Na jaren Italie (Gardameer) en dit jaar een uitstapje naar Frankrijk (was ook érg mooi en leuk!) zijn we zo eens aan het orienteren voor volgend jaar. We kamperen altijd met de tent. Wellicht gaan we een caravan kopen (we gaan a.s zaterdag eens kijken bij diverse caravandealers) maar dat maakt voor een camping niets uit, tenzij er echt wegen naartoe zijn die vermeden moeten worden met caravans.
We zijn nog nooit in Toscane en Kroatie geweest dus waar we moeten beginnen met zoeken weten we ook niet zo goed. Dit jaar stonden we in Frankrijk op een niet zo erg grote camping, zo’n 200 plaatsen. Dit beviel ons prima. Lekker aan een riviertje en af en toe wat animatie voor de kinderen (in de vorm van pony’s op de camping en een kleine talentenjacht). Zoiets zouden we ook graag in Italie of Kroatie willen. Ook een mooie omgeving is een must.
Ik heb de Cote 'd Azur toegevoegd in de titel Veel campings maar ik zie door de bomen het bos niet meer…
Dus, wie weet of kent in die gebieden leuke campings?
Lees graag met je mee.
Ook willen wij volgende jaar naar Kroatie.
Ook wij gaan naar Koratie (Istrie) en zitten te denken aan camping Laterna… Maar alles is eigenlijk nog open dus lees lekker mee. Wel willen wij dit jaar een tent gaan huren.
Ja ook dat wilden wij …
Vond het ook interessant uitzien.
Gaan dan zelf met vouwwagen.
Maar ook Park Umaq zag er goed uit, dus twijfelen even.
Wij zijn dit jaar in Toscane geweest. Camping Le Capanne. Wij vonden deze geweldig, maar houden van luxe. Groot zwembad met zachte bodem, ruime plaatsen, miniclub, en restaurant met heel lekker eten. Strand in de buurt en veel mooie plaatsjes.
Nu al aan het nadenken over volgend jaar. Want op tijd boeken. En Kroatie is ook bij ons een optie.
@Esther83 wrote:
Ook wij gaan naar Koratie (Istrie) en zitten te denken aan camping Laterna… Maar alles is eigenlijk nog open dus lees lekker mee. Wel willen wij dit jaar een tent gaan huren.
Wij zijn afgelopen maandag teruggekomen van een geweldige vakantie op camping Lanterna
Het is wel een ontzettend grote camping,maar moet zeggen dat je daar niet echt “last” van hebt. Genoeg voorzieningen die dichtbij je plek zijn. (douches zijn gratis,en worden net als de wc’s meerdere keren per dag schoongemaakt). Er zijn een soort van kioskjes ook verspreid over de hele camping waar je vanaf 7.00 's morgen verse broodjes kan halen (wordt er ter plekke gebakken :thumbup: )
Zijn 2 zwembaden ( 1 zoutwaterbad en 1 “gewoon” bad) en dan natuurlijk de zee nog :lol: Het enige nadeel aan de zee + strand vond ik dat het een kiezelstrand is en dat er in de zee ook stenen liggen waarop je behoorlijk uit kunt glijden,maar daar willen goede waterschoenen nog wel tegen helpen.
Wij stonden er met een eigen tent,maar je kunt er via verschillende organisaties tenten en caravans huren.
Wij waren voor 4 personen waaronder 1 kind van 6,450 euro kwijt voor 9 nachten.
Als je via de camping zelf boekt ben je nog voordeliger uit (http://www.camping-adriatic.com/lanterna-camp-porec).
Er zijn verschillende restaurants op de camping waar je voor weinig geld goed kunt eten!!!
Er is een kidsclub,een teenclub dus genoeg te doen voor de kinderen.Vond het wel jammer dat de begeleiding alleen duits,engels en italiaans spreken en het voor mijn meissie wel wat moeilijk was om iets duidelijk te maken.Al met al is deze camping ons erg goed bevallen. :thumbup:
Ik raak overtuigd :mrgreen: Hebbie nog foto’s van de camping zelf die je met me wilt delen :mrgreen: En hoe is de omgeving zelf? Wij zijn gen mensen die hele dagen op de camping blijven maar willen wat zien. Drpje op loopafstand? Wat te doen in de omgeving?
Ik hang aan je lippen
Heb wel wat foto’s voor je.
Het strand en de zee
Ander stuk strand
Onze campingplek,onze auto en de tent van de oudste stond hier ook en dan nog hadden we genoeg ruimte over om te zitten in de zon en/of schaduw.
We hebben een boottocht gemaakt vanaf het dorpje Porec naar Rovinj en naar de piratengrotten.
Dit was Porec
Uitzicht vanaf de boot op de kerk van Rovinj
Ashley bij de bijna dagelijkse disco 's avonds (meisje met groene shirt aan en staartje)
Foto genomen vanaf 1 van de restaurants (deze lag aan het strand)
Dorpje Tar ligt dichtbij maar is niet op loopafstand.
Op de weg naar de camping zitten wat kleine restaurantjes waar je bv. een gebraden varken aan het spit kunt eten.Je ziet het varken zelfs aan het spit zitten :think:
Groente en fruitkraampjes zie je daar ook.
Er is buiten de camping genoeg te doen.
Bij de receptie liggen folders wat er allemaal te doen is in de buurt.
Je kunt er ook voor kiezen om mee te gaan met een excursie.
Je kunt zelfs via een van die excursies naar Venetie,of naar de watervallen van Plivice.Ligt eraan wat je ervoor over hebt qua geld
Er rijdt elke dag meerdere keren per dag een treintje over de camping die je over de hele camping heen rijdt (van station naar station) Hij rijdt ook 1 keer per dag naar andere campings/hotel brengt (in de buurt zit ook een naturistencamping,1 van de grootste in Europa)
's Avond brengt dit treintje de jeugd (vanaf 16 jaar) gratis naar de disco buiten de camping en haalt ze ook weer op op vaste tijden.
Als mijn vakantie volgend jaar weer goed samen valt met mijn mannetje gaan we zeker weer!
Zou je trouwens wel aan willen raden om bij boeking te vragen naar of een plek in de schaduw of naar een plek in halfschaduw,want geloof me in de volle zon hou je het niet vol
Wij hadden een plek in halfschaduw en konden elke keer als de zon ons teveel werd een plekkie in de schaduw opzoeken.
Wij zaten ook aan de doorgaande weg,en ja je hebt wel wat lawaai als je in je bed ligt 's avonds maar dat heb je denk ik wel op elke camping.
De huurtenten die ik onderweg heb gezien op weg naar het kinderbad staan volgens mij allemaal wel half of helemaal schaduw. Weet zo niet meer via welke organisatie maar er zat tuinmeubilair en ook een kogelbbq bij.
Meer vragen? Kom maar op :lol:
Hoe zit het nou echt met de kosten. Is kroatie nog zo goedkoop als dat ze zeggen? proef een beetje dat voor zo’n excursie best veel gevraagd wordt. Maar hoe zit het met je boodschappen en uit eten gaan?
Wij zaten op de camping Le Capanne in Toscane, super camping, niet te groot en een geweldig zwembad met zachte bodem!
Ik heb vanmorgen eens zitten kijken op La Capanne nav het berichtje van Paikea en nu schrijf jij er ook over! Ziet er goed uit. Wel vrij groot nog, maar nog te doen. Ik zag dat de capaciteit van Lanterna in Kroatie 9000 was :shock: Ik vroeg om kleine campings Dat je met een treintje van plek naar plek moet lijkt me echt vreselijk. We zijn een aantal jaren op Bella Italia geweest aan het Gardameer. Daar vond ik 3000 mensen op een camping al huge! Dit jaar stonden we op een camping met nog geen 200 plaatsen, dat gaf iedereen een stuk mee rust. Volgens mij is Capanne en goede tussenweg.
@Fleur wrote:
Ik heb vanmorgen eens zitten kijken op La Capanne nav het berichtje van Paikea en nu schrijf jij er ook over! Ziet er goed uit. Wel vrij groot nog, maar nog te doen. Ik zag dat de capaciteit van Lanterna in Kroatie 9000 was :shock: Ik vroeg om kleine campings Dat je met een treintje van plek naar plek moet lijkt me echt vreselijk. We zijn een aantal jaren op Bella Italia geweest aan het Gardameer. Daar vond ik 3000 mensen op een camping al huge! Dit jaar stonden we op een camping met nog geen 200 plaatsen, dat gaf iedereen een stuk mee rust. Volgens mij is Capanne en goede tussenweg.
Ik reageerde eigenlijk op de vraag van Esther
Lanterna is wel een grote camping maar je hebt er geen last van,en je moet niet met het treintje maar als je de hele camping wilt zien is het wel handig.Wij hebben er geen gebruik van gemaakt en alleen de plekken bezocht die we wilden zien en lopend afkonden.
@ Esther, wij zijn op 2 avonden na uit eten geweest en waren omgerekend naar euro’s voor 4 personen rond de 40 euro kwijt,inclusief drinken. Je bent qua boodschappen wel elke dag water nodig (zou het niet uit de kraan drinken daar),verder haalden wij beleg,drinken,lekkers en 1 keer hebben we gebbqd,maar waren niet duurder uit dan hier.
De excursie naar Rovinj en de piratengrotten koste ons inclusief eten,gratis ranja en witte wijn op de boot 97 euro voor 3 volwassen en 1 kind. De excursie naar bv.Venetie was inderdaad stukken duurder.
Je hoeft niet met een excursie mee te gaan,je kunt ook met eigen auto naar Porec of een andere stad gaan.
Je kunt ook met een watertaxi naar o.a Porec,koste ook niet zo veel maar hebben wij niet gedaan. We kwamen daar pas achter nadat we met de excursie mee waren geweest.
Capanne is super! Grootte valt echt mee, alleen zwembad is wel druk in hoogseizoen, maar wel genoeg ligplek op lekker gras. Toch wel een rustig en ontspannen gevoel, echt niet te groot, ook al zocht ik net als jij naar rond de 200 plaatsen. Zwembad en animatie, mini disco erg leuk!
Wij zijn 2x naar Park Umag geweest. Erg grote camping, maar daar merk je eigenlijk niets van, tenzij je achterop de camping staat, dan is het heel erg ver lopen naar het zwembad en de receptie. Lotte was ook 7 toen we er voor het laatst waren. Net zoals in heel Kroatië kan je niet heel makkelijk de zee in vanwege de rotsen, maar kinderen worden daar wel handig in en op een gegeven moment vind je vanzelf een paadje. Ik heb veel campings in Kroatië gezien in mijn leven en Park Umag is geen slechte met kinderen. Er is ook animatie voor kinderen. 's Avonds is het, ondanks het groot aantal gasten altijd heel rustig op de camping.
Succes!
Viratine
@Esther83 wrote:
Laterna is een leuke camping aan het water…hebben wij in 1980 gestaan, zo oud is de camping al…ik was nog maar 6, maar heb een geweldige vakantie gehad op die camping en kan me ook nog heel veel herinneren.
In 2011 zijn wij ook naar Kroatie gegaan, maar toen stonden we op de grootste camping van Europa…park Umag. Is niet ver van Laterna.
Is een hele leuke streek daar en er zijn leuke uitstapjes te doen…
Ik wist niet dat Park Umag de grootste camping van Europa is? Groot is ie inderdaad!
@Viragootje wrote:
Ik wist niet dat Park Umag de grootste camping van Europa is? Groot is ie inderdaad!
Ja wij onderzoeken altijd alles en lazen dus dat het de grootste was…hij is ook bijna 3 km lang en dan moet je het gedeelte vanaf de weg naar de zee er nog bij rekenen.
Als wij vanaf Umag kwamen en het begin van de camping tegenkwamen moesten we nog een eindje rijden voordat we bij de ingang waren.