Leren fietsen

Ik heb jarenlang terug (15 jaar) een gemene val gemaakt met de fiets, gebroken botten en heel wat kneuzingen. daarna nooit meer gefietst. Ik ben nu al jaren die overweging aan het maken, en vandaag fietsen wezen kijken.



Ik wil er een volgende week kopen, maar ben zo bang dat ik gewoon niet meer kan fietsen. Is dit zo te leren in een dag of wat langer… is het zo moeilijk of valt dat mee.



Ik vind het best moeilijk om hierover met vrienden te praten, die lachen me uit en zeggen joh doe normaal fietsen is net kruipen voor een baby… maar voor mij is het best eng of ik het nog kan of niet…

Mij is altijd verteld dat je fietsen niet verleerd. Dus ik zou zeggen gewoon even op een fiets proberen waar je met de voeten bij de grond kunt.

Volgens mij gaat dat helemaal goed komen.

ik zou ook eerst gaan proberen op een fiets waarbij je goed met je voeten bij de grond kunt. Hoe lang heb je gefietst voor je ongeluk? Als dat jaren is, denk ik ook niet dat je het verleerd hebt hoor! Maar ik zou niet de gok nemen om een nieuwe fiets te kopen voor je het weer hebt uitgeprobeerd…

ja of juist wel, mooie stok achter de deur om het toch weer te gaan proberen :slight_smile:

Ik denk eigenlijk ook dat je het zo weer weet, maar kan me voorstellen dat het heel spannend is. Idd, zadel lekker laag en misschien iemand in de buurt om je op te vangen voor het geval dat!

Succes!

denk dat het fietsen nog wel lukt, maar de angst overwinnen is het moeilijkste…



succes!!

dank jullie dames,



heb daarvoor eigenlijk ook niet gefietst leerde toen net fietsen. Dus ben gewoon net een kind die het moet leren. een van de tips is toch dat ik recht voor me moet kijken en niet naar mn stuur :mrgreen:



Ik ga m volgende week halen, lastige is… heb ook geen 2ehandse fiets ook niet in mijn omgeving…

Hoi,

Ik ga komende week een fietscursus geven ivm mijn werk. De beste tip is eerst het zadel laag zodat je voeten op de grond staan.

Loop eerst met de fiets aan de hand en maak een bochtje (lopend)of step met je voeten op de grond een klein stukje. :slight_smile:



Wat het beste werkt, merk ik bij mijn cursisten, om eerst in een stil park of klein bos het te gaan proberen. Klinkt stom maar het werkt wel.

Succes. :thumbup:

via marktplaats zou je een 2dehands fiets kunnen zoeken om te proberen, en anders zou je een dag een fiets kunnen huren, dat zit vaak zo rond de 7.50 euro voor een dag huren.



ik heb het geleerd op een kort gemaaid grasveld, dat trapt wel iets zwaarder, maar als je dan valt doet het niet zo zeer, en heb je geen schaafplekken, alleen grasvlekken, dus oude kleren aantrekken…liefst een stevige spijkerbroek.

toen ik 4 was leerde ik fietsen, met korte broek, gevolg na een val, mijn rechterbeen geschaafd van enkel tot heup, toen heb ik 2,5 jaar niet gefietst, maar met 7 jaar dus gelukkig wel geleerd, al zal het ‘‘nooit’’ mijn hobby worden.



veel succes

:thumbup:



gr l

persoonlijk zou ik met iemand die je vertrouwt op een rustige plek op een fiets waar je goed met je voeten bij de grond kan gaan oefenen. Misschien lenen? Of misschien is er wel een fietsenwinkel die je hier in wil steunen. Rustig weer beginnen. Ik geloof dat je fietsen inderdaad niet verleerd, maar het gaat hier niet om het fietsen lijkt mij, maar meer om de spanning er om heen… Succes.

Hoi Dina,



Wat een traumatische ervaring zeg, dat gaat je idd niet in de koude kleren zitten :hug:

Ik denk dat het goed is om er rekening mee te houden, dat je er idd misschien wat langer over zult doen om te leren fietsen. Een kind ziet geen gevaar en is niet gehinderd door angst. Een volwassene zal meer op haar hoede zijn en de angst die jij hebt, zit vast diep. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit invloed zal hebben op de snelheid van het leren.

Verder zie ik dat je zwanger bent (gefeliciteerd trouwens :D)? Je zou kunnen overwegen om je uitdaging uit te stellen tot na de bevalling? Dan zul je waarschijnlijk met een iets geruster hart op de fiets stappen.

En idd wat lolifant aangeeft, wellicht is een fietscursus iets voor jou?



In ieder geval veel sterkte en succes met het overwinnen van je angst!