Leuk wekkertje voor de kleine man?

Ik denk dat onze kleine man toe is aan een wekkertje op zijn kamer. Eentje die bijvoorbeeld een muziekje gaat spelen als hij uit bed mag. Of zo eentje waar ik hier eens over gelezen heb, een aapje (?) die de oogjes open heeft als hij uit bed mag. Hij wordt 's ochtends meestal jengelend wakker en ik denk dat dat is omdat hij niet weet hoe laat het is (rolluiken, best donker), wakker is en niet meer kan slapen. Maar van mij mag ie dan natuurlijk gewoon uit bed komen (of mij roepen).



Weten jullie waar ik een leuk wekkertje (of zo’n aap-dingetje) kan halen?

Hoi



Wij hebben geen wekker op het kamertje gedaan.

Maar om dezelfde reden als die jij aangeeft: jengelend wakker worden, donker op de kamer door rolluiken enz.



Heeft onze dochter een lamp uitgekozen en die gaat op een tijdschakelaar om 7 uur aan.

Werkt hier perfect.



Succes ermee.

:smiley:



Een lamp met tijdschakelaar… briljant!



Oooooow hij is wég van lampen, dat moet lukken. Van de week met 'm naar de stad… :inlove:

Mooi dat je wat in het idee ziet :thumbup:



Het voordeel bij ons met de lamp was bij ons dat we vertelde dat ze moest slapen als de lamp uit was en mag roepen als hij aan was.



Bij een wekker ging ze liggen wachten tot het tijd was, omdat ze dat niet kon overzien.



Laat nog even weten of je geslaagd bent.

Wij hebben een RescuePal; een pluche aapje dat 's avonds gaat slapen en als de wekker gaat maakt ie aap-geluiden (duh) en komt ie omhoog… Als je het aappie op zn bolletje tikt houdt ie op. Soms moeten we gewoon een wekker zetten omdat ze naar de creche moeten en ik moet gaan werken en als het aan de meiden ligt slapen ze dan ineens tot half negen. We hebben ook een olifantje van het Kruidvat; die doet zn ogen 's avonds dicht en opent ze als ze wakker moeten worden, maakt dan ook geluid, maar dat kun je uitzetten…

Anne heeft een kidsleep. Die aapjes blijken nogal eens kuren te vertonen. De kidsleep is wel duurder, maar wij gebruiken hem elke dag, echt een super ding.

wij hebben ook een lampje met tijdschakelaar. Een 7 watt lampje erin werkt prima. Ze worden er niet wakker van, maar als ze wakker zijn, zien ze zo dat ze er uit mogen of nog even moeten blijven liggen.

Voor Saba een olifant die z’n ogen opendoet als het tijd is om uit bed te mogen komen (het jungle geluid heb ik uitgezet, het kind schrok zich rot 's ochtends :oops: :lol: ) en voor Tosca dezelfde in een aapje-vorm (past beter bij haar, 't is zelf een klein aapje :wink: ). Werkt perfect: de dames komen niet hun kamer uit voordat de oogjes van het ding open zijn. Enige minpunt is dat ze nogal luidruchtig zijn qua secondengetik, maar het lijkt ze niet echt iets te doen.



De olifant is van een goedkope drogistenketen (die met -pleister achteraan) en de aap is online gekocht. Even Googlen op kind & wekker.

hier ook de olifant van het kruitvat werkt prima

om half 8 gaan de ogen open en mag lars uit bed

Wij hebben hier de globetrotter van deze wekker.

http://www.kidsleep.nl/?gclid=COW8jO79vp0CFVWF3godeSsNlQ



kus Moon

Dankjulliewel voor de reacties!



Mooi schemerlampje gehaald van Mickey Mouse en een tijdschakelaar eraanvast. Hij was meteen weg van de lamp (en de doos) en hem verteld dat die speciaal voor hem is. Als hij gaat slapen doen we hem uit en als het ochtend is en de lamp is aan: dan mag hij z’n bed uitkomen.



1e ochtend: in paniek huilen omdat hij zich rotschrok dat de lamp ineens aan was (had hem ook te dichtbij gezet met te felle lamp).



2e ochtend: al jengelend wakkerworden vóór de lamptijd. Samen met hem in zijn bedje gezeten en wachten tot ie aanging



3e ochtend: (=vanochtend) voor het eerst sinds maaaaaanden een babbelend mannetje bij het wakkerworden. Dat was een kwartier voor de lamp. Toen weer stil, bij de lamptijd hoorde ik zo’n helder kinderstemmetje: lamp an. Jahaaa lamp an. Oja? Ja ja lamp an. Mooooi MieMou (MickeyMouse). Kevin uut. Jaaa. Wauw. Lamp an. Kevin mama. (stappestappestap - deur open).



:inlove: :inlove: :inlove:



Het werkt dus! Echt voor het eerst in maaanden weer babbelend wakkerworden. Supertip, dank!

Fijn dat je wat aan m’n tip gehad hebt.



Wij worden hier ook heel anders wakker sinds we hem hebben.



Heerlijk na 3 jaar.