Leuke berichten??

Staan er ook weleens leuke berichten in de media met betrekking tot kinderen.

Ik wordt hier altijd zwak ziek en misselijk van al die ellende.

Ik weet best wat er in de wereld te koop is maar om nu de meest gruwelijke dingen hier altijd te moeten lezen.

Kunnen we niet zeggen naast elk ellende bericht moet een positief bericht staan ofzo :shifty: Voor de balans zeg maar.

Ik vind het een leuk idee iig :smiley:

Ik zoek normaal dit soort berichten echt niet op, maar als ik hier dan de titels lees wil ik vaak toch het hele bericht lezen en dat is echt niet om vrolijk van te worden idd :?

Ik lees vaak ook een hoop ellende als ik alleen al nu.nl aanklik.

Heb nooit het idee gehad ze allemaal te delen. Alleen opmerkelijke, educatieve, discutabele onderwerpen wil ik nog wel eens kopieeren.

Hier op kok mediahoekje is 80% diepe ellende. Eigenlijk snap ik vaak niet eens waarom je het perse wilt delen,maar anderzijds, ik zou dit hele hoekje ook links kunnen laten liggen. Lees ze soms in de hoop toch ergens een nuance te vinden dat het allemaal niet zo rot is.

Sta niet bepaald onbevangen in het leven en weet dat er flink wat rottigheid gebeurt in de wereld. Heb niet zo de behoefte mijn “geschoktheid” te delen. Dat ben ik namelijk niet, bewust niet,anders slaap ik niet meer (naast alle elende die ik in mijn eigen omgeving en werk meekrijg).

Ieder zijn meug denk ik dan maar…

Van mij mag het ook weggelaten worden hoor al die negativiteit.

ik snap persoonlijk gewoon niet waarom hier elke keer al dat kinderleed breeduit gekopieerd moet worden…

Volgens mij is daar al eens eerder in zo’n negatief topic over gesproken met de plaatser van dat bericht (of meerdere berichten) maar die vond het geen probleem om dat toch elke keer weer te plaatsen als ik me goed herrinner.

Ik ben ook voor het plaatsen van ter zake doende mediaberichten, en niet alleen de ellende :oops:

@mamy wrote:

Van mij mag het ook weggelaten worden hoor al die negativiteit.

ik snap persoonlijk gewoon niet waarom hier elke keer al dat kinderleed breeduit gekopieerd moet worden…

Volgens mij is daar al eens eerder in zo’n negatief topic over gesproken met de plaatser van dat bericht (of meerdere berichten) maar die vond het geen probleem om dat toch elke keer weer te plaatsen als ik me goed herrinner.

Ik ben ook voor het plaatsen van ter zake doende mediaberichten, en niet alleen de ellende :oops:

ik zie er ook zo de zin niet van in, als ik de koppen al lees dan hoef ik het verder niet te openen… lijkt wel of sommige er specifiek op zoeken om het hier te plaatsen.

Daar is het media hoekje voor…

Of het nou blij nieuws is of slecht…

Als je niet wil lezen moet je het overslaan.

Hoe vaak is dat al niet gezegd?

Hoe vaak is al niet gezegd dat sommige er geen behoefte aan hebben?

Sommige wel sommige niet, punt.

Wil je niet lezen, lees je niet en ga je verder.

Ik snap wat je bedoelt Rooike maar ruud schrijft vast niet voor niets in de mededelingen in deze rubriek bovenaan het volgende toch?

@ruud wrote:

Dames,

Laten we de nieuwtjes die geplaatst worden wel “kind gerelateerd” houden aub. Uiteraard zijn er best uitzonderlijke gevallen te melden maar we willen hier liever geen “slecht nieuws” show beginnen… :wink:

Om “gewoon” nieuws te bespreken zijn andere fora zat te vinden op het internet. :wink:

Los van wat Ruud al had geschreven valt het me gewoon op dat de meter wel erg doorslaat naar vaak erg extreem naar nieuws. EN mijn vraag is of er ook af en toe wat meer leuke berichten kunnen komen. Dat mag ik toch wel vragen?

De rest lees ik vaak ook niet want ik heb er niets aan en kan er niets mee.

Even voor mij persoonlijk sprekend: ik vind het fijn dat dit eens aangekaart word, het is inderdaad een ‘slecht nieuwsshow’ geworden hier en ik vind dat niet fijn.

Af en toe heb ik de indruk dat er echt specifiek kinderleed geplaatst word hier terwijl het een mediahoekje is, geen kinderellende hoekje.

Modiepet op: het is niet zo simpel om te zeggen “dan lees je het niet” wij modies ‘moeten’ wel…

Ook is het zo dat het forum voor iedereen is, mensen zijn wat minder snel geneigd om luchtige topics tussen alle vermoorde en misbruikte kindjes te plaatsen denk ik, daar mag ook wel wat rekening mee gehouden worden.

ben het mee eens dat het nu té wordt…

Bella… :thumbup:

eerste wat ik dacht,

vind je nog wel eens leuk nieuws ???

vroeger las je nog wel eens kind gered door,

of ect…

tegenwoordig zie je op het nieuws alleen maar negatief nieuws,

trekt mensen toch meer aan… :think:

en als het zo heftig is voor andere bezoekers/leden,

zou ik het hoekje veranderen in tv/soaps gebeuren,

of een onderwerp met

leuk en bijzonder media nieuws…

ik gok maar wat hoor :angel:

TEgenwoordig kunnen we natuurlijk via allerlei media nieuws van de hele wereld lezen - maar persoonlijk heb ik niet zo’n behoefte aan het volgende ellendige geval van een psychopatische verslaafde amerikaanse ‘moeder’ ofzo. Kijk als het dan nog een nederlands erg geval is, kunnen we het er nog over hebben van hoe kan dat nu met ons zorgssysteem. Maar al die buitenlandse extreme ellende - wat moet je er mee.

En het gaat niet om goed nieuws of slecht nieuws - maar het is vaak allemaal zo extreem.

Ik snap het verschil niet of het nu in nederland of amerika is? :wink:

Andere landen is het zorgsysteem toch net zo erg?

Natuurlijk bekommer je je over je eigen land…

logisch…

Maar wanneer zie je nu in de media, telegraaf, nu.nl, ect.

leuke berichten staan?

Logisch dan dat je hier alleen de slechte dingen gaat opvallen,

en soms wil ik ook geen slechte dingen lezen,

en gaan mijn nekharen recht overeind staan.

Maar je zit op een forum,

zelfde als je zwanger bent, en slechte dingen leest

(wat je eigenlijk niet wilt lezen)

Volgens mij heeft het ook bij moeder natuur iets psygologisch te maken,

je wilt iets niet zien, maar toch klik je erop…

zag laatst ook een filmpje, staat nog bij: niet geschikt voor

en toch ga je kijken of lezen…

Negatief nieuws blijft meer in het geheugen, dan positief nieuws…

Dus de media maakt daar gebruik van…

Even alleen op het verschil Nederlands of Buitenlands.

Met Nederlands nieuws (ellende) komt er vaak in ieder geval een vervolg op (zoals Sytske H. bijvoorbeeld.) Dan hoor je onherroepelijk terug in het nieuws hoe zo’n proces verloopt en heb je tenminste iets om over te bomen. Met die vage berichten uit het buitenland hoor je er nooit meer iets over,dat maakt het zo ‘onzinnig’ nieuws (bij gebrek aan een beter woord).

Ik zie dus wel degelijk een verschil tussen NL nieuws of buitelands nieuws. Ik kan me namelijk WEL voorstellen dat iemand hier op KOK een nieuwsitem plaatst van iets wat in haar omgeving (direct of indirect) is gebeurt en daar zelf van onder de indruk is,maar kan er alleen niet zo bij dat je zomaar van alles plaatst om het plaatsen.

Dit hoekje is ook geschikt om te praten over grote zaken die in de wereld gebeuren. Alles wat ruikt naar media of krantenartikel mag immers nergens anders staan. Helaas zijn ze vaak niet eens kindgerelateerd,maar rampen bijvoorbeeld (zoals Japan),daarvan snap ik dat mensen daar over willen praten of lezen.

@mamy wrote:

Ik snap wat je bedoelt Rooike maar ruud schrijft vast niet voor niets in de mededelingen in deze rubriek bovenaan het volgende toch?

@ruud wrote:
Dames,

Laten we de nieuwtjes die geplaatst worden wel “kind gerelateerd” houden aub. Uiteraard zijn er best uitzonderlijke gevallen te melden maar we willen hier liever geen “slecht nieuws” show beginnen… :wink:

Om “gewoon” nieuws te bespreken zijn andere fora zat te vinden op het internet. :wink:

Volgens mij schreef Ruud dit nav dat er ook veel slecht nieuws geplaatst werd dat niks met kinderen te maken had.

Neemt niet weg dat ik ook liever goed en blij nieuws lees.

Maar er is veel kinderleed in de wereld en ik kan ook begrijpen dat sommigen de behoefte hebben om ook of juist dát hier te melden.

Ik ben ook voor meer positievere berichten eigenlijk!

@Cin. wrote:

even omhoog halen :wink:

@lydia wrote:

@Cin. wrote:

Whahaha heb de laatste tijd niet echt een positief artikel gezien eigenlijk :think:

@Cin. wrote:

@lydia wrote:
@Cin. wrote:

Whahaha heb de laatste tijd niet echt een positief artikel gezien eigenlijk :think:

misschien meer bij sites van lokale kranten/krantjes gaan lezen?

Denk dat daar grotere kans is.

De grote kranten lijken vooral zo negatief mogelijk uit de bus te willen komen…

Toevallig laatst weer eens bladeren in een jaargang van ‘het aanzien van’, je zou er een depressie van krijgen. 3 jippiejajeeh er is een prins(es)je geboren, een grote prijs gewonnen bericht en verder dood, verderf, terreur etc etc.