leeg, terwijl ik had verwacht dat ik twee dagen een smiley zou moeten hebben… :think:

Is het dan zo dat er maar één dag een LH-piek optreedt?

Betekent het dan dat ik vandaag mijn eisprong zou moeten hebben?



Hoe zit het nou ook al weer?

ja hoor, volgens mij komt 1 dag zelfs vaker voor dan 2 dagen. Maar pin me er niet op vast. Het is ieder geval normaal. En ik heb ergens gelezen dat je binnen 51 uren na je LH piek een eisprong hebt. Dus de dag van de positieve test en de dag erna zou ik benutten als ik jou was, veel plezier :smiley:



Nienke

Ja hoor kan heel goed. De piek duurt 12 tot 24 uur. Dus de ene keer kan je 2 dagen een smiley zien en de andere keer maar 1 dag. :thumbup: Succes! :mrgreen:

Dank!



:dance:

Sorry dat ik gebruik maak van de post van Pé :oops:

Ik heb een digitale ovulatie test gedurende 3 manden gebruiken (Clear Blue)

Er was inderdaad een smiley 2 avonden achter elkaar (ik teste altijd op dezelfe uur, 10 u. ´s avonds) Maar… wij hebben geen success gehad!! na 8 maanden (met 1 miskraam intussen) ben ik niet zwanger!

Ik dacht dat, misschien het een probleem met mijn ovulatie was - waarom 2 dagen met smiley in plaats van 1??

Nu lees ik dat het niet zo raar is…

maar dan, wanneer gebeurt dan de ovulatie? 24 - 48 uur na de 1e smiley of 24-48 na de 2e??? :think: :think: :think: :think: Ik weet niet wat wij verkeerd doen… Zij zeggen, de man moet alleen elke 2 dagen "gebruik maken " van zijn sperma… anders is het te oud of the weinig of te iets :x dus waneer “benutten” as nienke zegt? Wat wij hebben gedaan: tijdens de eerste smiley en de dag na de 2e smiley, pauzeren de dagje van de 2e smiley intussen voor sperma “recharge”. Maar onze “methood” werkte helemaal niet…