Leuke testen

@gerda wrote:

Mojo:

Hier nog een oer-moeder.

Zou dit kenmerkend zijn voor mama’s met een groot gezin??? :wink:

groetjes

Gerda

haha, i kdenk het toch niet, want ik ben ook een oermoeder en ik heb er toch echt (nog) maar 1! :lol:

liefs

daffie

Ik ben een vrijheid blijheid moeder. :mrgreen:

Je bent een echte ontdek-het-maar-zelf-moeder

Je bent op je kind gericht zonder dat je hem of haar teveel wilt afremmen of beschermen. Je wilt je kind zoveel mogelijk van de wereld laten ontdekken en je geeft hem of haar daarin veel vrijheid zodat je kind zijn of haar plan- netjes kan uitvoeren. Rommel, teleurstellingen of kleine ongelukjes neem je daarbij voor lief, die horen erbij. Je denkt veel met je kind mee, voelt goed aan hoe het dingen beleeft en wat de lo1ervan is. De ontwikkeling van je kind staat centraal in je leven en dat houdt je voortdurend bezig Pluspunten:

Je kind kan ervaringen opdoen waar hij of zij veel van leert Omdat je zo meedenkt en je kind in zijn of haar plannen aanmoedigt, zal hij of zij zich zeker gesteund voelen. Je laat je kind zien dat je vertrouwen in hem of haar hebt en dat is goed voor zijn of haar zelfvertrouwen.

Eventuele valkuilen:

Doordat je je kind graag stimuleert, kan het misschien dingen doen die nog gevaarlijk voor hem of haar zijn Zorg ook dat je je kind niet ‘overvoert’ met ervaringen waardoor hij of zij angstig of onzeker kan worden. Geef je wel genoeg grenzen aan zodat je kind zich veilig voelt?

===

Ik ben wel redelijk makkelijk maar zoek het zelf maar uit zo erg is het gelukkig ook nog weer niet :lol: