Let op ; vanaf 1 juli afsnijden van rouwstoet verboden!

Ik las net in de krant dat vanaf 1 juli is het verboden een rouwstoet af te snijden :thumbup:





Niet meer dan normaal, maar goed bij deze :wink: :thumbup:

Ik dacht, dat dit altijd al een regel was? Al dan niet ongeschreven, in het kader van respect? :think:

Ik bedoel: wat ben je voor asociaal persoon als je een rouwstoet gaat afsnijden/onderbreken?

eens…



Maar weet je soms weet je ook niet welke auto er bij een rouwstoet hoort…



Kijk heb je 3 limo’s rijden snap ik…

Maar met gewon epersonen wagens zie ik niet of diegene bijd e rouwstoet hoort…



En dan ??

^Er achter blijven? Als die auto voor je niet bij de rouwstoet hoort is hij wss een van de auto’s die er ook achter blijft denk ik.



Ik zat een keer in een lijnbus die telkens een paar auto’s inhaalde die bij een rouwstoet hoorden, dat zag er echt vet asociaal uit want de bus drukte zich zo overal tussen. Uiteindelijk zijn de chauffeur van de lijkwagen en de man die voor de stoet lopen op de andere weghelft gaan staan en hebben de buschaffeur geseint dat hij er eerst langs moest gaan. Ik voelde me echt knap lullig toen, terwijl ik er natuurlijk niets aan kon doen, maar het voelde gewoon niet goed!

ik dacht ook dat dat al een regel was :think:

@wannie wrote:

ik dacht ook dat dat al een regel was :think:


vroeger wel, maar regel is afgeschaft, en nu dus weer heringevoerd. Overigens geldt het alleen voor auto’s met een rouwvlag. Dus je hoeft niet naar binnen te gaan turen of mensen wel verdrietig kijken of niet om te weten of je voorrang moet verlenen…

Dacht dat ongeschreven regel was?!



Maar buiten dat, was er ook niet dat auto’s die mee rijden in een rouwstoet, koplampen aan heeft?

Ok met regen enzo zie je dat niet, maar dan lijkt me gewoon achter blijven, ook al ben je niet 100% zeker.

hier was die ongeschreven regel al van toepassing. Overigens worden hier zwarte lintjes of roos aan de antenne gedaan of aan de zijruit met een zuignap zodat je kan zien welke ‘volg’ auto’s erbij horen. tja, alleen sta je dan soms best wel een poosje te wachten aangezien ze stapvoets rijden omdat de begrafenisondernemer zelf hir vooruit loopt

Meestal zie je het wel aan lintjes ed.



Lampen heb ik altijd aan, of ik nu in een rouwstoet zou rijden of niet.

idd horen er dan wel rouwvlaggen op de auto te zitten(of zwart lintje bij personen auto`s.

als die er niet opzitten is het ook geen stoet.

Maar ook al zittem er geem vlaggetjes, uit respect laat je de stoet dan toch wel voor gaan? Als door lintjes oid duidelijk is gemaakt dat het een stoet is?

Eindelijk…



Vorige maand afscheid genomen van mijn opa, we hebben geteld hoeveel ‘vreemde’ auto’s zich in de rouwstoet wurmden.



12



Uiteindelijk viel de hele stoet uit elkaar. Ik vond het respectloos en verdrietig. Mensen duwen en zigzaggen en jagen je op. Zeer irritant.

@Sooki wrote:

Eindelijk…



Vorige maand afscheid genomen van mijn opa, we hebben geteld hoeveel ‘vreemde’ auto’s zich in de rouwstoet wurmden.



12



Uiteindelijk viel de hele stoet uit elkaar. Ik vond het respectloos en verdrietig. Mensen duwen en zigzaggen en jagen je op. Zeer irritant.




Meen je dat nou :o dat is inderdaad wel onrespectvol ja, ik vind het niet meer als normaal dat je even wacht :think:



inderdaad een lintje aan de auto of vlaggetje dan weet je dat ze er bij horen

Dat is ook de bedoeling dan, lintjes aan de linker en rechter kant van rouwauto en de volgauto’s.

Ik vind wel dat je dan vlaggetjes of duidelijke lintjes aan de volgauto’s moet bevestigen. Ik ben het er mee eens dat je een rouwstoet niet mag doorbreken, maar soms is het moeilijk te zien wie er bij hoort en wie niet.



En binnen de bebouwde kom is het heel vaak onmogelijk om de rouwstoet compleet te houden ivm stoplichten. Dat heb ik zelf een paar keer meegemaakt. De eerste auto’s gingen door groen en wij stonden voor rood en ja, toen waren we de rest kwijt.

Ik vind het uit respect niet meer als normaal.



Echter is het best moeilijk om onderscheid te maken of ze wel of niet meerijden in de stoet, met de lampen kun je het ook niet echt zien, want hoeveel mensen hebben tegenwoordig overdag de lampen ook aan. Ik wel in ieder geval.

Dan zouden die lintjes inderdaad nog een oplossing kunnen zijn.



12 jaar geleden toen m’n vader gestorven is werd er tijdens de rouwstoet al omgereden naar het crematorium om de stoplichten te ontwijken en op een normaal heel druk kruispunt werden de overige auto’s staande gehouden door de politie.

Dat vond ik ook erg mooi.



Maar erg goed dat ze die regeling weer invoeren!!!