Er was hier ooit zo’n topic met ideetjes om de cadeautjes te laten vinden. 1e jaar stonden ze ineens buiten, een keer op zolder met een spoor van pepernootjes en dat was het geloof ik. Nu ben ik wel benieuwd naar leuke ideetjes, las ooit speurtocht enz, brief, maar ik zoek nog suggesties! De dvd van sint die het onthult vind ik erg leuk, maar ook erg prijzig voor een dvd die we 1 keer kijken.
Je meisjes zijn nog relatief klein dus ik denk dat je wel iets beperkter bent in wat ze kunnen. Mss iets met foto’s van bekende plekken in huis waar ze kunnen zoeken? Maar ook dat het uiteindelijk dus 1 plek wordt waar de hele zak ligt. Onderweg kunnen ze dan bv een chocolade letter vinden, een zakje met strooigoed en dan als laatste de zak met kadootjes. Of ze zich zo lang kunnen concentreren en het geduld hebben om daarna bv met een dobbelspelletje om de beurt een kadootje uit te pakken? Ik geloof dat de Action een Sinterklaas bordspel maar ook dat spel is geloof ik vanaf 4 jaar. :think: Misschien kun je zelf iets ala Ganzebord uitprinten maar de plaatjes dan vervangen door Sinterklaasplaatjes? Een avondje knutselen maar dan heb je ook wat. En de weg naar het kadootje uitpakken niet te lang maken. De avond is al zo gevuld met het zoeken en uitpakken natuurlijk.
Ander idee is mss ook beter te volgen voor je jongste; je print cijfers uit op A4. De cijfers liggen bv als ‘spoor’ naar de zak met kadootjes en degene die dus als eerste met dobbelen en zichzelf naar de zak weet te gooien mag als eerste een kadootje uit de zak uitzoeken voor een ander dan zichzelf. Degene die dan mag uitpakken zoekt daarna weer een kadootje voor iemand anders uit de zak. Dat principe hanteren wij iig altijd in huis zodat niemand een kadootje voor zichzelf pakt.