leuk... vriezen en sneeuwen... (waarschuwing)

maar houd je cv-pijp of andere afvoerpijp/schoorsteen van verwarming? in de gaten



hier was het vanmiddag 1 groot drama even verderop in de wijk :frowning:



trauma helikopter meerdere ambulances/politie/brandweer stond er hier helemaal vol mee



de afvoerpijp was dicht gevroren waardoor de koolmonoxide niet afgevoerd kon worden







http://www.ijsselmondenieuws.nl/meerdere-personen-onwel-door-koolmonoxide-in-beverwaard/



van twitter



IJsselmondeNieuws.nl @IJsselmonde

Ziet uw afvoer er zo uit? Dan is de kans groot dat de levensgevaarlijke koolmonoxide niet weg kan. http://twitpic.com/8g21p6 Dank aan @supervloer

wat erg!

En wat kun je doen om zoiets te voorkomen?

ik denk (maar goed ik weet het niet zeker) dat hun niet hard genoeg hebben gestookt?

maar goed staat ook verder niks bij hoe je dat voorkom :think:

misschien op internet te vinden (zal eens kijken)

bah wat akelig… ik heb geen idee waar dat ding hier zou moeten zitten… :think:

hier heeft iedereen zo’n pijp op dak

sommige voeren binnen af zag ik op internet

ik zag dat er een link bij stond over het voorkomen.

moet dus een koolmonoxidemelder gaan kopen.

kan niks vinden over hoe je moet zorgen dat die pijp niet dicht vriest



maar denk gewoon goed in de gaten houden en komt er geen rook meer uit de schoorsteenveger ofzo? bellen :think:

Mijn zwager was een nacht weg, kort weekendje wintersport. Vrijdag weg zaterdag terug.

Hadden ze de afvoerpijp van de kachel dichtgestopt met sneeuw!! :hand:

Gevolg: kachel is uitgegaan en toen hij thuis kwam was het 5 graden binnen.

De waterleiding is dichtgevroren (En eerder vanavond weer ontdooit, nu heeft hij lekkage in de keuken omdat de waterleiding gesprongen is). En spachtelputz is gescheurd door de lage temperatuur.

Echt he rotjong die dat hebben gedaan!!

Hij gaat morgen de verzekering bellen en het was idd ook levensgevaarlijk geweest ivm koolmonoxide.

en misschien ergens een klein raampje open zetten…al is het maar op zolder…zo kan er iig wat lucht weg!

Idd gewoon een raampje open. Hier zomer en wonteer het dskraam op een kier!!

Jee wat een drama, het zal je gebeuren zeg!!





Hier heeft hij eigenlijk haast geen kans om aan te vriezen,heb hem constand aan nu,koukrimper ben ik :shifty:

Maar, koolmonoxide gaat toch naar beneden in plaats van naar boven? Daarom dat koolmonoxidemeters ook altijd bij de vloer moeten zitten en rookmelders boven. Dus als je een dakraam open zet zal het niet helpen tegen de koolmonoxide, als het daar eindelijk naar buiten gaat ben je allang dood :eh:

@Mouse! wrote:

Maar, koolmonoxide gaat toch naar beneden in plaats van naar boven? Daarom dat koolmonoxidemeters ook altijd bij de vloer moeten zitten en rookmelders boven. Dus als je een dakraam open zet zal het niet helpen tegen de koolmonoxide, als het daar eindelijk naar buiten gaat ben je allang dood :eh:




het is wel ventilatie… dus het verdunt de lucht,waardoor het weer niet schadelijk is. Er is zo altijd trek door je hele huis. Tenminste in onze jaren 30 woning wel!

Ik zag overigens de koolmonoxide melders voor een redelijke prijs van 15 euro liggen bij een bekende huishoudwinkel met rode letters…Normaals gesproken zijn ze echt aan de prijs, ik ga er meteen eentje aanschaffen ondanks dat we in een huis wonen van 8 jaar oud en een afvoerpijp waar eigenlijk niemand bij kan…

Eigenlijk moet je dat gewoon hebben koolmonoxide en rookmelders nieuw of oud huis!!

Melders kan je ook niet op blind staren. Kort geleden gebeurtenis met drie tieners. Twee zijn er overleden. De melder hing i. De gang, de meidenwaren in de douche…