letterboekjes

Ik ben op zoek naar boekjes die je kind kunnen helpen om losse letters te leren.

Maar ik heb er nog al moeite mee om wat te vinden, ik heb in de bieb gezocht, maar zie voornamelijk hoofdletters, of letters die je schrijft als je ze aan elkaar schrijft. Beide wil ik niet hebben.

Gewon een normale a, b, c etc.

Iemand tips of titels, dan kan ik nog even verder zoeken in de bieb misschien?

Er is.weinig, eesrte leesboekjes uitgegeven bij zwijssen, kleuter samenleesboekje oid worden e genoemd.

Verder borre, maar enkel.letters zijn er weinig…

Het prentenboek, het letterwinkeltje is.wel een mega aanrader!

de samenleesboeken voor kleuters van Zwijssen inderdaad :thumbup:

en als je iets verder bent ook hun boekjes uit de eerste leeskernen.

je hebt ook leuke kleuterspellen van Zwijssen.

kwartet, memo en hier een hit: het grote maan roos vis spel :thumbup:

Het boekje van Bobbi en het alfabet is hier altijd favoriet geweest bij Juul, nu bij Imme…

of het spel van jumbo, ik leer lezen! zelf corrigerend, erg leuk! ze zijn hier enthousiast erover, maar moet zeggen dat onze uk altijd letters al bijzonder heeft gevonden.

Verder dacht ik dat bepaalde boekjes van borre ook ingaat op letters en ehm… hoe heten ze ook al weer… ehm… ehm…

Wil je perse boekjes? Want de hema heeft een kaartspel van letters, en wij hebben lettermagneten (voor op zijn magneetmuur), werkt ook prettig.

Andere materialen heb ik wel in huis, leren lees boekjes, magneten, maan roos vis spelletjes.

Maar mijn dochtertje leert en luisterd héél aandachtig als we samen een boekje lezen of bekijken.

Dus vandaar dat zo’n boekje zou kunnen helpen.

Maar gisteren kwam ik er bij toeval achter dat het kind gewoon al korte woordjes kan lezen. Zoals opa en bos en tas.

Ik stond daadwerkelijk helemaal perplex, want met woordjes waren we echt nog helemaal niet bezig.

Maar goed, nu ik zo verbaasd stond en zo trots reageerde wil ze helemaal alle letters kennen. Dus ik zoek iets wat er goed bij aansluit, en ik heb geen idee wat.

Ze heeft weinig zelfvertrouwen, dus wat ik ook doe, het moet absoluut niet per ongeluk te hoog gegrepen zijn.

zwijssen heeft ook strips die de ouder voorleest en het kind af en toe zelf een woord leest. maar die kleutersamenleesboekjes kan ze dan echt al aan hoor.

er is een leuke nieuwe in de serie net uit over sint (5 euro per stuk, en nee ik heb geen aandelen :lol: )

ga anders gewoon eens in de bieb snuffelen met haar. hier hebben ze die allereerste boeken en AVI start bij elkaar gezet op twee planken.

En rompompom, het tijdschrift? Daarin wordt ook veel met letters en lezen gedaan.

@Misty wrote:

Andere materialen heb ik wel in huis, leren lees boekjes, magneten, maan roos vis spelletjes.

Maar mijn dochtertje leert en luisterd héél aandachtig als we samen een boekje lezen of bekijken.

Dus vandaar dat zo’n boekje zou kunnen helpen.

Maar gisteren kwam ik er bij toeval achter dat het kind gewoon al korte woordjes kan lezen. Zoals opa en bos en tas.

Ik stond daadwerkelijk helemaal perplex, want met woordjes waren we echt nog helemaal niet bezig.

Maar goed, nu ik zo verbaasd stond en zo trots reageerde wil ze helemaal alle letters kennen. Dus ik zoek iets wat er goed bij aansluit, en ik heb geen idee wat.

Ze heeft weinig zelfvertrouwen, dus wat ik ook doe, het moet absoluut niet per ongeluk te hoog gegrepen zijn.

Juist met zo weinig zelfvertrouwen zou ik dus niet extra gaan stimuleren en aanbieden thuis… Ze is 4, zit in groep 1 en als ze dan al woordjes leest heeft ze al een voorsprong. Hier first hand ervaringen met kinderen die voorlopen en het is helemaal niet zo leuk voor een kind om te veel voorsprong te ontwikkelen. Onze dochter was met lezen in midden groep 4 al AVI uit en scoorde op het gebied van taal en lezen op het niveau van de middelbare school, school kan haar dus niet zo veel meer aanbieden en ik zit dus regelmatig met een gefrustreerde dochter.

Onze zoon van 4 is ook al voor, hij doet systematisch groep 2 werkjes en juf gaf aan dat als hij zo doorging, hij volgend jaar eindigt op het niveau van groep 4. Wij kregen het uitdrukkelijke verzoek om thuis niet extra te stimuleren, laat hem op school leren, dat gaat al snel zat en probeer thuis vooral de andere kanten te stimuleren, creativiteit, plezier hebben om voorgelezen te worden, timmeren, motorisch trainen enz.

Faalangst kan groter worden als jij het haar nu verkeerd aanleert en ze straks op school wel blijkt te kunnen lezen, maar bijvoorbeeld spelt op een foutieve manier.

@Misty wrote:

Het heeft niets met letters te maken, maar waarom zet je niet in op het vergroten van haar zelfvertrouwen. Dat is volgens mij het kostbaarste bezit wat je een kind kan meegeven. Een kind wat zichzelf mag en kan zijn leert ook gemakkelijker.