Op een verjaardag serveer ik meestal naast de taart allemaal lekkere dingen,zoals salades(tonijn,zalm,eier,kip-sate),toastjes(los in bakje),brie,kruidenkaas,roomkaas,chips,zoutjes en natuurlijk blokjes kaas en plakjes worst(gekookte en lever).
Hebben jullie misschien ideeen voor wat variatie?
Ik vind dit na tig jaar wel heel saai worden namelijk.
Zalmwraps deze in kleine rolletjes snijden, met roomkaas
gehaktballetjes met sate of tomatensaus
kleine tomaatjes vullen met roomkaas of salade
ciabatta brood uit de oven met gesmolten kaas
of bruschetta met tomaat en rucola
gevulde eieren
kleine pizza-tjes
meloen met ham of rookvlees
Quiche met ham en prei
De wraps doen het hier ook altijd super (zalm, philadelphia en rucola. Of je vervangt de zalm door kip). Of cherrytomaatjes gevuld met pesto.
Geitenkaas met stukje salami. Klinkt raar, maar doet het ook altijd goed met de verjaardag.
Ik lees even mee. volgende week ook een feestje.
Ik wil spectaculaire hapjes voor weinig geld :mrgreen:
Super lekkere dingen zeg!
Denk dat die gehaktballetjes met saus het heel goed zullen doen hier(de meeste zijn echte vlees eters).
Die cherrytomaatjes gevuld met roomkaas,salade of pesto lijkt me ook heel lekker.
Bedankt voor deze lekkere receptjes!
Bij de aldi / lidll hebben ze kant en klare gehaktballetjes, zijn ook lekker gekruid…
hoef je alleen nog saus bij te maken
NaÂÂchos met guÂÂaÂÂcaÂÂmoÂÂle is vaak ook lekker, en makkelijk…
Wraps slaan meestal wel goed in inderdaad, deze kun je in verschillende varianten maken.
Ik doe meestal zalm met roomkaas en komkommer, kipfile met roomkaas naturel en tomatentapanade, roomkaas naturel met ardennerham of een pharmaham ofzo.
Ik heb laatst ook eens gemarineerde gegrilde kippenblokjes aan een cocktailprikker gemaakt met een stukje paprika, tomaatje, ananas e.d. Allemaal in een bol geprikt en zo op tafel gezet.
Vers fruit sticks gaan vaak ook goed. Dus prikkers met vers stukje ananas, aardbei, meloen.
Je kunt dit nog aanvullen met een bakje choco fondue.
Gehaktballetjes doen het ook altijd goed. Je kunt deze ook bijvoorbeeld met een saus op basis van zure room en bieslook serveren naast de reguliere mosterd en satesaus e.d.
Gebakken gamba’s doen het ook altijd goed. Deze kun je gemarineerd geven maar ook bijvoorbeeld met een jasje van pharmaham en gedompeld in zoete chillisaus.
Kleine sandwiches worden ook steeds vaker gedaan.
Die zalm in de wraps,is dat gerookte of uit een blikje ofzo?
Het klinkt allemaal heel lekker! hier kan ik zeker wat mee! Tnx!
gerookte zalm…
ook lekker halen bij de Liddl
krijg er trouwens spontaan honger van :mrgreen:
Wraps slaan meestal wel goed in inderdaad, deze kun je in verschillende varianten maken.
Ik doe meestal zalm met roomkaas en komkommer, kipfile met roomkaas naturel en tomatentapanade, roomkaas naturel met ardennerham of een pharmaham ofzo.
Ik heb laatst ook eens gemarineerde gegrilde kippenblokjes aan een cocktailprikker gemaakt met een stukje paprika, tomaatje, ananas e.d. Allemaal in een bol geprikt en zo op tafel gezet.
Vers fruit sticks gaan vaak ook goed. Dus prikkers met vers stukje ananas, aardbei, meloen.
Je kunt dit nog aanvullen met een bakje choco fondue.
Gehaktballetjes doen het ook altijd goed. Je kunt deze ook bijvoorbeeld met een saus op basis van zure room en bieslook serveren naast de reguliere mosterd en satesaus e.d.
Gebakken gamba’s doen het ook altijd goed. Deze kun je gemarineerd geven maar ook bijvoorbeeld met een jasje van pharmaham en gedompeld in zoete chillisaus.
Kleine sandwiches worden ook steeds vaker gedaan.
Bij ons op verjaardag doen de warme hapjes vaak het beste. Ik varieer wel. Ene keer maken we bitterballen/bittergarnituur, loempia’s, knakworstjes in bladerdeeg, kaassnacks/sauzijsenbroodjes (mini, maak ik dan zelf), knakworstjes, kipvleugels, gehaktballetjes met satésaus of mini pizza’s. Dit doen we dan wel 's avonds.
"s middags maak ik meestal een grote schaal met worst/kaas/groente/gevulde eieren etc.
hier doen we bij t haar verjaardag altijd een brunch, erg geslaagd (2de kerstdag) :lol:
Gekookt ei met rookvlees.
Een gekookt ei in 4 stukjes verdelen en oprollen in rookvlees. Is hier altijd zo op.
grote champignons vullen met een mengsel van gehakt, kruiden, wat feta en de steel. beetje kaas erover en even in de oven :drool:
uitserveren in van die kleine papieren cupcakebakjes.
en heeel veel calorien maar wel lekker:
een grote platte schaal tortillachips, beetje gedroogde peper erover, wat avocadoplakjes ertussen, ruim kaas eroverheen strooien, kaas in de oven even laten smelten. serveren met een koel sausje op basis van creme fraiche.
albondigas (spaanse gehaktballetjes in tomatensaus)
of kleine gehaktballetjes maken met italiaanse kruiden erdoor en een grote groene olijf in het midden.
over een andere boeg kun je ook meer richting indiaas gaan.
papadums, komkommerraita, mangodip, samosa’s etc.
even googlen op tapas of finger food en dan vind je een hoop.
de site van de AH heel ook veel recepten.
hier gaat trouwens de zelfgemaakte spinazie quiche (in kleine puntjes snijden) altijd erg snel. maar je kunt ook een quiche kant en klaar kopen.
voor kinderen the good old knakworstjes in bladerdeeg. ook niet zo gezond maar wel populair.
ham met asperges (uit blik)
ham met kruidenboter in een rolletje
Wat een heerlijke dingen zie ik voorbij komen. Het onthouden waard
voor mijn verjaardag volgende maand
@Cariska wrote:
hier doen we bij t haar verjaardag altijd een brunch, erg geslaagd (2de kerstdag) :lol:
jahaa idd altijd erg geslaagd :-* :mrgreen: