Leuke spelletjes met je baby

Milou gaat altijd lachen als ik haar op schoot zet en ik zing; op een hobbelige weg, op een hobbelige weg… :shock: gat in de weg!!! (en dan laat ik haar zachtjes door mijn knieen naar beneden zakken) vind ze helemaal geweldig. Of als ik haar aankleed, en ik doe knuffeltje, knuffeltje, knuffeltje… knuffel!! op je blote buik! Ligt ze helemaal in een deuk tot schateren aan toe :inlove: Wat doen jullie om je kindje aan het lachen te krijgen?

Bo vindt “van voor naar achter van links naar rechts” errug leuk!!! En ik maak het extra spannend door vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan VOOOR naar achter… enzovoort, snappie?? En dan flinke grote bewegingen, hoe wilder hoe leuker.

Een blaaszoen op haar buik vindt ze ook geweldig, en “poepie” in haar gezicht zeggen, op de p’s wat lucht in haar gezicht blazen is ook een groot succes.

Kiekeboe is al heel lang haar favoriete spelletje en soms is alleen het zien van het gezicht van papa al genoeg! :lol: :wink:

Wessel vind het helemaal te gek als ik z’n armpjes pak en “zo gaat de molen” doe…

of… :“grote klokken zeggen…”…



Piep (kiekeboe) is ook goed voor een lach… en een pfffrtttt net onder z’n oor… of met m’n neus z’n ribbetjes tellen…

ribbetjes kietelen met neus of lippen

schootspelletjes met zingen (volgens mij gaat het meer om mijn stem)

zelf neplachen

schuil kiekeboe met spuugdoekje

voor de spiegel praten

in de lucht houden boven mijn hoofd

tygo zit nu in een fase dat als je een scheet laat hij al in een deuk ligt :mrgreen:

Zachtjes door haar haren blazen met zo’n poefgeluidje en dan net doen of je schrikt… vindt ze hilarisch en doet ze nu zelf ook na. Ligt dan later op het verschoonkussen of in bed erg schokkerig en spastisch te doen en ik maar aan de opa en oma uitleggen dat het een spelletje is :oops: :inlove:.



En de klassiekers… “kiekeboe”… “hop, paardje hop”… “klap 's in je handjes”… vliegtuigje nadoen… “komt een muisje aangelooooooooopen…” en sinds gisteren vindt ze het geweldig als ik een stoffen balletje naar haar toerol of zachtjes gooi. Ligt ze helemaal in een deuk :inlove:.

Hier ook de klassiekers. Gat in de weg, klap eens in je handjes, kiekeboe. En hij ligt echt helemaal in een deuk als ik de hik heb. Ik hik nogal hard en dat is toch wel zo lachwekkend voor meneer, dan zit hij echt te schateren.



Kus

Nanda

Esmee is helemaal weg van kiekeboe, met mama of papa dansen, liedjes zingen, en het duizend kusjes spel… :inlove:

@Ziet wrote:

tygo zit nu in een fase dat als je een scheet laat hij al in een deuk ligt :mrgreen:




whahaha





Matthijs vindt Kiekeboe erg leuk de laatste week.



Klap eens in je handjes…(moet ik hem wel helpen natuurlijk haha) nou dan schatert hij het uit.



Net doen alsof ik nies ( ja echt :roll: ) en dan liefst met hele hoge stem, nou dan komt hij niet meer bij…hihihi en mama ook niet haha





soms is alleen kijken al genoeg…trek ik mijn wenkbrauw omhoog…hahaha hij weer lachen…



gr. patricia

Nina moet ook vreselijk lachen bij hobbelpaard spelletjes.

en ‘dansen’ met mama is ook geweldig.

en vliegtuigje spelen natuurlijk.

Eeeeeeen kusje op jeeeeeee… (smak)…neus (of buik, of wang, of voet, of oor, of voorhoofd), is hier een topper. Hij ligt zich al te verkneukelen als je bij "jeeeeeeee"bent. Is wel spannend natuurlijk.



En helemaal reuzegrappig is “tsjoeketsjoeke”. Dat gaat zo: ik loop met Wouter door de kamer en hij kijkt over mijn schouder. Papa loopt achter ons aan en we zeggen met z’n allen “a-tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke”. Als papa dan steeds gekker gaat doen, kom je als baby echt niet meer bij hoor. :inlove: (En kun je het eerstkomende uur niet slapen. :roll: )

Als Tycho Karlie ziet begint ie al te lachen,des te wilder des te mooier voor Tycho,vooral vliegtuigje met papa vind ie geweldig…of kriebelen,onder zijn oksels,voetjes…schaterlachen…

Ik doe vaak klap es in je handjes met hem,blazen,in zijn gezichtje nep happen…of ik hem opeet…het wordt steeds leuker…

Hey,



Mijn dochter is nog maar 2 maanden oud, maar vindt in de wipstoel zitten geweldig en aandacht vindt ze geweldig. Ze vindt in een spiegel kijken geweldig, dit hebben we net ontdekt. Bij de IKEA hebben ze ronde spiegels (in de vorm van soort oog voor €3,95 ofzo), met schuimrubber er omheen, ideaal om mee te spelen voor die kleintjes.



En we doen nu korte woordjes, zoals boe of bah en dat probeert ze na te doen. Dat wil voor geen meter, maar we liggen wel in een deuk om te zien hoe ze het probeert en wat voor kreten er wel uitkomen. Die kreten brabbelt ze ook tegen de beesten die aan de babygym hangen… :smiley:



We genieten volop!



gr. Nienke

@Ziet wrote:

tygo zit nu in een fase dat als je een scheet laat hij al in een deuk ligt :mrgreen:




hahahaha die is goed.

amy lacht ook om alles wat beweegt.

zo heeft de oma een liedje verzonnen toen amy’s papa nog klein was over een vliegmachine

(in een vliegmachine,in een vliegmachine kun je alle hoge bergen zien en je vliegt al over land en zee als jij groot bent mag jij ook eens mee en omhoooooog in de luuuuucht als een vooooogel op zijn vlucht)

bij die lange tonen gooien wij haar in de lucht en ligt ze helemaal in een deuk van het lachen.

groetjes sil

blaffen. Dat vindt ze echt geweldig. Verder vlak voor haar neus je hoofd bewegen en natuurlijk kietelen.

Alles dat er een beetje wild aan toe gaat vindt ze leuk. De hobbelige weg, van voor naar achter, marcheren met veel gestamp, vliegen door de kamer, bijten in d’r buik, op het bed springen als zij erop ligt, allemaal prachtig.



Ze heeft ook lievelings woorden. Om “WOOPIE” ligt ze telkens in een scheur en pa…PA… PAPA…PAPAAAAAAAAAAAAA!!! is ook een hit. En het spinnetje dat eraan komt gekropen natuurlijk.



Vorige week gooide ik met een bal tegen de muur en kwam ze niet meer bij van het lachen. Ik weet niet wat dat is, maar ze vindt kaatseballen dus echt hilarisch.



De poes van de buren vindt ze ook leuk (en een beetje spannend). Ze heeft zelfs een woordje voor hem: Bfoef (uit te spreken met een soort van zucht). Dat zegt ze altijd zodra ze hem ziet.



Eneehhhh… als ik doe alsof ik dood ga, met veel gerochel en gekerm. Weet niet of dat nog iets wil zeggen :oops: .

Eneehhhh.... als ik doe alsof ik dood ga, met veel gerochel en gekerm. Weet niet of dat nog iets wil zeggen .


Lig ff dubbel.. :mrgreen: [/code]

Maaike ligt in een deuk als ik een gekke stem doe. Laatst was ik helemaal overstuur en zij maar lachen ze kwam niet meer bij :evil: .

Nu is het vooral als ik heel zwaar ga praten dat vind ze zo grappig. :lol:

~Hup paardje hup

~Neusje neusje… en dan met je eigen neus zachtjes over neus van kind.

~Hand onder rompertje doen en dan gaan kriebelen op borstkast.

~Op schouders zetten en rondje gaan huppelen (praachtigg!!!)

~Kiekeboe

~Als hij in box zit en ik speel even met de hond en de hond rent heen en weer… lachtennn!!!

~Als mijn man gek aan t doen is :wink:

~Als kind op zijn kontje valt en je zegt dan Boem!

vind hij prachtig en dan gaat hij weer staan en op kontje vallen… maakt er een echte spel van :slight_smile: