Wie weet er een leuk gedicht dat ik op een kaartje kan schrijven voor een meisje dat 1 jaar word?
van baby naar dreumes, een hele sprong
vandaag ben jij precies 1 jaar jong
sorry ben totaal inspiratieloos zie ik weer…
Haha als ik vannacht wat bedenk zet ik de laptop aan :mrgreen:
bedankt
Ik heb m nodig op de 17e, dus als er niets bij komt, wordt het dit.
Ik ga een olijfboompje geven, die staat voor hoop , liefde en vrede, als ie het goed doet kan ie ouder worden als haar en is ie als ze 25 is, 4000 euro waard
Natuurlijk geef ik r ook wel wat speelgoed bij, maar ik vond een boompje wel heel leuk, vaak geven ze het bij de geboorte, maar nu doe ik het voor haar eerste verjaardag
Mooi idee!
Alleen als je olijven wilt moet je er twee geven dacht ik.
Dan zou ik een gedichtje bedenken rond groei ofzo.
En de betekenis erin verwerken.
Wel leuk inderdaad. Bij ons doen ze het nooit.
We hebben er ook altijd maar 1
Even gegoogled:
Hoe de bestuiving van een olijfboom in z’n werk gaat.
De olijfboombloem is zowel mannelijk als vrouwelijk, maar bijna alle Italiaanse olijfbomen kunnen zichzelf niet bestuiven en hebben een andere olijfboom nodig. De bestuiving vindt plaats door de wind en niet door insecten.
Van alle bloemetjes wordt maar 10% olijven. De olijfboom stoot uit zichzelf veel vruchten af.
Een volwassen boom kan tussen de 15 en 40 kg olijven produceren, hetgeen tussen de 3 en 8 kg olijfolie geeft.
Overigens hebben wij er ook maar 1 :mrgreen:
je kunt op gedachten-gedichten kijken (het bekende ervoor en erachter)
Staan staan veel gedichten, wie weet staat er wat leuks tussen…
http://www.originele-kadotips.nl/?p=45 hier kun je zien welke boom bij je kind hoort
Eigenlijk moet ik haar een kastanjeboom geven, omdat ze in mei is geboren.
maar die word zo groot, Olijfboom is leuker.
Haar moeder is in september geboren, dus dan verzin ik hier wel iets op
Kastanjeboom (De eerlijkheid) mei
Van ongewone schoonheid, wil geen indruk op anderen maken, goed ontwikkeld gevoel van gerechtigheid, levendig, geinteresseerd, een geboren diplomaat, maar raakt gemakkelijk geirriteerd en wordt snel gevoelig in gezelschap, vaak door een gebrek aan zelfvertrouwen, gedraagt zich soms superieur, voelt zich niet begrepen, heeft maar 1 liefde in zijn/haar leven, heeft moeite in het vinden van een partner.
Olijfboom (De wijsheid)september
Houdt van zon, warmte en vriendelijke gevoelens, redelijk, evenwichtig, ontwijkt agressie en geweld, tolerant, opgewekt en kalm, goed ontwikkeld gevoel voor rechtvaardigheid, gevoelig, meevoelend, vrij van jaloezie, houdt van lezen en het gezelschap van wereldse mensen.
moet je nou twee boompjes in 1 pot zetten dan? Want hij moet in een pot toch omdat ie in de winter binnen moet?
Mogen 2 potten zijn maar ze moeten wel een beetje bij elkaar in de buurt staan om te “bestuiven”.
Als ze ouder zijn kunnen ze gewoon buiten eventueel gedeeltelijk afgedekt.