Leuke spellen gezocht, wie kent Jakkiebak! Kippenkak!?

Ik wil voor twee broers en zussen een leuk spel kopen. Een stel is 4 en 7 jaar en het andere stel is 5 en 10 jaar. Er zijn zoveel spellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Vorig jaar heb ik allebei de stellen Twister gegeven en dat was een groot succes. Maar wat ik nu moet kopen… wie heeft een idee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Liefs,

Winnie

Halli galli

monopoly junior

Set

uno/skip bo

kwartet spel

houten vlooienspel

de betoverde doolhof

via de website van 999 games ben ik bij het spel Jakkiebak! Kippenkak! gekomen. Het lijkt me wel leuk. Kent iemand het hier?

dat blijkt heel erg leuk te zijn, fiep heeft het er wel vaker over… alleen ik kan het dus NERGENS vinden… :wall:

wij hebben het ook. Het heeft wat weg van memory, maar dan heel anders :mrgreen:

Anna Sofie vindt het erg leuk. Ik ook trouwens -)

Oh ik ben weg van halli galli! Wij hebben de junior variant, en ik word er zelf ook bloedfanatiek van!!! Echt superspel, deed het ook erg goed op de opvang(en) waar ik werkte.

Jakkiebak Kippekak is echt heel leuk. Ik had het eerst geleend van de spelotheek en we vonden het echt jammer dat ie terug moest. Nu staat ie op het lijstje voor Sinterklaas :thumbup:

Jakkie bah is heel erg leuk :thumbup: wel heb ik het alleen maar gespeeld met kinderen van 4 tot 6 jaar, ik weet niet of het voor oudere kinderen ook nog leuk is :think:

je hebt ook een kinderversie van Catan toch? misschien is dat ook wat?

@#puk# wrote:

Oh ik ben weg van halli galli! Wij hebben de junior variant, en ik word er zelf ook bloedfanatiek van!!! Echt superspel, deed het ook erg goed op de opvang(en) waar ik werkte.

haha ik dus ook :lol: :lol:

Pas zelfs een halli galli toernooi gehouden met de 7+ kinderen.

En ik had nog gewonnen ook :oops: ik werd ook helemaal fanatiek. En snel ben ik wel met dat spel :lol:

jakkiebak kippekap ken ik nog niet :think: en heb toch heel wat spellen zien langskomen op stages en werkplekken haha.

Kinderen van Catan is ook erg leuk idd.

@mv2kids wrote:

dat blijkt heel erg leuk te zijn, fiep heeft het er wel vaker over… alleen ik kan het dus NERGENS vinden… :wall:
]

haha, nou daar kom ik dus:

jakkiebak is echt een heeel tof spel :mrgreen: ik heb een tijd als spellendemonstratrice gewerkt, en jakkiebak was bij kinderen in de leeftijd 4 tot een jaar of 8 absoluut favoriet. iedereen die in mijn omgeving vier wordt, krijgt dus ook jakkiebak cadeau omdat ik vind dat een kind dat 4 is gewoon dat moet hebben :mrgreen:

(en het moge duidelijk zijn dat nano’s jakkiebak hier al 6 jaar ligt te wachten :mrgreen: )

ik vind kinderen van catan niet zo bijzonder eigenlijk. het ziet er wel heel mooi uit, maar het is alléén maar dobbelen, de kinderen hebben zelf 0,0 invloed op het spelverloop. dat vind ik erg jammer. de kinderen met wie ik het toendertijd heb gespeeld waren ook eigenlijk allemaal niet zo heel enthousiast.

haba heeft ook een serie met erg mooie spellen vanaf 3 jaar. te koop in de houtenspeelgoedzaken.

Hahahaha ik zag de titel en dacht meteen, dat zou een topic van Winnie kunnen zijn… En ja hoor!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Heb verder geen aanvulling :-*

Vanwege de kippenkak? :think: :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@mv2kids wrote:
]

haha, nou daar kom ik dus:

jakkiebak is echt een heeel tof spel :mrgreen: ik heb een tijd als spellendemonstratrice gewerkt, en jakkiebak was bij kinderen in de leeftijd 4 tot een jaar of 8 absoluut favoriet. iedereen die in mijn omgeving vier wordt, krijgt dus ook jakkiebak cadeau omdat ik vind dat een kind dat 4 is gewoon dat moet hebben :mrgreen:

(en het moge duidelijk zijn dat nano’s jakkiebak hier al 6 jaar ligt te wachten :mrgreen: )

jakkiebak kippenkak is echt heeeeel leuk idd! kleuters vinden het helemaal geweldig :smiley: Het is van 999 games :smiley:

Ik had toen ik juf was dit spel ook in de klas. Hilarisch :smiley:

ik heb nog een neefje van 5 dus heb even gekeken (sint), maar jakkiebak is wel duur, 26 euro bij BOL! Of is dat een gemiddelde prijs??

En zijn broer is bijna 9, vind hij het dan nog leuk om mee te spelen, kenners?

Ik heb even Halli Galli opgezocht, klinkt leuk!

@Mint wrote:

ik heb nog een neefje van 5 dus heb even gekeken (sint), maar jakkiebak is wel duur, 26 euro bij BOL! Of is dat een gemiddelde prijs??

En zijn broer is bijna 9, vind hij het dan nog leuk om mee te spelen, kenners?

ja voor echt leuke spellen, in mooie uitvoering, betaal je veel geld. hij ligt wel eens voor minder bij de v en d, maar neit zo heel vaak. en negen is ook nog een prima leeftijd voor jakkiebak, al zou ik het niet voor iemand van 9 kopen, maar om mee te spelen is het prima.

Ik heb hem op verschillende sites inmiddels al gevonden voor net onder de 20 euro. Even googlen, dan kom je de links tegen :wink:

Ik ga hem bestellen denk ik.

De spellen zijn besteld, voor 19,75 per stuk. Het is nog prijzig, maar beter dan 26 euro per stuk. :dance:

Bedankt voor jullie adviezen :-*