Leuke manier om geld te geven

Mijn moeder is gisteren 60 geworden en mijn vader een paar weken geleden 65. Dat vieren ze dinsdag samen met een aangeklede borrel in een eetcafe. Nu hebben ze aan iedereen geld gevraagd omdat ze graag een kunstwerkje willen kopen. (een beeldje). Door alle toestanden met mijn enkel ben ik er niet eerder aan toegekomen om dingen te regelen :oops: We willen zelf ook graag een geldbijdrage leveren, maar ik vind het niet zo leuk om een gewoon envelopje te geven. Heeft iemand een leuk idee?

geldboompje!



Koop een leuke ficus oid (die vind ik zelf erg geschikt want die heeft vrij stevige takken) en hang daar alle muntjes en briefjes in.



Of een geldboeket maken met briefjes en muntjes aan wat stevige takken.



Of een mooie lange roos en daar het geld aan vast maken

inblikken?



of in een ballon…of meerdere…





Gefeliciteerd trouwens… :-*

Wij hebben een keer een geldboom gegeven.

In de envelopjes geld met een klein briefje met een gelukswens. Die envelopjes koop je bij Action met kleine kaartjes voor bijna niks. (ik geloof €0,89 voor 10/12 envelopjes, van die inpak lintjes en vaas ook bij Action :mrgreen: …

Ziet er leuk uit Nicje! :thumbup: Ga ik onthouden :wink:

Van papiermache zelf een beeldje maken, bv rond een ballon en in de binnenkant het geld stoppen (wel een gedichtje oid erbij dat dat erin zit, bv.

dit beeldje is misschien niet wat je had bedoeld,

met liefde en plezier is het dan wel gemaakt

maar je mag het laten vallen,

en wat je dan ziet,

zal je hopelijk beter bevallen.



natas

Mijn moeder heeft een keer door iemand zelf een kunstwerkje laten maken van briefgeld. Was ontzettend leuk.



Dit kan je natuurlijk ook zelf doen. Bv een lijst kopen en met 5-jes een boom ‘neerleggen’, of als ze van een poes houd een poes etc etc.



Een soort origami maar dan in 2D

Ziet er idd erg leuk en vrolijk uit!



Wij hebben op onze bruiloft ook een geldboompje gekregen, erg leuk. De boom is inmiddels al een stuk groter geworden.

Ik heb ook eens ergens een theedoos met geld in de zakjes thee gezien.

wij hadden op onze bruilot een champafnefles gekregen, ROndom de hals zat ijzerdraad en daarin zat het geld geplakt of gestoken in een envelopje Erg leuk!



ook een idee is om het geld te plakken in een fotoliljst. Kunnen ze daarna altijd een foto van die dag indoen.



wel zou ik als je iets geeft er een leuk gedichtje of een paar leive woroden bijzetten. Dat maakt het juist persoonlijk!



enne: nog gefeliciteerd trouwens en veel plezier dinsdag!

Ik zou denk ik van 1 en 2 cent muntjes en superglue een poppetje opbouwen, zodat het een bronzen beeldje lijkt.



Met een envelop erbij of de envelop in de hand van het poppetje.

@lydia wrote:

Ik zou denk ik van 1 en 2 cent muntjes en superglue een poppetje opbouwen, zodat het een bronzen beeldje lijkt.



Met een envelop erbij of de envelop in de hand van het poppetje.




ping* er gaat een lichtje op :wink:



dank jullie wel voor het meedenken :-*

Show je het resultaat nog even??

Wij hebben op onze bruiloft een kledingkast gekregen met kleine kleerhangertjes met overhemdjes van papiergeld. Echt zo leuk !

Van 5 euro kun je een overhemd of een broek vouwen en we kregen een kledingkast gemaakt van een schoenendoos welke aan de binnen en buitenzijde was beplakt met retrobehang :thumbup: