leuke puzzel?

Wie weet waar ik een leuke puzzel kan kopen met 6 stukjes ofzo.

Ze kan het nog niet zo goed maar vind het wel heel leuk.

En nu heb ik alleen zo’n wazig actionboek met zeer onduidelijke puzzels.



Ik wil dus graag een lekkere duidelijke makkelijke puzzel kopen.

Ik heb wel één van bumba met 12 stukjes maar dat kan ze nog niet.



Vroeger hadden wij zo’n setje in een doosje van verschillende dierenfoto’s; het begon met één van 2 stukjes en dan één van 4/6/8/12 stukjes. Zoiets zou ik ook leuk vinden.



Kent iemand zoiets?

bij action hebben ze puzzels van hard karton.



een blauwe versie met piraten

en een rose versie met een prinses geloof ik.

er zitten 4 puzzels in de doos: 4, 6, 8, en 12 stukjes.

heel goed materiaal

duidelijke kleuren

en voor erg weinig geld (ik geloof € 0,89!)

Mijn zoontje is helemal verzot van die puzzelboekjes:

Bram gaat op reis

Bram op de boerderij

en nog veel meer Bram :roll:

Er zijn ook jungleboek versies

Disneysversie

Het is een voorleesboekje en ieder bladzijde heeft een puzzeltje van 6 stuks.

Voor Jeroen is de uitdaging inmiddels weg, hij kent het met zijn ogen dicht! Maar wel leuk om ook voor te lezen.



Bij action: 1,99 en nog meer boekenwinkels (de goedkopere).

Koop ze NIET bij een boekenwinkel zoals Bruna, daar betaal je beduidend meer!



Succes!



Liefs,

Moon

Ik heb dus zo’n puzzelBOEK (van de action) en die vind ze ook heel leuk.

Alleen zijn de plaatjes te onduidelijk waardoor ze niet goed kan zien hoe het moet.

Volgens mij heet die ‘leren lezen’ je had ook met getallen.

Het is geen voorleesboek dus misschien is die leuker.

Het nadeel vind ik dat ze de stukjes niet goed uit het boek krijgt en dan dus het plaatje kapot scheurt :? door het peuteren (en baldadigheid).

Ik heb dus liever GEEN boek maar een losse puzzel.



ZIET zo’n princesseniets zal ze wel leuk vinden maar zijn die plaatjes dus wel duidelijk (voor een puzzel :wink: )?

V&D



Bumba, Bob de Bouwer…

ach… en vast ook wel iets voor de meiden! :lol: :lol:

Ik zag daar van de week alleen maar van 12 stukjes en dat is nog een beetje te hoog gegrepen :mrgreen: .

Bij intertoys verkopen ze een doos met 5 kleine puzzels.

Elke puzzel bestaat uit ongeveer 4 stukjes,het zijn boerderijdieren.

Ik ben begonnen met hem met houten stukjes waar een knopje op zit (makkelijk vasthouden en passen) met anderhalf jaar. De hoeveelheid stukjes maakte bij hem niet zoveel uit, meer de herkenbaarheid van de stukjes. Ik heb een grote puzzel bij de Intertoys gekocht met boerderijdieren. Herhaling maakt het steeds makkelijker. Het voordeel is dat deze stukjes los van elkaar zitten en het dus overzichtelijker is (de geit is al heel en ziet er als een geit uit etc.). Het gaat dus puur op vorm.



Nu is hij bijna 2,5 jaar en vindt hij deze puzzels niet meer zo leuk en ik heb nu gewone puzzels van 6 tot 12 stukjes, maar dan van hout. Die zijn wat makkelijker te passen dan kartonnen stukjes. Ik moet hem er nog wel bij helpen, maar het gaat steeds beter. Het overzicht bewaren blijft moeilijk, maar dat de randen glad zijn en dat de kleuren bij elkaar moeten dat begint hij te snappen. Primaire kleuren met duidelijk lijnen (afscheidingen) gaan het beste.

Mutti die houten inlegpuzzels heb ik ook (maar heb ik nu dus maar weer eens te voorschijn getoverd :wink: ) en die doen het goed maar zijn inderdaad haast te makkelijk.



Zo’n houten gewone puzzel lijkt me super inderdaad!

Waar koop je zoiets?

Het gaat inderdaad het meest om de duidelijkheid.

En met hout kan ze het niet zo makkelijk stuk maken :wink: .

mamalien; de prinsessenpuzzel heeft hele duidelijke plaatjes.

op 8 oktober 2006 heb ik je een pbtje gestuurd over die houten puzzel van tom :mrgreen: maar die is nog ongelezen zie ik :wink:



elke houten speelgoed winkel heeft erg leuk spul, zeker op gebied van puzzels…kost iets meer maar heb je ook lang plezier van :thumbup:



:-*

Guusje dat was die houten INLEGpuzzel toch?

Ik denk dat die toch wel te makkelijk is onderhand :mrgreen: .

MAar ik zal eens bij een houtzaak kijken of online…



ZIET dank!

ESMIE; klinkt ook leuk!

tom heeft nu een puzzel die je op 3 manieren kan leggen…ff foto zoeken…hij kan er jaren mee vooruit :wink:

Ik heb de houten puzzels bij een speelgoedzaakje waar ze allemaal houten speelgoed verkopen gekocht. Gewone stukjes bijt hij op als het niet past (past het niet, dan maak ik het wel passend :mrgreen:) en de houten stukjes blijven tenminste heel.

Ik zag bij Intertoys hele stapels puzzels liggen van bijvoorbeeld 4 stukjes of 6 stukjes, ook bij de houten speelgoedwinkel zag ik ze volop liggen hoor :wink:



En inderdaad die boekjes met puzzel erin, heb er 2 en beiden zijn

met 6 stukjes per bladzijde.