Leren bank Ikea, ervaringen?

Waarschijnlijk gaan we zaterdag voor een nieuwe bank kijken.

Met 3 kleine kinderen wordt dat geen bank uit een dure meubelzaak, want ik wil niet de hele dag waken over die bank :wink: .

Nu is het zo dat we op dit moment een stoffen bank hebben. Gekocht met ons trouwen 7 jaar geleden. Het ding heeft een veel te grote zitdiepte, dus alleen m’n zwager van 2 meter 7 kan er fatsoenlijk op zitten, verder hangt iedereen erin en krijg je enorm last van je rug. O ja, hij is ook nog doorgezakt, haha. Nee echt aan vervanging toe.

Maar ik ben nu niet meer zo te spreken over het materiaal. We hebben inmiddels een hond die best kan verharen waardoor de haren flink aan de onder en zijkant plakken, en de kinderen knoeien nog wel eens wat. De bekleding is inmiddels zo vaak gewassen dat het verschoten en vaal is.

We hebben ook een leren stoel, en dat ding is echt ideaal. Je lapt hem zo even af en schoon.

Nu dacht ik dus om bij de Ikea te gaan kijken naar een leren bank. Heeft iemand ervaringen met een leren bank van de Ikea, hoe blijft hij?

En kun je een bank ook direct meenemen bij de Ikea?

Edit beheer: meubilair->huiskamer

wij hebben 2 rode leren banken van ikea en ik vind ze geweldig. We hebben ze nu een jaar, ik kan dus niet zeggen hoe lang ze mooi blijven. Maar het leer blijft tot nu toe heel erg mooi en ze hebben best wat te lijden met 2 kinderen en hun vriendjes. Wij hebben ze laten bezorgen, kregen ze de volgende morgen.

ik heb er sinds gisteren 2 staan en kan dus nog niet zoveel zeggen over hoe die blijft op termijn! :mrgreen:

Edit: Wij hebben de säter

Wij hebben de Kramfors en ook al was het een showroommodel met kleine “foutjes” is dit de eerste bank die tot nu toe ons drukke gezin goed doorstaat. Heerlijk geen stof meer, die steeds smerig wordt van handjes en voetjes. Hij zit (en ligt) heerlijk!!

Bedankt voor jullie reacties (meer zijn altijd welkom :wink: ).

We gaan het morgen eens bekijken.

We hebben toch besloten om de bank in ieder geval te laten bezorgen. We hebben wel zelf een aanhanger die groot genoeg is, maar het is toch een hoop gesjouw.

Ik ben benieuwd of we wat vinden!

wij hebben 7 jaar geleden een leren leefhoek gekocht bij ikea echt een super bank.

Erg degelijk en goed te onderhouden bleef ook heel netjes steeds .

was het niet dat mijn kat het nodig vondt zijn behoefte erop te doen en ik de bank uiteindelijk weg heb moeten vanwege de stank :evil:

Wij hebben de Arild van Ikea, onze eerste leren bank. De plek waar ik zit herkende je al heel snel, maar misschien is dat met andere banken ook wel zo?

Verder heel tevreden, wel een aantal weken levertijd, geloof dat dat met leer altijd zo is bij Ikea.

We hebben er ook Ikea schoonmaakspul bijgekocht, dat werkt heerlijk vind ik zelf!

Oja, moesten hem dus wel helemaal zelf uitpakken en de stalen onderkant in elkaar zetten en erop zetten, vond ik nog best een klus! Maar, ik had een goede hulp :inlove:

Het is deze Kramfors 3 zitsbank geworden, in de kleur donkerbruin. Hij heeft leuke doorgestike naden.

De levertijd is inderdaad ongeveer een maand.

Dat schoonmaakspul hebben we er ook maar meteen bij gekocht.

Hij is iets groter dan onze huidige bank, maar we zijn ook met 3 personen meer dan toen we deze bank kochten :wink: . Hopelijk past het een beetje mooi, haha.

Toch wel spannend hoe het straks zal staan.

Wij hebben de hoekcombinatie van Kramfors en hij is behoorlijk kidsproof. Joost gebruikt hem als klimrek en eet regelmatig op de bank. Hij vertoon nog steeds geen slijtage na 3 jaar.

@dena wrote:

Wij hebben de hoekcombinatie van Kramfors en hij is behoorlijk kidsproof. Joost gebruikt hem als klimrek en eet regelmatig op de bank. Hij vertoon nog steeds geen slijtage na 3 jaar.

Dat is heel goed om te horen. Hier heeft hij met 3 kinderen ook heel wat te lijden, haha.

De hoekcombinatie past hier helaas niet in huis, want ik vond hem erg leuk :thumbup: