Leuke computerspelletjes?

Laura is de laatste tijd heel leuk aan het spelen met spelletjes die op haar digitale kindercamera staan. Ik zie hier ineens nieuwe mogelijkheden om haar bezig te houden tijdens auto- of vliegreizen.

Maar op die camera staan maar een paar spelletjes, en dan ook nog redelijk simpel, dus dat zal wel snel gaan vervelen – ik ben op zoek naar andere spelletjes dus.

Dan is het eerste wat in me opkomt natuurlijk een Nintendo DS, en die zou ze vast geweldig vinden, maar die vind ik eigenlijk te duur.

Op dit moment zou ze met iets simpelers waarschijnlijk net zo blij zijn (hoop ik), maar dan moet het natuurlijk wel iets te bieden hebben.

Zijn er nog goedkope alternatieven met computerspelletjes a la nintendo, die leuk zijn voor een 5-jarige?

Of is een Nintendo zijn geld gewoon echt waard?

(en hoe zit dat nou precies met het downloaden van spelletjes op kaarten…?)

Ik persoonlijk vind een Nintendo écht zijn geld opbrengen, Ryan heeft hem op zijn zesde verjaardag gekregen( zelf mee laten betalen) en speelt hier dagelijks op.

We hebben genoeg spellen :angel: en er is voor alle leeftijden een geschikt spel te vinden.

Ik vind het leuke hier ook aan dat een ander kind met een ds dus bijvoorbeeld mee kan spelen omdat die dingen elkaar. ‘zien’

Mijn oudste heeft echt jaren lang met een V-tech gedaan…

veel leerzame spelletjes, en niet zo druk…

Nu dus een DS…

Google eens bij Bol op robbie Konijn, dat zijn DVD’s voor de PC,

ook erg leuk, ook met liedjes, tellen en zo, en leuke spelletjes…

was hier ook een HIT :thumbup:

Hier eerst een V-tech gehad en nu een ds…

Vind het zeker het geld opbrengen al mogen ze er niet elke dag op…Alleen in het weekend en op de woensdag.

Ik zou eerder voor een ds gaan omdat ze al 5 is.

Nepspelletjes/merken zijn ook leuk hoor, maar vaak niet zo veelzijdig.

Maar kijk ook eens op http://www.kinderspelletjes.nl

Heel leuk en gratis. Als ze het echt super leuk vind kan je altijd nog beslissen of je een ds wil kopen.

Hm, dit maakt het er niet makkelijker op, ik begin nou toch weer te twijfelen over de DS… maar ik vind het nog steeds wel erg duur om zomaar te geven (of met sinterklaas), en haar verjaardag is nog zo ver weg.

Aan de andere kant, het is natuurlijk ook zonde om iets anders te kopen waar ze over een paar maanden weer op uitgekeken is, dan misschien liever 1 keer een goede investering.

Dus ik twijfel lekker verder :smiley:

Die kinderspelletjes site is erg leuk trouwens, ik denk dat dat wel een succes gaat zijn hier tijdens de herfstvakantie.

onze oudste (6) wil een DS en is daar nu zelf voor aan het sparen.

Ik vind dat dus ook een te duur cadeau voor zomaar of voor sinterklaas.

Met een euro in de week gaat het natuurlijk niet heeeel hard, maar hij had van opa en oma ook wat geld gekregen voor zijn rapport, de buuf had hem 6 euro gegeven voor zijn 6e verjaardag… hij zit inmiddels op zo’n 35 euro.

Voor zijn volgende verjaardag hopen we dat hij nog 2x moet afzwemmen en hij zal ook nog 2x een rapport meekrijgen… + al die weken 1 euro in de week zakgeld… dan komt hij een heel eind.

Afhankelijk van hoever hij is krijgt hij dan een deel of het hele resterende bedrag als (enige) cadeau voor zijn verjaardag van ons en dan kan hij hem helemaal zelf kopen.

Hoe dat precies werkt met die kaartjes en downloaden weet ik niet, wel dat de buurman al aanboodt om er dan wat op te zetten :lol:

spelletje zetten op het kaartje van de ds is niet zo moeilijk. ik heb zelf de ds xl. mijn kids hebben die oude versie die kleine en ik kan wel zeggen ze kunnen zich er uren mee vermaken. maar ja je hebt ook van die tetis dingen.

Maar de oudere versie dssen zijn ook nog wel te koop en ook wel nieuw.

@Mejis wrote:

Hm, dit maakt het er niet makkelijker op, ik begin nou toch weer te twijfelen over de DS… maar ik vind het nog steeds wel erg duur om zomaar te geven (of met sinterklaas), en haar verjaardag is nog zo ver weg.

Aan de andere kant, het is natuurlijk ook zonde om iets anders te kopen waar ze over een paar maanden weer op uitgekeken is, dan misschien liever 1 keer een goede investering.

Dus ik twijfel lekker verder :smiley:

Die kinderspelletjes site is erg leuk trouwens, ik denk dat dat wel een succes gaat zijn hier tijdens de herfstvakantie.

Ja, de eerste aanschaf is wel duur in verhouding maar een ds lite is er al voor €129,- en een kaart is rond de €20,- meen ik me te herinneren.

V Tech is leuk maar daar moet je echt de spellen voor kopen en een goedkoper apparaat dan ben je gebonden aan de spellen die er al op zitten, daar kan voor zover ik weet niets bijgezet worden.

Dus stel dat det €150,- is qua startaanschaf maar dan ben je daarna wél klaar :slight_smile:

Ik weet niet wanneer ze jarig is? Hier hebben we Ryan ook geld laten vragen als cadeau en hebben wij maar een geeelte meebetaald.

Tyg speelt gewoon online spelletjes op kinderspelletjes.nl

helemaal leuk vindt ie het

De Ds vind ik ook super. We hebben ook een Wii, maar een DS kan je eens makkelijk meenemen in bijv de auto als je ver moet reizen.

Hier geldt echter ook de regel, alleen op woensdag en af en toe in het weekend.

En als een DS te duur is, lang leve MP… :mrgreen:

Mijn dochter kocht de allereerste uitvoering DS, geloof ik met dr 7e…

129 euro van dr verjaardagsgeld. Ze heeft hem nu nog, alleen speelt dr 6 jarig broertje er nu vaak op.

Spelletjes te kust en te keur aangeboden, dus voor ieder wat wils.

Merk dat mn zoontje overigens meer naar zijn DS neigt dan naar zijn V-tech…

Ik ben dus wel echt op zoek naar iets voor onderweg (niet dat tips voor online spelletjes niet welkom zijn hoor).

En ik denk dat ik dan ook eerst maar eens op zoek moet naar een handige buurman of collega die me op weg kan helpen met de kaart met spelletjes.

DS via marktplaats is inderdaad ook nog een optie… (heeft iemand er nog eentje in de kast staan??)

Laura’s verjaardag is pas in augustus, en ik wil hem zeker voor die tijd hebben (ALS we hem gaan kopen), ik verwacht namelijk nog wel wat langere autoreizen in de meivakantie en vliegreizen in juli. Hoeft dus niet a la minute NU te zijn, maar als we hem dan toch aanschaffen, dan is sinterklaas misschien geen slechte gelegenheid daarvoor - en meteen leuk vermaak in huis voor de donkere winterdagen.