Leuk vakantieland in juni

We willen een keer gaan vliegen, eerste week van juni. We willen, zon, geen ernstige massale toeristische drukte, 2 kids en houden van een dagje zwembad en luieren af te wisselen met iets bekijken of doen, zoals natuur, excursie, stadje, bergen enz. Onontdekte plekjes, mooie strandjes enzo, die sfeer.

Nu heb ik al verschillende dingen gehoord, maar geen idee wat te kiezen. Ervaringen gevraagd dus!

Ik weet wel dat ik een tuinachtig complex wil, sfeervol en niet zo’n kale zwembad bedoening zeg maar. Loopafstand naar het centrum is fijn, zee mag iets verder weg zijn.

Volgende bestemmingen staan op het lijstje:

-sicilie

-turkije, dalyan

-griekenland, zakynthos

-tunesie

-marrakech

-canarische eilanden.



Zeer divers dus… Ervaringen? Tips? Goede makkelijke zoeksites?

Wij zijn al 2 keer in juni naar Mallorca geweest naar Cala d’or.

En dan naar Club Marthas. Heel erg leuk, leuke animatie voor kids.

Wij zaten aan het rustige gedeelte van het complex. Vanuit ons terras konnen we met een paar stappen zo in het zwembad ploffen.

Toen wij er waren was het ook rustig, veel gezinnen met kleine kinderen en bovenal een heerlijke temperatuur!



wat ons betreft een echte aanrader.

Wij zijn ook een keer naar Mallorca geweest en ook cala d’or

vond het een heel mooi stukje van het eiland met prachtige baaien

Wij zijn ook een keer naar Mallorca geweest en ook cala d’or

vond het een heel mooi stukje van het eiland met prachtige baaien

Hier een linkje waar wij zaten.



http://nl.clubmarthas.com/hotel-ses-cases-dor-aparthotel-in-mallorca/foto’s.htm

2e foto met de band aan de muur was ons appartement. Je ziet hoe dicht hij aan het zwembad zit.

@Krabje wrote:

Hier een linkje waar wij zaten.



http://nl.clubmarthas.com/hotel-ses-cases-dor-aparthotel-in-mallorca/foto’s.htm

2e foto met de band aan de muur was ons appartement. Je ziet hoe dicht hij aan het zwembad zit.


hmmmbericht plaatst niet?

Wij zijn afgelopen twee jaar op Gran Canaria geweest in Cordial Green Golf. Simpele huisjes, zwembad voor je huisje en mooi aangelegd park. Voorzieningen zijn niet op loopafstand maar voor 3 euro zit je met de taxi op de boulevard.

Als je geen massale toerisme wilt dan zou ik kiezen voor één van de wat rustigere Griekse eilanden (niet persé Zakynthos).

Even een andere vraag: Hoe kun je al in juni gaan? Want E. is toch gewoon leerplichtig? Of hebben ze speciaal verlof?

Verder lees ik even mee, hier ook de wens om nog eens met ons drietjes zoiets te gaan doen. :-*

Sterker nog, ben zelf ook leerkrachtplichtig :wink: In de zomer gaan we gewoon kamperen, maar we hebben een extra vakantieweek in juni. Ideaal dus voor een vliegreisje in laagseizoen!

Heerlijk, geef je groot gelijk.



Er komen leuke tips voorbij.

Extra vakantieweek? Hier in het noorden niet. We hebben met Hemelvaart een paar dagen. Verder eind april een week meivakantie. Ik snap niet waarom er zulke verschillen zijn. Vorig jaar had het zuiden twee weken meivakantie en hier maar één week.



Wel geluk met die extra week, want dan kun je inderdaad in het laagseizoen gaan. Hier zijn we gebonden aan de normale vakanties, waarin de prijzen minimaal twee keer zo hoog zijn. En onze meid wordt blijkbaar bijna als een volwassene meegerekend. Dus een week Griekenland met ons drietjes kost zo tussen de €2000-2500 en dan heb je al het eten en het zakgeld nog niet eens meegerekend.



Ik ben benieuwd of je iets leuks vindt, succes!

hier ook extra week (eind mei de hemelvaartsweek dus) heerlijk… nu zelf ff vrij proberen te regelen en dan idd buiten ‘schoolseizoen’ goedkoper op vakantie :smiley:



nu weer ontopic