Hi,
vraag me af waar jullie je spullen laten voor je kids…ik wil heel graag 1 duidelijk iets hebben waar ik alle spullen voor mn dochter in doe. Wat dan geordend is en leuk om mee te geven voor als ze ooit uit huis gaat
Zat te denken aan een mooie doos ofzo…maar ben nog niks tegen gekomen.
Vandaar dat ik even benieuwd ben, wat jullie doen en of jullie het wel bewaren
Ik heb zelf zo iets gehad van mijn moeder toen ik uit huis ging.
Zij had een houten kist gekocht en die gepersonaliseerd. Ik heb er zelf toen ik 3jaar was iets op geschilderd, zij heeft er een gedichtje op geschreven.
Echt super leuk om te hebben, persoonlijke spulletjes van toen ik klein was, in een kist met persoonlijke tekeningetjes en teksten
Vrienden van ons hebben voor hun kinderen allemaal een rieten mand, waar ze dat soort dingetjes in bewaren.
Net ook waar je van houdt
ik heb een doos met apart deksel,het is een stevige doos
die heb ik beplakt met het behang van zijn babykamer
erg leuk,op het behang heb ik rondom foto’s geplakt van kyano zelf,van onze honden en van ons zelf
ik ben er blij mee
Ik ben ook zo’n doos aan het samenstellen voor mijn zoon. Tot nu toe zit er al best veel in eigenlijk :oops: :shifty: Maar het wordt wel minder nu hij ouder wordt.
Die houten kist vind ik erg leuk. Tot nu toe zit het bij mij in een kartonnen doos van Ikea. 2 voor 5 euro geloof ik.
Ga eens googlen op zo’n kistje :thumbup:
voor de kleine buikspruit heb ik zo’n simpele speelgoedkist van de IKEA gekocht voor 9,95.
Is wit met grenen randen langs de deksel en zijkanten.
Die grenen stukjes ga ik in dezelfde kleur schilderen als 1 muur en 1 kastje op het kamertje (en de andere muren zijn wit, dus past dan helemaal bij het kamertje zoals het nu is).
Daarop komen dan het plaatje wat op het geboortekaartje komt met de naam van de klein, wederom in dezelfde kleur als die ene muur.
Voor de oudste heb ik een stevige wit kartonnen doos destijds gekocht en met de stof van zijn gordijntjes zijn naam erop gemaakt.
De 2e heeft een Winnie the Pooh doos. Hij had Winnie the Pooh op zijn kamertje en dit is officieel een kinderverhuisdoos, dus lekker stevig :thumbup:
De (nog) jongste heeft een soort stoffen ‘krat’ in wit met groen, dat waren de kleuren van het babykamertje toen hij er sliep.
ik heb heel saai gewoon van die grote opbergbakken van l. bakker/
en voor juul gebruik ik de rieten mand waar het kraampakket inzat
Ik heb bij de hema een grote groene stevige doos gekocht. Ik stop daar nu alles gewoon in, maar als ik een keer een leukere doos tegenkom kan dat ook nog. Heb zitten denken om allemaal foto’s er tzt op te plakken zodat de doos zelf al een collage is van “vroegah”.
ik heb bij een mexicaans winkeltje van oud blik een doos(je) gekocht. Is denk ik 25cm bij 20 bij 10 hoog of zo. Zitten zijn eerste kleertjes in, eerste schoentjes, sieraden uit afrika enz. Echt een baby-doosje. Spulletjes van later heb ik veel minder mee om die te bewaren.
Ik heb een plakboek voor de werkjes van school voor de oudste.
En verder heb ik wel de eerste jurkjes bewaard van alle 3, en ik wil wel voor allemaal een koffertje aanschaffen.
Ik heb tot nu toe nog niet zoveel om te bewaren eigenlijk :oops: 1geknutselde plaat van het kdv, verder ben ik niet al te bewaarderig. Foto’s gaan gewoon in het album, werkjes zijn er dus nog amper. Alle kleertjes gaan per 2 maten tegelijk in een doorzichtige box, met deksel, gewoon van de Hema of Ikea. Zo eentje koop ik ook voor de spulletjes voor later.
Mijn moeder bewaarde vroeger alles van ons, hadden toch bergruimte genoeg. Tot we verhuisden naar een kleiner huis, met veel minder bergruimte, toen heeft ze alles geselecteerd en voor ons allemaal een kleiner doosje gemaakt met de belangrijkste spulletjes, zoals eerste kleertjes, eerste schoentjes, eerste werkjes. En dat vond ik superleuk om mee te krijgen toen ik trouwde. Al die dozen spullen had ik zelf toch weggegooid denk ik.
ben ik dan eigenlijk ook wel benieuwd naar… wat gaat er bij jullie dan in aan bewaarspul?
Hier sowieso het eerste pakje.
Dat is ook niet gedragen door jongere broertjes/zusjes.
Voor elk kind hebben we een nieuw 1e setje gekocht en dat zit er dus in.
Ook de 1e loopschoentjes zitten dan wel gaan er in.
Bij de 2e zit er een naamshirtje in dat we als kraamcadeautje kregen, bij de 3e een shirtje met ‘born in 2008’.
Oh ja bij allemaal een babyvestje/truitje in kleinste maat gebreid door mijn moeder :inlove:
Op school maken ze hier een plakboek van de kleuterperiode. Zo zie je de groei van dag 1 tot het eind. Zitten niet alle werkjes in, maar wel die door juf als bijzonder bestempeld of rond een bepaald thema. Dat boek gaat er ook in.
Hun eigen geboortekaartje zit er natuurlijk ook in.
Naamarmbandje wat ze hebben gedragen vanaf hun geboorte tot wanneer het niet meer paste. Ooit als ze er niet meer mee eten hun eigen bestekje (het doosje zit er al wel in). En natuurlijk doosje met melktandjes :inlove: etc.
Verder zitten er per kind tot nog toe ook speciaal voor dat kind dingetjes in… de oudste kreeg bijv. zijn 1e kerst een hele mooie kerstkaart van een familielid met een persoonlijk aan hem gericht verhaal, die vond ik ook het bewaren waard. Dat soort dingetjes.
Grotere kleertjes enzo niet.
Als straks deze kleine uit de kleinste maatjes is ga ik denk ik wel wat dingetjes in maat 56 bewaren (voor ons het kleinste maatje hihi) die voor mij extra speciaal zijn en de rest gaat dan door naar anderen.
De bewaarspulletjes per kind moeten ook gewoon in die ene doos passen hoor… 1 doos is nog leuk om mee te krijgen :mrgreen:
Ik ben even gaan kijken, want ik wist het niet meer :shifty:
Bewaard heb ik:
eerste pakje
eerste schoentjes
schriftje van het kdv
eerste flesje
doopkleertjes
t-shirtje met leuke tekst erop
opnamekaart van het ziekenhuis
eerste antilekbeker
eerste speen
navelklem
Ik heb een stevige kartonnen doos waar een of ander babykado-pakket in zat. Moet nog opgeleukt worden…
wat er in gaat:
eerste kleertjes/shirtje
geboortekaartje
krant met geboorteadvertentie
doos met daarin de kaartjes die we gekregen hebben toen ze geboren is.
bevallingsverslag van de VK (gaat misschien ook wel in een fotoboek).
Dat is het op dit moment wel…
oh ja de krant van de geboortedag hebben wij ook erin idd.
Onze middelste is geboren op zondag en heeft helaas :o een Telegraaf, maar dat was toen de enigste krant die op zondag verscheen… dus was allang blij dat ik een krant had (mijn vader apart die avond nog voor naar een benzinestation gereden).
leuk leuk leuk… :dance: dit bedoelde ik idd! Ga eens ff googlen op bewaardozen…en of bij de ikea snuffelen…
Wil graag een mooie doos hebben om het te bewaren, niet in een verhuisdoos ofzo…niet dat dat minder is, maar ik wil iets speciaals voor mn kleine meid… :inlove:
hier heb ik sowieso spulletjes bewaard van het ziekenhuis, zoals naamkaartje, bandje van het ziekenhuis enz.enz…1e pakje heb ik bewaard en 1e flexschoentjes kunnen er straks ook in :inlove: oh ja en de gegevens van mijn bevalling en het papierwerk wat ik van de vk elke keer mee kreeg op bezoek…altijd leuk om te bewaren
Verder wil ik dus een doos wat een redelijk formaat is om dit alles te bewaren en eventueel wat kinderwerkjes…maar ik wil dus geen mega grote doos hebben…wil wel echt een schifting maken wat leuk is enzo…
het idee van de kist vind ik ook wel gaaf! Wellicht manlief lief aan kijken of hij een kist kan maken
Deze bewaardoos hebben wij voor Lars!
Is te bestellen op internet.