Ik ben zwanger van het eerste kleinkind van mijn schoonouders (mijn man is enig kind). A.s. weekend hebben ze een feestje en we zijn naarstig aan het nadenken over een geschikt cadeautje. Op zich zou een typisch grootoudercadeautje wel heel leuk zijn, bedachten we. Maar wat? Misschien hebben jullie ideeën?
Er zijn speciale boeken voor opa’s en oma’s. Met allerhande tips en leuke ideetjes om met de kleinkinderen te doen. Misschien is dat wat.
Wij hadden kleine sokjes ingepakt en een speentje, en daarbij een leuke kaart met gedichtje :thumbup:
Je hebt een maandblad voor opa’s en oma’s dat heb ik mijn schoonouders ook eens cadeau gedaan, staan erg leuke tips en spelletjes in (leuk om te bewaren en later te doen) Al heb ik die boekjes nooit terug gezien om een spelletje te doen met mijn oudste.
ik reageer ff (als oma zijnde van kleinkindje Kobe)…
weet je: als toekomstige oma en opa, maakt het eigenlijk niet uit wà t je op zo’n moment krijgt hoor.
alleen al het feit dat jullie (de ouders) er aan denken om iéts cadeau te doen, maakt het al leuk en lief en speciaal en ontroerend genoeg…
(tenminste, als ze een even klein hartje hebben als ik wat betreft hun ongeboren kleinkind ).
Toen Tineke en Thijs bijvoorbeeld vroeger om het meterschap van Kobe op te nemen (in Nederland is dat peettante), kreeg ik een keukenshort met daarop de tekst gedrukt: wil jij mijn meter worden?
traaaaaaaaaaaanen gehuild !!!
Je kan dus eventueel ook een keukenshort laten bedrukken met als tekst: voor de liefste oma (of opa als hij veel kookt).
Of een badhanddoek met zo’n tekst er op…
of een speentje…
of een slabbetje…
of een dagboek (om hun belangrijkste momenten/jaren als oma en opa in neer te pennen)…
of een set om na de geboorte een afdruk van de voetjes van jullie kindje te maken…
wens jullie iig een heel mooi feest toe.
groetjes
Gerda
Het boek “oma vertel eens” of “opa vertel eens”. Of een ander boek over opa’s en oma’s. Een mooi fotolijstje?
Vorig jaar hebben we het tijdschrift Ook kado gedaan en een mok (met de liefste opa/oma) met chocolaatjes erin.
het idee was: tijdschrift lezen met een kop koffie/thee met wat lekkers erbij.
Bij deze zwangerschap heb ik een speciale editie van Jan jans en de kinderen gegeven wat speciaal over opa’s en oma’s ging. Ik spaar de boeken en edities van jan jans en de kinderen dus iets van ons en iets voor hun.
je hebt een hele serie leuke dagboeken: zwangerschap, kraamvisite, eerste jaar, van 1 tot 4 jaar, maar ook voor opa en oma…
Schrijfster is Pauline Oud. Erg leuk om die serie te kopen/krijgen/geven