Ben 3 weken geleden thuis gekomen, omdat ik rust moet nemen voor de baby die op komst is. gelukkig gaat dat heel goed…
maar mijn vraag is eigenlijk, of iemand wat leuke tips heeft om binnen met Sidney te kunnen doen, want merk gewoon dat het erin sluipt dat ze toch vaak vraagt om jimjam(kinder tv zender) of dvdtje kijken.
We kleuren wel samen of gaan samen de hondjes uitlaten maar merk gewoon dat ik toch creativiteit mis om misschien simpele dingen te doen met haar.
voorlopig zit ik nog wel thuis natuurlijk dus elke tip is welkom, we hebben nog tijd zat om uit te proberen
Boekje lezen, samen zingen, samen knutselen (op internet zijn zoveel ideeën te vinden - Jinthe vindt eigenlijk alles leuk, maar verven en plakken zijn toch wel favoriet, doen we ook wat minder vaak dan gewoon tekenen en kleuren, dus blijft dan ook wat specialer, strijkkralen ed vindt ze ook prachtig)?
Hopelijk kom je de komende weken goed door en blijft alles goed gaan met de baby!
zie dat we sommige dingen al doen, knutselen eigenlijk niet dus morgen maar even wat spullen halen ga zeker even op internet kijken wat voor haar leeftijd makkelijk te doen is voor haar.
met stofdoekjes in de weer is bekend ze heeft eigen spulletjes zoals bezem, stofzuigertje en doekjes.
Samen lezen doen we eigenlijk te weinig, ze is druk en ondernemend dus samen lezen gebeurd vaak als ze moe begint te worden en dan vaak maar eventjes.
Pepernoten bakken houden we er ook in voor straks
thanx vast
Oh ja, koekjes bakken en muffins en pepernoten ed is ook leuk! En dan de muffins versieren met glazuur en van die versierdingen…dat vindt Jinthe ook erg leuk (het opeten ook trouwens ;)). Ze vindt het ook leuk om alles in de beslagkom te gooien. Is ze alles bij elkaar dus zo weer een heel tijdje mee zoet.
Knutselen, samen duplo bouwen & met de treinbaan spelen, samen boekjes lezen of luisteren naar een kindercd, koekjes / muffins bakken en versieren (of straks pepernoten), samen met een stofdoekje in de weer , puzzelen etc…