Mijn zoontje van net 3 jaar kan nog helemaal niet tellen…zelfs 1,2,3 kan hij niet. Hij is qua taal wel bijdehand maar dat tellen…ik push hem niet, maar als het wel eens in spelletjes of zoiets voorkomt merk ik dat hij het niet kan en mijn andere zoontje van 12 maanden telt nu al 1,2,3.
ik maak me wel zorgen…heeft er iemand ervaring met zoiets???
pina, geen zorgen maken hoor, volgens mij moet dat ook nog niet, als ze het kunnen prima maar moeten Nee hoor… En spelenderwijs een beetje leren kan ook geen kwaad. Ik weet dat ze het bij ons op de psz ook doen bv. opruimen = een tellied tot 10 zodat ze het begrip leren.
Wat ik altijd leuk vond (althans mijn zoontje dus ik zag er ook de lol van in) was samen traptreden tellen, dan pikken ze vanzelf het begrip op.
Verder kan ik je niet helpen, hier een telfanaat aanwezig nl.
natas
hoi hoi wij hier een kereltje van net 4 en ook tellen lukt bij hem niet, we hebben ene spelletje bunny hop, en das tellen tot 3, eventjes lukt maar na ene paar keer is hij de concentratie kwijt en lukt het geheel niet.
Mee tellen tot 0 lukt wel maar alleen ook niet …
Tycho telt wel tot 10, maar tot 5 in het Nederlands en vanaf zes tot 10 in het Engels. Dankzij Dora.
Bij Dora leren ze het inderdaad ook. Zowel in het nederlands als in het engels.
Nathalie is dol op “vijvertjes” zoals ze de cijfertjes noemt en telt tot 29 in het nederlands tot 10 in het fries en tot 12 in het engels.
Ik denk dat het gewoon per kind verschilt.
Zodra ze eenmaal naar school gaan valt het verschil helemaal weg.
Dus niet teveel zorgen maken
Maaike telt ook niet echt hoor .
Sinds een paar weken telt ze tot 3 met echt getalbegrip en tot 10 maar dan vaak nog met fouten.
Maar ze heeft wel ineens de smaak te pakken.
Van zo totaal geen interesse in getallen vraagt ze nu bij alles hoeveel het is en telt het dan op haar vingers na. En telt dingen bij elkaar op enzo.
Dus het begrip van de aantallen en het toe kunnen passen is er ook meteen.
Ik maak me dus echt niet druk over het feit dat ze nog niet foutloos tot 10 kan tellen.
Wij kijken ook niet zoveel van die telprogramma’s enzo. En ik denk dat het haar ding gewoon niet was tot nu toe.
Niet druk om maken dus zou ik zeggen.
Het is een leuk kunstje als ze zover kunnen tellen maar ik denk dat maar weinig kinderen ook begrijpen wat ze zeggen .
Hetzelfde hier met liedjes.
M zingt geen enkel liedje na.
Maar verzint er zelf duizenden :mrgreen: .
Ik vind het wel best :inlove: .
nou inderdaad…dan maak ik me geen zorgen. Op de psz maken ze zich overal druk om en slepen mij erin mee…omdat ik denk…ze zullen het wel weten…bedankt voor jullie reacties!!!