Ik heb zo’n zin in leverworst! Ik las ergens dat je niet meer dan 20 gram per dag mag eten, dus heb ik de weegschaal er even bijgepakt :shock: 20 gram is 1 flinke dikke plak!
Ergens anders las ik dat je per dag 1 broodbelegging met leverworst mag eten, maar dat zou in mijn geval dan neerkomen op zeker 50 gram als het niet meer is. En dat heb ik dus al een paar keer gedaan.
Mijn vriend vindt dat ik voor de zekerheid beter helemaal geen leverworst moet eten maar ik vind het zo lekker, gewoon belachelijk lekker eigenlijk :oops:
Sinds ik zwanger ben heb ik er vaak trek in en kan ook zo intens genieten van die smaak, hoe noemen ze dat, orgastisch lekker? :oops:
Hoeveel leverworst eten/aten de andere zwangere vrouwen?
ik at gewoon 1 boterham, niet zo heel erg dik gesmeerd :mrgreen:
Ach, maak je niet te druk, meid! Da’s niet goed voor je :mrgreen:
Ik heb zelf ook vaker 'n boterham met paté gegeten, wat ook maar 'n beetje zou mogen. Normaal hou ik niet eens echt van paté, maar nu had ik er zooooooo’n zin in!
Kun je dan niet om de dag 'n boterham met leverworst eten of zo? 1 dikke plak is ook zoiets… :?
Gewoon 3x per week 'n boterham of zo? Dan hou je het nog “speciaal” en kun je er toch van genieten!
De verloskundige zegt dat gewoon één boterham per dag mag hoor ! Ze vertelt niets over het aantal grammen…maak je maar niet druk hoor ! Die paar gram kan echt geen kwaad
Nou, om de dag of 3x per week is wel een mooi compromis
Ik maak me er niet zo druk over, maar ik voel me wel bijna schuldig dat ik er zo’n verschrikkelijke trek in heb.
Toen ik zwanger was van mijn dochter heb ik het ook gegeten, maar tis al een poos geleden dus ik weet niet hoevaak ik het toen at.
Weet iemand ook waarom je niet teveel vitamine A mag hebben?
Om je in verwarring te brengen hier het volgende. Gevonden op het net :mrgreen:
Een te hoge inname van vitamine A kan in de vroege zwangerschap de vrucht beschadigen bij daarvoor gevoelige vrouwen. Omdat lever grote hoeveelheden vitamine A kan bevatten, raadt de Gezondheidsraad zwangere vrouwen af om lever te eten. Zo bevat 100 gram lever al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag. Matig gebruik van leverproducten levert tijdens de zwangerschap geen problemen op, mits het niet wordt gecombineerd met een multivitaminesupplement met vitamine A. Een sneetje leverpastei bevat 350 microgram vitamine A.
Mogelijk vanwege de waarschuwingen voor vitamine A halen zwangere vrouwen vaak niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1000 microgram vitamine A per dag. Uit de Voedselconsumptiepeiling uit 1998 blijkt dat de gemiddelde inname tijdens de zwangerschap 829 microgram vitamine A per dag is. Ook een tekort kan schadelijk zijn: vitamine A is essentieel voor een goede ontwikkeling van de foetus. Het is dus belangrijk om niet té voorzichtig te zijn met de inname van vitamine A.
Liefs Moirah
tja…wat nu te doen :think: wel of niet…
Ik had er totaal geen zin in tijdens mijn zwangerschap, en heb het dus ook niet gegeten.
Ik kon daarentegen letterlijk kwijlen van de aanblik van een vers wit pistoletje met filet americain met uitjes… :drool: :drool: :drool:
hier heel de zwangerschap lever worst gegeten hoor
max 1 sneetje per dag… kon geen kwaat vertelde ze mij
Nou ja, ik denk het ook, dat een boterham wel kan, heb d’r vandaag en gisteren dus heeeelemaal geen trek in :sick:
Zaterdag was ik op een verjaardag waar ze volgens mijn plakken van 100 gram trakteerden, die heb ik toen maar niet genomen
Maargoed, ik ga vrijdag naar de vk, ik ben benieuwd of ik er dan aan denk om het te vragen.
ik kan er ook zo’n trek in hebben, maar eet het ook niet elke dag. Had pas 3 boterhammen genomen, kon dr niet vanaf blijven en de rest werd ik misselijk van :oops: Maar wel dun
Bedenk me ineens…ik heb laatst op een feestje ook plakjes (ja plakjes!!)(of plakken) leverworst op. Heb er eigenlijk niet eens bij nagedacht dat dat leverworst was.
Ik denk dat hiervoor hetzelfde geldt als voor zoveel dingen…met mate kan het echt geen kwaad. Ik ben ervan overtuigd dat natuurlijk drank en roken en rauw spul enzo slecht is, maar dit worstgebeuren met mate, (zeker als ze al zeggen in de “voorschriften” met mate en niet helemaal niet) dat het dan echt geen kwaad kan hoor. Dusse ik zou zeggen, lekker af en toe een boterhammetje pakken, maar idd niet elke dag meerdere boterhammen ofzo.
Het verhaal van de vitamine A klopt, daar moet je niet teveel van binnenkrijgen. Maar afgezien daarvan, lever is een orgaan dat afval uit het lichaam verwerkt. Er worden ook schadelijke en giftige stoffen in opgeslagen. Lijkt me niet echt gezond dus om te eten… (Fenna krijgt het dus ook niet)
van wikipedia:
In de lever worden echter ook schadelijke en giftige stoffen opgeslagen die het lichaam niet kan uitscheiden, en daarom is het beter niet te vaak lever te eten.