leuk idee om aan de ouders te vertellen dat je zwanger bent?

Hallo,



Heeft iemand ook een leuk idee om aan de ouders te laten weten dat je zwanger bent

iets orgineels, het is nog niet zover maar het lijkt me wel leuk om het niet op de standaard manier van het vertellen te doen :slight_smile:

Wij hebben voor de nieuwbakken opa’s en oma’s mokken gekocht bij de prnatl waar op staat: voor de allerliefste opa/oma (oid) en die gegeven. Mijn moeder had het gelijk door, maar mijn schoonouders moesten drie keer lezen voor ze het begrepen! :lol:



Maar volgens mij was dit niet zo heel origineel meer, hoor… :shifty:



ik hou het topic in de gaten voor als nr 2 zich aandient!!!



liefs

daffie

leuk idee

zelf had ik al een speen gezien met liefste oma maar we komen uit friesland en zou meer iets willen in het fries maar of dat te krijgen is?

Oh wat grappig, ja iets in het fries is ook leuk !!

(ik woon in zuidholland maar ben een echte fries)



Ik weet ook een leuke site voor de friezen onder ons.

Wie benieuwd is moet mijn maar even een PB sturen.

Want volgens mij mag je geen linken hier neerzetten?



In Bergum zit een winkel Wrksjp daar kun je ook mooie spulletjes kopen; kaarsen en zeep artikelen en dan met namen erop of Opa/Oma of natuurlijk PAKE en Beppe

Die winkel is van een instelling voormensen met een verstandelijke/meervoudige handicapn (Tlnt)

Groetjes en Succes

ja leuk he

anita in het fries :wink:

Je kunt ook op internet googelen om bijv een t-shirt te laten bedrukken :slight_smile:

dat is ook een leuk idee! zeg :slight_smile:

wij hebben het al verteld aan mijn ouders en binnenkort weten

ook mijn schoonouders het, die wonen wat verder weg dus

even langsgaan is dan geen optie, via de telefoon wilde we niet.

We hebben voor mijn ouders gewoon verteld met gebak erbij.



Voor de kerst hebben we bij Acti*n een kindertrolley gekocht

groen met een giraffe op de voorkant.

Echt schattig daar hebben we dan spulletjes in gedaan, mooie kaart

gekocht. Die pakken we dan in en zetten in de kaart een tekst met

de vraag als de kleine er is of hij / zij dan een keertje mag komen logeren :slight_smile:

Je kan natuurlijk nu ook al zo’n tasje maken als je het gaat vertellen.



Mijn ouders kunnen niet wachten tot de kleine er is ze zouden het heerlijk

vinden als zo’n kleintje dan een dagje bij hun komt.

Nou ik ben er nu eindelijk uit hoe ik het ga doen. Het is mss niet super origineel.



Ik koop chocoladelettertjes in woorden: Opa, Beppe (fries voor oma), en ik koop een tijdschrift voor opa’s en oma’s (heb ik ooit eens zien staan)

Dit pak ik dan samen in.

Lijkt me wel leuk om het zo te doen.




Morgen eindelijk naar Friesland!! M’n hele schoonfamilie weet het al, kan niet wachten tot mijn familie het ook weet.

Volgens mijn man heeft mijn moeder het al door, maar ik twijfel er over.

Zij laat niks los via de telefoon, m’n ma kennende zou ze dan dingetjes zeggen, om reactie van me uit te lokken.

leuk idee van de chocolade letters heel veel plezier bij het geven!!!

Hallo!



Veel plezier bij het vertellen en een leuk idee met de chocoladeletters.



Ik ben een Friezin, hier nog wat woordjes die je zou kunnen gebruiken!



Pake = opa

Beppe= oma



Heit= papa

Mem = mama



Baby= poppe

Wiegje= widze

Luier= ruft

Kraamvisite = poppeslokje



En ga nog maar even door…



He veel plezier he!



Liefs Elly.

Vanuit friesland;



Gisteravond toen we eindelijk thuis bij mijn ouders waren.

Heb ik gelijk hun allebei een cadeautje gegeven en gezegd; tegelijk uitpakken.

Dus dat deden ze, mijn moeder pakt eerst een e uit, toen een p, nog een p, toen een b en een e.

Ze legde ze naast elkaar op het aanrecht, keek eens naar mij, keek weer naar de letters en toen legde ze het goed neer: B E P P E (oma)

Toen draaide ze zich om met tranen in de ogen en vroeg of het echt waar is. Waarop ik met tranen in de ogen zei: Het is echt waar !!

Bij “opa” viel het kwartje op het laatste moment pas, die had het nog niet zo door.



Maar het was erg leuk om dit zo te doen !!



Ik wens iedereen een fijn weekend toe.

wij ehbben mokken gekocht bij zo bekende snoepwinkel… met erop hoera je wordt opa en hoera je wordt oma!!



was ook duidelijk!! :slight_smile:

Mijn ouders zijn dus al opa en oma dus ik zoek nog iets anders…Iemand nog ideeen?

Mijn ouders en schoonouders vertellen we het als we sinterklaas vieren.

Dmv een sinterklaasgedicht, die echt superleuk is geworden is, die van mijn ouders eindigt zo: (na een boel geklets over hoe druk ze altijd zijn)

Voorlopig komt er aan dat alles nog geen einde aan

Want jullie 5e kleinkind komt eraan!



En bij mijn schoonouders ook zo’n soort idee dan:

Kijk maar onder het flapje en zie wat je ervan vind (het flapje wat onderaan het gedicht zit wat ik al eerder in het gedicht uitleg dat daar het kado onder staat vermeld)

In Juni krijgen jullie nog een kleinkind!

Ik weet sinds een paar dagen dat we nog een nakomertje gaan krijgen. Hebben jullie daar ook leuke ideën over hoe we dat gaan vertellen?

(andere kids zijn 12, 10 en 8 jaar.)

Kantjeboord, ik zie dat het je vierde word.

Misschien is het een leuk idee om te wchte tot de eerste echo?

En dan maak je vier kaartjes met daarop de foto’s van je kindjes en op de vierde de foto van de echo.

Zo kun je aan opa’s/oma’s een kwartetje geven :mrgreen:

1e zwangerschap hadden wij chocoladeletter O+P+A en O+M+A, mijn ouders hadden het direct door, mijn schoonouders kwamen snachts terug van vakantie die had ik het cadeautje op het kussen gelegd, toen we de volgende dag kwam vroeg ik en… enige wat ze zeiden ja lekkere chocladeletter, ik zeg heb je niet naar de soort letters gekeken en toen ze weer gingen kijken snapte ze hem pas hahaha.



2e zwangerschap heb ik voor mijn moeder een sinterklaasgedicht gemaakt dat ze oma zou worden en een baby’s eerste kerstbal ingepakt, voor mijn vader ook.



Mijn schoonouders gewoon verteld.

Toen ik van Jim zwanger testte was dat vlak voor kerst. Heb toen glazen kerstballen gekocht en die gevuld met roze en blauwe muisjes en ingepakt voor opa en oma ieder eentje. Deze keer kon manlief zijn mond niet houden en die had het zijn ouders al verteld die sufferd :? dus plannetje voor deze keer in het water gevallen!

Nu wil ik ze na de 20 weken echo (a.s. vrijdag) verrassen met het geslacht want daar is iedereen heel benieuwd naar!

Dat kwartetje vind ik wel erg leuk met die echo. had dat ook al in gedachten als geboortekaartje. (maar dan met foto van de pasgeborene uiteraard!)



Helaas zijn er hier geen opa’s en oma’s meer maar nog wel genoeg vrienden en familie.