Gister een informatie avond gehad over groep 4. Niels vraagt aan mij of ik aan de juf wil vragen of hij eigen boeken mee mag nemen wat hij verveeld zich. (vorig jaar hetzelfde probleem want hij kon al lezen toen hij naar groep 3 ging uiteindelijk kreeg hij extra verdieping nadat ik dit bij de juf had aangegeven) Juf gister kan het me niet voorstellen dus ze laat mij zien wat kinderen op nivo 3 doen. Ik ga bij niels zijn tafel zitten om even te kijken in zijn schriften enzo zie ik een heel ander boek. Ik weer naar de juf klopt dit dan? Ja dat moet kloppen. Wij toetsen aan de cito nivo en alles benenden A doet nivo 2. ja maar niels had cito a en kreeg al verdieping. Is dat zo? vraagt de juf. Ik ga het nakijken. Ja hoor niels zit al bijna 3 weken onder zijn nivo te werken.Sorry sorry zegt ze we gaan het gelijk morgen aanpasen. Ik baal hier echt vreselijk van ook omdat het vorig jaar ook was en toen gezegd werd ja maar hij is nog zo jong. Ja dus!!!
zoon kindje hebben wij hier ook
lezen is nog wat te hoog gegrepen maar letters schrijven is het einde als er maar woorden geschreven mogen worden die hij leuk vind vind hij het prachtig en hij zit net in groep 2
er zijn wat letters waar hij moeite mee heeft maar meeste lukt hem wel
nu hebben we in groep 1 al aangegeven als duco zich gaat vervelen gaat hij vervelend doen dus geef hem wat extra te doen en meer uitdaging dan gaat het prima gelukkig heeft hij nu de zelfde juffen dus dat gaat aardig goed nu merk ik alleen wel nu er meer nieuwe kids (groep 1)in de klas zijn ze duco weer een beetje gaan vergeten
dus binnen kort weer even een korte overleg met juf
Ik weet niet precies met welke methode de school leest, maar bij ons zitten kinderen van een aantal AVIniveau’s als groep bij elkaar ingedeeld. (leeslijn nieuwe versie). Dit is de leespadgroep , de groep die meer uitdaging krijgt mbt het leesonderwijs. Goed leesonderwijs is namelijk veel meer dan alleen boekjes op het goede AVIniveau lezen. De nieuwe leeslijn biedt met name voor de goede lezers een heel uitgebreid scala aan hele goede en uitdagende oefeningen voor deze kinderen. Kijk anders even op de website van deze methode. Wij liepen namelijk al jarenlang tegen het probleem aan dat goede lezers wbt aviniveau behoefte hadden aan moeilijkere boekjes, maar dat de inhoud van deze boekjes helemaal niet paste bij de belevingswereld van deze kinderen.
Ze lezen bij ons estafette. En hierbij maken ze dan vragen dit is weer ingedeeld in nivo 1,2 en 3.