Wij gaan binnenkort een weekje naar Scherpenzeel en zijn nog op zoek naar wat leuke uitjes.
Wie kent een leuk zwembad in de omgeving? En wat is verder nog leuk daar te doen met een dreumes?
Misschien is het handig als je even vermeld of het om Scherpenzeel Gelderland of Scherpenzeel Friesland gaat
Bestaan er twee Scherpenzeels dan? We gaan naar de veluwe, Gelderland dus.
oh leuk zeg! Ik kom oorspronkelijk uit Scherpenzeel vandaan!
Voor kleine kinderen is er eigenlijk niet super veel te doen :shifty: er zit wel een leuk pannenkoekenhuis, Hans en Grietje. Verder hebben Ede en Veenendaal allebei een leuk zwembad. Richting Zeist heb je een buitenspeeltuin, Austerlitz. In Amersfoort Dierenpark Amersfoort en in Rhenen Ouwehands Dierenpark. Scherpenzeel zelf heeft wel een eigen zwembad trouwens, maar is een buitenbad… Er zitten toch nog wel leuke winkeltjes, de Hema, Blokker, Kruidvat, Zeeman, Jumbo… Het park is ook mooi om even te kijken, bij het oude gemeentehuis, een kasteeltje.
Alvast heel veel plezier!!
Yep!
Maar dan kom je dus mijn kant op :mrgreen:
Ik woon er vlakbij. En mijn man werkt in Scherpenzeel.
't Willaer (zwembad) is in ieder geval gesloten nu.
En het bosbad in Leersum ook.
Zwembad De Vallei in Veenendaal (waar ik woon) is wel gewoon open.
Verder zou je eens op deze site kunnen kijken:
http://www.recreatieindegeldersevallei.nl/woudenberg/index.htm
En Veenendaal is geweldig om te winkelen.
ohhh jij woont in Veenendaal? Hoe oud ben je? Misschien heb ik wel bij je op school gezeten CLV, in 1999 eindexamen gedaan
De octopus (zwembad) in Leusden is ook erg leuk, dichtbij Scherpenzeel.
In Driebergen, is wel n klein stukje verder, heb je ook een mooi zwembad.
Dat 75 in mijn nickname verwijst naar mijn bouwjaar :mrgreen:
En ik ben import, woon hier nu bijna 11 jaar.
@Kwakje wrote:
De octopus (zwembad) in Leusden is ook erg leuk, dichtbij Scherpenzeel.
:think: Amy & Judith hebben dan niet bij elkaar op school gezeten, maar misschien hebben wij dan wel samen gezwommen :mrgreen:
Ontopic:
Het ‘Kasteelbos’ ( :oops: bedenk me net dat ik niet eens zeker weet of dat wel echt zo heet…) in Renswoude is ook erg leuk :inlove: Mijn opa en oma woonden daar tegenover, en vroeger gingen we altijd de ‘geitenbreiers’ brood en suikerklontjes voeren.
Bos zie je vanzelf liggen als je richting Veenendaal rijdt, aan de rechterkant.
Verder is Veenendaal inderdaad super om te winkelen :dance:
Ook is de Schatkids erg leuk, is een soort Ballorig-in-het-klein, Deanne vermaakte zich daar altijd meer dan prima.
Kinderboerderij is ook altijd leuk; sowieso in Veenendaal, maar ook in De Glind (dorpje in de buurt van Barneveld, ben je als je binnendoor rijdt ook zo) en Amersfoort.
Ga nog even verder nadenken over leuke dingen in de buurt, en alvast heel veel plezier op vakantie!
Ja Schatkids vergeet ik helemaal te noemen en dat terwijl wij daar dus vrijdag naar toe gaan voor de verjaardag van Tim :oops:
Speelttuin de Pol (ook in Veenendaal) is ook leuk.
Schatkids ziet er leuk uit, die ga ik onthouden! Kasteeltuin Renswoude had ik ook al aan gedacht (laatst een bruiloft gehad in die omgeving).
En fijn al die zwembadtips, we gaan eerst ff proberen op het park hoe de meiden het vinden en daarna wellicht nog eens vaker ergens anders.
Zwembaden: Hoevelaken en Barneveld is ook in de buurt, maar daar zijn we zelf (nog) niet geweest dus durf niet te zeggen of het wat is.
Jammer dat de zomer voorbij is; het buitenzwembad in De Glind is ook heerlijk!
Dagje Amersfoort is misschien ook leuk? Of via station A’foort naar Utrecht met de trein? Maar weet niet hoe ‘bijzonder’ zoiets voor jullie meisje is, misschien gaat ze al wel wekelijks met de trein
Ik ga graag naar ‘de Vallei’ in Veenendaal met mijn zoon, omdat ze daar een afgesloten kindergedeelte hebben. Hij kan niet zomaar naar het diepe lopen, en kan er een hele middag rondzwemmen in de kinderbadjes
Ik woon daar ook in de buurt!
Veenendaal is zeker een aanrader om te gaan winkelen en ook om te gaan zwemmen. Je zit ook niet heel ver vanaf de hei, altijd leuk om te gaan wandelen.
Ouwehands dierenpark, ook altijd leuk!
Ik heb dus echt nooit geweten dat er zoveel mensen van kok in deze omgeving wonen. :lol: