Leuke apps voor Peuters voor op I pad?

Onze kinderen spelen graag wat spelletjes op de Ipad… Angry birds is wel favoriet en ook de sims. Verder hebben we “build a train” “garage band” en juf annies kinderboerderij.



Vandaag nog een app gevonden voor een soort van kapsalon spel waarbij je de gekste hair-do’s bij een 6 tal beesten kan maken. Erg grappig, ook voor melige mama’s :mrgreen:



Maar ik merk aan Mies dat er voor hem nog weinig bijzit. Juf annies boerderij kent hij inmiddels wel aardig en build a train is net iets te moeilijk voor hem.



Wat zijn nou leuke spelletjes met iets leerzaams en een uitdaging voor kinderen rond de 3 a 4 jaar?

Mijn dochter doet steeds een kleurenspel.

Ze is er nu ook mee bezig; zal zo even kijken hoe het spel heet.

Dan leren ze de kleuren goed en er zit een deeltje bij waar ze cijfers en letters kunnen leren. Met diverse thema’s; echt heel leuk.



Kom zo terug met de naam…



Edit: 1.2.3. Color

(apps voor kids)

je hebt ook leuke puzzels erop met tellen en het alfabet alleen is dat wel betalend weet niet of dat een probleem is

die vind Odin erg leuk is met slangen en dino’s zal straks de namen doorgeven m’n man heeft de ipad mee…

Rompompom, z@ppelin, dierenpuzzel,

Boeken: supermaki, borre, job gaat slapen (heel interactief)

Allemaal gratis

Wij hebben een Samsung Galaxy, maar de spelletjes komen wel een eind overeen geloof ik.



De grootste hit hier is: Where is my water, met een krokodil. Soort puzzelspelletje, maar soms nog wel erg moeilijk.



Ook leuk is Sprinkle jr, is er ook in de gewone versie maar de jr versie heeft onbeperkt water.



Coin dozer vindt zoonlief hier ook leuk en Shoot the apple ook.

de puzzels heten: dinosaurus en snake :mrgreen:

oh en we hebben de z@pplin app

art of glow (is tekenen met neon kleurtjes)



voor als ze beginnen te lezen (misschien leuk voor je oudere kids?)

letterlegger

maan roos vis



zitten ook apps tussen waarvoor je moet betalen (maar geloof niet zo heel duur :think: )

Kijk eens of je iets find op my first app, Nina speelt daar een aantal dingen van.

Maan roos vis hebben we idd al… Vind Peter wel leuk.



Om te kleuren hebben we kids paint, een soort vingerverf programma… ook erg leuk.



Z@ppelin hebben we er nu ook bij :thumbup:



Zal naar de andere eens kijken… thx :thumbup: