leuke dreumeskamer

Hallo,



omdat er straks een kleintje bij komt, gaat onze dreumes naar een andere kamer. ik wil de gelegenheid ten baat nemen om meteen van een babykamer naar een echte dreumes/peuter kamer te gaan. hij is dan bijna 2 jaar.



zijn ledikant gaat mee naar de nieuwe kamer uiteraard (kunnen we iets later ombouwen tot juniorbed, ik vind het nu nog wel handig dat hij niet zelf zijn bed uit kan :wink: ) en ook zijn kledingkast. beide blauw van de mammutserie van Ikea.



De kommode blijft op de andere kamer bij beeb (en dan een extra aankleedkussen in de woonkamer dacht ik :think: )



er is dan nog wat, niet heel veel, ruimte over. wat mist er nog/ wat is leuk op een dreumeskamer?

tafeltje en stoeltje?

speelvloerkleed?

wie heeft leuke tips?

Hoekje voor de treinbaan die hij krijgt als hij 2 wordt? :angel:



Kinder fatboy in de kleur van zijn kamer? Erg grappig als je 2 bent, zo’n ding.



Tafel en stoel zou ik liever beneden hebben (waar ik zicht op m heb, als hij bijvoorbeeld gaat kleuren aan zijn tafeltje, en zo dus niet de net geverfde muren van zijn nieuwe kamer onder kliedert…) maar een brede plank op speelhoogte is misschien wel iets?



Paar planken boven elkaar, 1 plank voor alle auto’s, 1 plank voor alle boekjes, etc.?



Hier een kleine dreumeskamer, met een ledikant, een kledingkast, en een kastje voor speelgoed… het ziet er al gauw te vol uit, vind ik. Wij moeten het vooral hebben van de aankleding van de kamer, niet zozeer het arsenaal aan meubelen, maar ook in aankleding kun je helemaal los 8)

Wij hebben een heel ‘lege’ kamer voor onze zoon (6).



Een groot bed een grote kledingkast, die ook wordt gebruikt voor een deel van onze spullen en speelgoed en de commode konden we ombouwen tot kastje. Verder staat er nog een babybedje ivm oppaskindje.



Als hij op z’n kamer wil spelen neemt hij een speelkleed uit de kast en heeft dan zeeen van ruimte.



Ook in de kamer van onze dochter (4) staat alleen maar een bed, kast en commodekastje.



Dit omdat ze toch meestal nog beneden spelen. Waaneer ze er aan toe zijn/ willen, dan kleden we de kamer verder aan.