Leuke tips/ ideeën voor geboortekaartjes

Hallo!



Ben me alvast een beetje aan het oriënteren op het gebied van geboortekaartjes. Maar er is zoveel keus… :roll:

Ben wel benieuwd waarvoor jullie gekozen hebben. En via internet of een drukkerij in de buurt?

Het liefst iets origineels, maar het moet ook niet de pan uit rijzen qua kosten… En het moet wel echt een kaartje zijn, dus geen broekje of beschuitrol oid…

Drukkerij in de buurt.

Tekst van tevoren aangeleverd, met een proeffoto erbij om het effect te kunnen zien voor de originele versie.



Zie foto :wink:

We hebben de foto digitaal gemaakt, usb-stick naar de drukker gebracht en die maakte het in een paar uur af.

http://www.geboortepost.nl



hier staan hele leuke op en je kan ook zelf 1tjuh uploaden en een proefdruk van laten maken…

dus als je zelf een kaartje wilt samenstellen kan dat hier ook… :thumbup:

Wij zijn beide keren gewoon naar een drukker bij ons in de buurt gegaan en hebben behoorlijk zitten “spitten” in al die boeken…wat zijn het er veel.

Bij Lucas hadden we na lang zoeken een kaartje waarvan we beide dacht, ja dat is hem. Was een kaartje met voetjes.

Bij Pepijn wilde ik toch wel in dezelfde sfeer blijven dus ook een kaartje met voetjes, en deze keer was het veel makkelijker, we hebben maar 2 boeken meegenomen bij de drukker en onze keuze was snel gemaakt.

Deze keer willen we dus weer een kaartje met voetjes, en heb gisteren al op diverse site van intercard, familycards, mercard, babyfolly enz gekeken en ik heb nu 4 kaartjes die ik wel leuk vind, dus dat is straks nog makkelijker als we een boek gaan halen :wink:

Het ligt erg aan de persoon, de 1 wil dit, de ander dat.



Bij ons past een klassiek kaartje, dus wij hadden een cremig kaartje met beertjes in de luier rondom een raam en daar stond dan haar naam in.



Bij Peter hebben we weer een cremig kaartje gedaan, met een peuter die een babypopje aan de hand nam, een verwijzing naar broer/zus.



Heel persoonlijk dus.



Ik vind bijna alles leuk, maar houd niet van getekende zwart/wit kaartjes van een slapende baby want die vind ik te veel op een rouwkaart lijken.

Ook houd ik niet van heel strak met een enkel kroontje ofzo erop… vind ik zo saai…



Moet wel een beetje baby achtig zijn, vrolijk zijn en het moet bij ons passen.



Dus ik zou gewoon eerst eens opschrijven wat je over wil brengen. Waar je van houd en dan bedenken hoeveel je er nodig hebt en wat het mag kosten.



Lydia, jullie kaart is gaaaaaaaaaaaaaaaaf :inlove:

Persoonlijk vind ik het wel belangrijk dat er een goed doel aan verbonden is. (Doe ik ook altijd met kerstkaarten). We hebben dus voor de Unicef collectie gekozen.



Zoals al gezegd, als je bij een drukker langsgaat hebben die boeken vol kaartjes in allerlei soorten en maten. Daar zit vast wel iets tussen en anders is er via internet gigaveel te vinden :wink:

Hai allemaal. Thnx voor jullie reacties. Enne, Lydia :inlove: :inlove:

Wowie, erg hoog knuffelgehalte jullie fotokaartje, zoooo schattig!!



Heb inmiddels al wat op internet rondgesurft en een beetje een selectie voor mezelf gemaakt van wat niet en wat wel… Nu nog even overleggen met hubbie, die moet het er ook mee eens zijn… :wink:

Ik wil graag een modern kaartje, niet te erg -‘zoet-sappig’… Een beetje stoer zeg maar 8) Maar ook weer lief, haha. Ben ik nog te volgen?



Maar hoe zit dat precies als je bij een drukker langsgaat? Mag je zo’n boek dan mee naar huis nemen? Of moet ik eerst even bellen om het te bespreken?

@Mar22 wrote:

Hai allemaal. Thnx voor jullie reacties. Enne, Lydia :inlove: :inlove:

Wowie, erg hoog knuffelgehalte jullie fotokaartje, zoooo schattig!!



Heb inmiddels al wat op internet rondgesurft en een beetje een selectie voor mezelf gemaakt van wat niet en wat wel… Nu nog even overleggen met hubbie, die moet het er ook mee eens zijn… :wink:

Ik wil graag een modern kaartje, niet te erg -‘zoet-sappig’… Een beetje stoer zeg maar 8) Maar ook weer lief, haha. Ben ik nog te volgen?



Maar hoe zit dat precies als je bij een drukker langsgaat? Mag je zo’n boek dan mee naar huis nemen? Of moet ik eerst even bellen om het te bespreken?


Bij onze drukker krijg je gewoon een aantal boeken mee.

En je hoeft dus niet van te voren te bellen, maar misschien is dit bij andere drukkers anders?

mijn moeder heeft het kaartje voor nano getekend. Ik heb um ingescand en bewerkt, de binnenkant ontworpen en bij een doodnormale copyshop laten printen (niet drukken want het verschil in kwaliteit was minimaal, het verschil in prijs maximaal…), eerst tig proefdrukjes, want ik ben nogal een mierenneuker als het over zulke dingen gaat :angel:

Ha Mar,



ik heb ook al een aantal gave sites gevonden. Ik wil hip, stoer, niet te klassiek en zoetsappig en er is zoooooveeel keus! Heb nu een voorselectie aan sites gemaakt en als we weten wat het wordt ga ik een voorselectie aan kaartjes maken voor mijn mannetje, want die ziet door de bomen het bos niet.

Ik denk dat je niet te lang moet blijven zoeken, je ziet dan zelf alleen maar meer en meer en dan nog kiezen…pff. Een drukker zie ik zelf minder zitten, we gaan denk ik nog wel kijken, maar vind internet wel praktisch. Dus anders misschien eens toch daar gaan kijken?



Als je mijn gevonden sites wil dan stuur maar een pbtje!

@fiep klophout wrote:

mijn moeder heeft het kaartje voor nano getekend. Ik heb um ingescand en bewerkt, de binnenkant ontworpen en bij een doodnormale copyshop laten printen (niet drukken want het verschil in kwaliteit was minimaal, het verschil in prijs maximaal…), eerst tig proefdrukjes, want ik ben nogal een mierenneuker als het over zulke dingen gaat :angel:




okay thanx for the tip…

de voorkant van ons kaartje word ook door iemand ontworpen en wij wilden het dus op dezelfde manier doen alleen dan wel drukken maar printen is dus net zo mooi en goedkoper :thumbup:

@Missygirl1983 wrote:

@fiep klophout wrote:
mijn moeder heeft het kaartje voor nano getekend. Ik heb um ingescand en bewerkt, de binnenkant ontworpen en bij een doodnormale copyshop laten printen (niet drukken want het verschil in kwaliteit was minimaal, het verschil in prijs maximaal…), eerst tig proefdrukjes, want ik ben nogal een mierenneuker als het over zulke dingen gaat :angel:




okay thanx for the tip…

de voorkant van ons kaartje word ook door iemand ontworpen en wij wilden het dus op dezelfde manier doen alleen dan wel drukken maar printen is dus net zo mooi en goedkoper :thumbup:




In principe moet het kunnen, de copyshop waar wij zo’n drie keer per week komen voor ander kopieerwerk kon dit kaartje niet mooi printen, dus hebben we die laten maken bij een andere.

@lydia wrote:

@Missygirl1983 wrote:
@fiep klophout wrote:
mijn moeder heeft het kaartje voor nano getekend. Ik heb um ingescand en bewerkt, de binnenkant ontworpen en bij een doodnormale copyshop laten printen (niet drukken want het verschil in kwaliteit was minimaal, het verschil in prijs maximaal…), eerst tig proefdrukjes, want ik ben nogal een mierenneuker als het over zulke dingen gaat :angel:




okay thanx for the tip…

de voorkant van ons kaartje word ook door iemand ontworpen en wij wilden het dus op dezelfde manier doen alleen dan wel drukken maar printen is dus net zo mooi en goedkoper :thumbup:




In principe moet het kunnen, de copyshop waar wij zo’n drie keer per week komen voor ander kopieerwerk kon dit kaartje niet mooi printen, dus hebben we die laten maken bij een andere.




ik kan me voorstellen dat foto’s nog wel iets anders is dan een pentekening. missygirl, mooi geschept stevig papier uitzoeken, dat wel!

oh ja dat was het probleem, de foto :wink:



tekening is ietsje makkelijker maar mooi papier maakt zoiets dan wel extra mooi hoor.

:think: das ook wel weer waar en hoe vaak beval je nou van je kind… daar hoort ook een super mooi kaartje bij dan maar iets duurder…

we wachten nog ff af en kijken nog ff om ons heen…

ff wat proefdrukken bestellen e.d…

Wij hebben een foto gebruikt, een vierkante van mijn buik, maar zo abstract dat je even moet kijken voordat je ziet wat het is. De ene zwart-wit en de andere juist heel kleurig voor een graffitimuur.



We hebben het digitaal laten printen. Veel goedkoper en de kwaliteit is prima. We hadden ook een enkele kaart, niet zo eentje die je openvouwt. Ook veel goedkoper.