leuke binnenactiviteiten?

Vriend heeft vakantie en het is niet zo lekker weer.



Toch willen we niet dag in dag uit thuis zitten met de kids en wat leuke dingen doen.



Nu hadden we al gedacht aan een keertje zwemmen, winkelen, indoor speeltuin, sea aquarium en het nijntje museum.



Maar nu vroeg ik me af wat er nog meer aan leuke binnenactiviteiten zijn voor kleine kinderen (3 en anderhalf)?

knutselen… helemaal in hier, al jaren…

vanmiddag een fotolijstje van de ikea (van hout 3 voor paar euro geloof ik) laten schiulderen, daarna mocht ze ze nog versieren met foamstickers en zo is weer een uurtje zoet en helemaal blij :inlove:

of bij de action zo’n canvas halen, die in 1 kleur schilderen, de kids daar weer iets op laten schilderen, versieren met stoffen vlinders of bloemen of wat je leuk vind en je hebt super leuke schilderijtjes :smiley:

verkleedpartijtjes…

kids hoeven niet altijd weg, die van mij kun je ook echt superleuk thuisvermaken.

dierentuin, burgers bush heeft bijv veel binnen. Sommige pretparken hebben ook veel binnen.



123 speelland is trouwens leuk! Bij Best/eindhoven, niet zo groots als dippiedoe en lekker overzichtelijk en je hoeft als volwassenen niet te betalen!



Leuk idee dick bruna huis, dat wil ik ook wel!

ow nog nooit van gehoord van 123 speelland, thx wien!



En leuke ideetjes wat knutselen betreft annette, knutselen vinden ze hier ook leuk en prachtig en doen we veel, dus dat is het probleem ook niet, was alleen op zoek naar inspiratie voor buiten de deur.

Voor buiten de deur had je al heel veel genoemd 8)

enige inspiratie die ik nog zou hebben zou de bios zijn, maar daar is je oudste misschien nog net aan wel/niet te klein voor…

hier is echt weinig, ja binnenspeeltuinen, maar dat heb ik ook wel gezien… maar zullen we hier ook vast nog wel gaan doen 8)

@femmie wrote:

ow nog nooit van gehoord van 123 speelland, thx wien!



En leuke ideetjes wat knutselen betreft annette, knutselen vinden ze hier ook leuk en prachtig en doen we veel, dus dat is het probleem ook niet, was alleen op zoek naar inspiratie voor buiten de deur.




Volgens mij heet het trouwens niet speelland, maar 123 speelparadijs ofzo. Asl je afslag best neemt bij de mac is het een heel eind rechtdoor, richting woensel ofzo. Fijne is ook dat je jongste daar waarschijnlijk ook een heel eind “los” kan, we konden die van ons ook redelijk laten gaan! (die bleef natuurlijk niet in het baby gedeelte haha)

123 speelparadijs, wat leuk! Kende ik niet, maar niet ze ver van mij af en ga ik zeker een keer doen (met dit weer :evil: ) Senks! :thumbup:





EDIT: E 7,50 per kind intree en volwassenen en kinderen tot 1 jaar gratis

weet er nog een… pepernoten bakken… :lol:



het was de bedoeling om speculaasjes te bakken, maar ja… deeg was wat nat… dus nu pepernoten…

Wij gaan kaasstengels bakken :mrgreen: Kan je oudste al wel bij helpen.



Groetjes, Petri

@petri wrote:

Wij gaan kaasstengels bakken :mrgreen: Kan je oudste al wel bij helpen.



Groetjes, Petri




de jongste niet? hier helpen ze (hoe klein ze zijn) al beide mee…

Nijntje-huis is inderdaad superleuk. Utrecht heeft nog wel meer leuke dingen voor kinderen…voor je oudste althans.



Museum van speelklok tot pierement bijvoorbeeld :thumbup:



En wij gingen wel eens (best suf :oops: ) naar zo’n indoorspeeltuin van Landal. Lekker tussen de vakantiegangers, wij met een drankje op het terras, en de kindjes een uurtje spelen. Net weer even anders dan een grote indoorspeeltuin. :wink: En tussen de buien door loop je even het bos in of de hei op.



Misschien heb je ook iets aan de site: http://www.uitmetkinderen.nl

Mijn 2 kids hebben allebei vanmiddag gebakken maar haar kleinste van anderhalf??? Ik geloof niet dat ik dat toen al deed, misschien pepernoten samen bakken :mrgreen:



Hier een trommel vol kaasstengels, 3 series in de oven :dance:



groetjes, Petri

@petri wrote:

Mijn 2 kids hebben allebei vanmiddag gebakken maar haar kleinste van anderhalf??? Ik geloof niet dat ik dat toen al deed, misschien pepernoten samen bakken :mrgreen:



Hier een trommel vol kaasstengels, 3 series in de oven :dance:



groetjes, Petri




ik bedoelde ook bij jouw… :wink:



1.5 jaar deden ze dat hier ook… soms gaat het wel mis… en dan in dat ik soms ineens spontaan mijn garnering kwijt ben… of slagroom is minder geworden enzo…



mij helpen ze met mixen, spullen in dekom doen enzo.

thx voor de leuke tips, kreeg vandaag ook een boekje via kdv met allerlei activiteiten voor buiten de deur. Stond ook wel eea tussen.



En dat kokkerelen hier ook heerlijk. Wilde dana bij de geboorte van beeb een kokssetje geven dat ze mee kan helpen met beschuit met muisjes smeren, maar zit ernstig in twijfel of ik hem nu al zal halen en dan maar wat anders bedenken voor dan als beeb er is, want ze vind het zo leuk te helpen in de keuken.

Elin overigens ook, op haar manier :inlove:

@femmie wrote:

thx voor de leuke tips, kreeg vandaag ook een boekje via kdv met allerlei activiteiten voor buiten de deur. Stond ook wel eea tussen.



En dat kokkerelen hier ook heerlijk. Wilde dana bij de geboorte van beeb een kokssetje geven dat ze mee kan helpen met beschuit met muisjes smeren, maar zit ernstig in twijfel of ik hem nu al zal halen en dan maar wat anders bedenken voor dan als beeb er is, want ze vind het zo leuk te helpen in de keuken.

Elin overigens ook, op haar manier :inlove:




Practisch gezien zou ik het kok setje nu doen. Nu je tijd hebt om met haar te koken met haar nieuw setje. Als de baby er is zal dat minder zijn, en dan heeft je meisje een kado wat ze niet zoveel kan gebruiken.



Maar dat is mijn gevoel erbij.

Wij hebben vorige week koekjes gebakken (zie topic: wat doen jullie met dit weer?) en zijn ook druk met strijkkralen. Tussendoor doen we speeltuinestafette :lol:



Vanmiddag hebben we van poffertjesmix wafels gebakken :mrgreen: ((beslag beetje aangepast en voila, smullen)



later deze week ga ik nog ‘toverstafjes’ maken met ze (reepjes maken van bladerdeeg of croissantdeeg net wat ik nog heb liggen, daar wat geraspte kaas of kokos of sesamzaadjes of wat ik nog meer kan verzinnen, op sprenkelen en afbakken. KLAAR!)

ow wat slorig van me, dat ik dat topic niet gezien had.



Heb hier vandaag het kokssetje gekocht. Dacht idd van, nu kunnen we er zoveel aan hebben (dat dat straks met komst van beeb wrs veel minder is, had ik even nog niet zo bij stilgestaan :roll: ).



Ze vonden het prachtig. Heb ook een boekje “koken met sesamstraat” erbij gehaald, staan erg leuke dingetjes in ook, helemaal leuk.



Dana heeft vanavond gewoon geholpen zoals wel vaker met het avondeten maar ze vond het zeker zo prachtig met haar muts en schort en was helemaal trots op wat ze bereid had :inlove: