leuke voorleesboeken

hallo,

wat zijn leuke voorleesboeken voor een jongetje van 2 jaar?

Ik wil nog een leuk boek voor zijn verjaardag vragen.

groetjes Claudia

Lotteis momenteel helemaal weg van de rommelige reus. Erg leuk!

Wij gaan op berenjacht :thumbup: . Vooral het herhalingselement is leuk voor de kids!

Anton kan toveren is hier favoriet.

Ik voel een voet. vooral de tekeningen zijn zo mooi.

verder doet alles van Kikker het hier heel goed. daar heb je erg mooie uitgaven van.

Klinkt allemaal erg leuk. Hoop dat het hier ook zo goed in de smaak valt.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Claudia

Hier tig boekjes maar hij kiest altyd de sesamstraat tijdschiften haha

Bijna vergeten maar écht een aanrader:

‘Kleine muis zoekt een huis’ van Petr Horacek

prachtig platen en een schattig verhaal :inlove:

nano vond vanaf 2 van die aanwijs/zoek boeken helemaal te gek (nog steeds). Niet echt voorleesboeken dus, maar wel erg leuk. Voorbeeld is de serie van bas, zoals Ik ben Bas. Superleuke boeken om met je kind doorheen te bladeren, en erg goed voor de woordenschat van je kind.

en verder idd verhaaltjes met veel herhaling, zoals wij gaan op berenjacht, kusje kusje. Of boeken die erg passen bij de belevingswereld van je kind. Wij leenden altijd het boekje ‘buikje billen benen’ dat was lange tijd een groot succes.

Ik denk dat je : wij gaan op berenjacht moet gaan halen :lol:

Die is hier ook al ruim een jaar favoriet.

Toen ook:

Klein wit visje

Verhaaltjes van Dikkie dik

Vooral korte verhaaltjes nog…

Ik ben sinds kort lid van de bieb en dat vind ik echt een uitkomst. Ik haal een stapel boeken en diegene die ze heel leuk vinden verleng ik (of koop ik)… :mrgreen:

Mijn dochter vind de boekjes van Woezel en PIP geweldig.

groetjes Anita

Hier waren rond de 2 jaar Woezel en Pip ook erg geliefd. En een topper is grote beer kleine beer.

De boekjes van Bobbi :inlove: hier DE favoriet! Ben hard bezig de hele serie bij elkaar te krijgen :smiley:

Yep, bobby en de dieren was hier ook een hit :thumbup:

de bieb is sowieso leuk vind ik. er heen gaan, boeken inleveren, boeken uitzoeken, wat spelen daar, is een prima besteding voor een regenachtige middag voor ons. toch is het ook leuk om een paar echt mooie prentenboeken van jezelf in de kast te hebben staan (vind ik dan, we hebben iets teveel boeken vrees ik :shifty: ) en in veel gemeenten is een abonnement tot 18 jaar gratis.

de serie van Bas ga ik opzoeken, lijkt me leuk!

hallo,

gisteravond met alle titels naar de boekenwinkel gegaan. Wat moeilijk zeg. Zo veel leuks.

Maar we hebben 2 leuke boeken gekocht.

Anton kan toveren(zat ook een vingerpopje bij)

Kleine muis zoekt een huis.

Wij gaan op berenjacht is denk ik nog wat te vroeg voor hem. Maar zal hem zeker onthouden voor volgend jaar. Ik vind het jammer dat dit boek ook zwart/wit heeft.

Maar rupsje nooit genoeg is nu zijn favoriet. Ze hadden daar ook een knuffel van. Het is allemaal veel te leuk.

Ben benieuwd hoe hij dit gaat vinden.

In iedergeval allemaal bedankt voor de tips.

groetjes Claudia

Ja, Anton is erg leuk. Bij ons zat ook een vingerpopje erbij.

Rambamboelie!

Ook erg leuk…

Denk, gooi hem er even bij, want onze favorieten zoals “wij gaan op berenjacht” en bobbi boekjes zijn al voorbij gekomen.

Monky.

Dat is een boek zonder woorden, dus kan je zelf je draai er aan geven.

Dat boek kreeg Rhodé toen ze 1,5 is, en nog steeds vind ze die heel erg leuk.

Amélie is ook fan van dat boek, dus ik vind het een echte aanrader!

Jasper is op dit moment helemaal into de ‘drie haasjes’, vooral ‘drie haasjes gaan eten’ en ‘drie haasjes op de WC’

Leuk om voor te lezen want het rijmt (en hij kent het dus al bijna uit z’n hoofd en vult de zinnen aan wanneer ik stop :inlove: ) en ja de haasjes zijn ook een klein beetje stout, dus dat doet het altijd goed natuurlijk :wink:

Zie net dat er ook een pagina uit het boek op de site staat;

de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.

rupsje nooit geonoeg

van de zelfde schrijver de spin die een web aan het spinnen is ( ken de titel even niet)

en onze zoon is helemaal weg van jip en janneke