Wij vieren sinterklaas met een interactief spel waarbij de kids opdrachtjes moeten uitvoeren. Zo verdienen ze puzzelstukjes waarop een aanwijzing staat waar de kadootjes te vinden zijn.
Vorig jaar belden ze een telefoonnummer en moesten ze het geluid van een gsm volgen om de eerste envelop met opdracht te vinden; moesten ze een liedje zingen; een pepernotenrace doen, en een wortel in een schoen poepen. Dat was een groot succes.
De kinderen zijn nu 5, 6 en 7 jaar. De oudste is gelegenheid gelover en oh ja, er is ook een baby bij dit jaar.
Wie heeft er nog leuke ideeën voor de opdrachtjes? Het moet niet te lang duren en laagdrempelig zijn.
Leuk idee!
Veertje prik?
pakjes in een schoorsteen gooien?
Balanceren over het dak?
Aankleedestafette?
:lol: klinkt leuk, maar kun je iets specifieker zijn? Hoe zie je dat voor je, wat moeten ze precies doen?
eerste letter van naam leggen met pepernoten.
je geblinddoekt omkleden tot pietje.
(het klinkt iig als een erg leuke sinterklaasavond! *baalt dat n altijd enige kind is met sinterklaas)
Wat een leuk idee! Ik neem het idee van je over.
Emma heeft een mobiel die ze soms meekrijgt als ze ergens is. Die zet ik stiekem aan en dan krijgt ze een sms van sint en piet dat ze naar zolder moeten gaan. Daar ligt dan een envelop dat ze na het zingen van een klaasliedje naar een andere kamer moeten gaan.
Hoewel ik vind die puzzelstukjes ook erg leuk…
veertje prik: plaatje van een zwarte piet uitprinten liefst zonder veer. Losse veer, plaatje ophangen, kind blinddoeken en veer laten prikken op pietenplaatje à la ezeltje prik
Pakjes in schoorsteen: grote door bekleden als schoorsteen, paar neppakkjes in pakken (kleine rijstdoorjs etc) deze door kind in de schoorsteen laten gooien
Balanceren over het dak: ‘dakdrand’ maken met een bank of schilderstape op de vloer en kind over het 'dak/lijntje laten lopen
Aankleedestafette: per kind een pietenpakje (of andere kleding) en dan na het signaal zo snel mogelijk omkleden (of zoals Fiep voorstelt geblindoekt)
Aanvullend: pepernoten spoor maken om ze naar een volgende plek te leiden
veel plezier
@Elka wrote:
Wat een leuk idee! Ik neem het idee van je over.
Emma heeft een mobiel die ze soms meekrijgt als ze ergens is. Die zet ik stiekem aan en dan krijgt ze een sms van sint en piet dat ze naar zolder moeten gaan. Daar ligt dan een envelop dat ze na het zingen van een klaasliedje naar een andere kamer moeten gaan.
Hoewel ik vind die puzzelstukjes ook erg leuk…
en niet vergeten je naam weg te halen uit haar telefoon? of met iemand anders nummer te sms-en… staat zo raar als jij sms-t en afsluiten met groeten sint en piet
Dat is inderdaad heel slim!
Nu geloofd Emma gelukkig niet meer, maar Stan nog wel :lol: