Leuke ideetjes vinden pakjes?

Vroeger was het voor ons altijd afwachten waar de pakjes waren op pakjesavond. Herinner me nog precies bepaalde verstopplekken.



Vorig jaar stond de zak bij de schuur, ze wilde toen niet dat pieten binnen kwamen, dus heb met sint afgesproken dat ze buiten zouden bezorgen :wink: (en dit wist ze trouwens nog! Kreeg na getuur naar de schuur de vraag; mama, wanneer komen er weer cadeautjes bij de schuur? :inlove: )



Wie heeft leuke ideetjes? Hoe kwam sint bij jullie de pakjes brengen?? Mag met leuke briefjes of andere activiteiten, daar houd ik wel van!



Op zijn simpels kan ik natuurlijk de buren vragen te kloppen en m voor de deur te zetten, maar ik met de hoeveelheid kinderen in de buurt durf ik dat niet zo goed, aangezien we al einde middag willen vieren. Zit ook al te denken aan een open zolderraam met pepernotenspoor ofzo.

de leukste die we hier gedaan hebben was bonken op de deur, toen stond er bij de deur een mini zakje met een zaklamp in (die had ik op het allerlaatste moment gekocht hiervoor en bleek uiteindelijk het meest geliefde cadeau :mrgreen: ), en dan lag er een pepernoten spoor die ie dus met zijn zaklampje kon volgen, richting de zak.





vorig jaar belde sinterklaas op om te zeggen dat ie het door het noodweer niet redde om langs te komen maar dat de zak wel ergens in de buurt van het huis gedropt zou zijn. Maar sinterklaas was een beetje zenuwachtig bleek, dus dat gesprek liep een beetje stroefjes.





dit jaar weet ik nog niet…zoek ook nog leuke ideetjes.

Wij hebben een video van de sint laten maken, waar hij op het einde van de DVD zegt dat de pakjes in het tuinhuisje liggen.

Wij hebben een keer bij thuiskomst een ‘rotzooi’ in ons huis gevonden. De pieten hadden beschuitjes zitten eten, zwarte handen op de schuifpui gezet, stoelen op zijn kop gezet, een tekening van zichzelf gemaakt (wij doen regelmatig kinderen op een rol behang laten liggen en overtrekken en dat had piet nu ook gedaan). Cadeautjes waren her en der door de kamer verspreid op de vreemdste plekken. en ze hadden een brief achtergelaten. Ze hebben zo’n lol gehad.



Dit jaar maak ik een brief van Sinterklaas die 's ochtends bij de open haard ligt met daarin aanwijzingen voor een speurtocht door huis en tuin heen voor de cadeautjes. Die moeten ze verzamelen en daar zitten opdrachten bij voor we ze mogen openen.

Wij hebben een keer onze kadootjes bij de buren moeten alen. De pieten hadden ze op de foute plek gebracht :lol:



Of inderdaad de sint die opbelde.



En ook geregeld dat er iemand na het uitpakken naar de wc ging, en daar dan nog 2 kadootjes lagen. Zo van :stuck_out_tongue: was aan het poepen, en toen kwamen wij al voor de kadootjes!!

Zelf nog geen leuke ideeën :lol: maar eentje van mijn moeder van vroeger :wink:

Zij had de cadeautjes klaargezet en een Sinterklaasplaat (jaja :roll: ) opgezet voordat ze ons van school ging halen. Toen ze de deur openmaakte, deed ze of ze schrok en zei ‘wat hoor ik nou??? ik hoor sinterklaasmuziek’ nou daar waren wij flink van onder de indruk hoor :lol:



Maar die ‘inbraak’ vind ik ook erg leuk! :thumbup: