Lenzen?

Wie heeft er lenzen?

Dit zijn nu zeker al mijn 5e paar proeflenzen en ook deze zijn weer niet goed… :evil:

Ze prikken en ik voel ze constant zitten, ze zien wel goed maar doordat ze in de weg zitten zie ik ook weer wazig, valt dat te begrijpen? :eh: :wink:

Ik vind het echt vervelend dat ik nog steeds niet de goeie soort lenzen heb meegekregen.

Mijn ogen gaan er op den duur ook van jeuken, daarom vrees ik ook een beetje voor een lenzenallergie ofzoiets… :wall: .

Wat is jullie ervaring met lenzen? :think:

wat voor lenzen heb je?



als je zachte hebt, kan het gewoon zo zijn dat je ogen te droog zijn, je gewoon niet kunt wennen aan zachte lenzen, verkeerde vloeistoffen(ik kan bijvoorbeeld niet tegen conserveringsmiddelen)



Misschien een idee om eens harde lenzen te proberen, of je ogen met regelmaat bij te druppelen met nep-tranen?(gewoon oogdruppels van fysiologisch zout)

of je bent net al mij en kan gewoon niet tegen lenzen…

ik heb alle mogelijke lenzen geprobeerd gehad, maar kon er gewoon niet tegen. Was altijd weer blij als ik ze uit kon doen.

Ik voelde ze ook altijd zitten. Net of er continu een haartje op mijn netvlies zat. erg vervelend dus!

onze oudste van 4 jaar heeft lenzen zachte van bausch en lomb purevision het zijn maand lenzen en bavallen goed :thumbup:

Ik gebruik zachte lenzen.

Ik ga zaterdag terug naar de opticien en dan leg ik het nog eens uit…

Zal dan wel mijn 6e paar mee krijgen en als dat nog lang zo duurt neem ik gewoon een bril :roll: …

bouw je het lensdragen wel rustig op.

Hier is geadviseerd om net als bij de harde lens rustig op te bouwen

@hendrika wrote:

onze oudste van 4 jaar heeft lenzen zachte van bausch en lomb purevision het zijn maand lenzen en bavallen goed :thumbup:


Van 4 jaar?? :shock:

Hoe doe je dat? :think:



Ik heb ze net weer uitgedaan, het jeuken begon te verergeren en het is een opluchting nu ze er weer uit zijn, dat kan volgens mij niet goed zijn…

@tilbawe wrote:

bouw je het lensdragen wel rustig op.

Hier is geadviseerd om net als bij de harde lens rustig op te bouwen


Ja hoor, ik heb 2 maanden geen lenzen meer geprobeerd en had ze nu nog maar 2 uurtjes in…

om precies te zijn gaat het om 1 lens sinds april worden ze hier gedragen in het ziekenhuis hebben ze voor mij de lens 2 keer bij haar geplaats om het voor toen tot dat we pech hadden en hij er uitviel ja had geen zin om na het ziekenhuis te gaan en hebben we het zelf gedaan sinds die tijd doen we het zelf hij hoeft er nog niet elke avond uit maar daar begin ik nu wel steeds meer mee en de lens inzetten is binnen 5 min gedaan ze werkt goed mee zet haar op de keuken hoofdje tegen de boven kastjes daar gaat ze met haar hoofd tegen aan zodat ze steun heeft dan moet ze boos kijken en doe ik oogje open en de lens heb ik dubbel gevouwen tussen mn vingers en schuif hem dan zo onder het bovenste ooglid :thumbup: en in % kwa zicht is het vanaf april van 10% na 30% gegaan dus hier geen bril maar gewoon lekker de lenzen

Wat knap van je dochtertje Hendrika, wauw! :clap: :thumbup:

@Bietje wrote:

Wie heeft er lenzen?

Dit zijn nu zeker al mijn 5e paar proeflenzen en ook deze zijn weer niet goed… :evil:

Ze prikken en ik voel ze constant zitten, ze zien wel goed maar doordat ze in de weg zitten zie ik ook weer wazig, valt dat te begrijpen? :eh: :wink:

Ik vind het echt vervelend dat ik nog steeds niet de goeie soort lenzen heb meegekregen.

Mijn ogen gaan er op den duur ook van jeuken, daarom vrees ik ook een beetje voor een lenzenallergie ofzoiets… :wall: .

Wat is jullie ervaring met lenzen? :think:




Ik heb nu nachtlenzen en ze bevallen mij perfect,daarvoor had ik zachte lenzen en had ik dezelfde klachten.Wazig zien(kwam door een combinatie van droge&vermoeide ogen en veel eiwit uitslag waardoor ik zo’n 7a9x moest druppelen) constant voelen dat die dingen er zaten ,veel jeuk en op een gegeven moment zelfs een leesbril erbij want juist door die droge en vermoeide ogen deed ik niks anders dan turen.



Sinds ik in nov 2008 nachtlenzen heb zie ik 120% en wazig zien heb ik gelukkig geen last meer van;soms moet ik heel sporadisch nog eens bijdruppelen maar die keren zijn te verwaarlozen,de leesbril ligt sinds die tijd heel gezellig in de kastlade :smiley: want vermoeide ogen heb ik niet meer; al met al ben ik hier heel blij mee en ik wilde wel of had ik dit eerder ontdekt.



Zo een heel betoog,ik hoop dat je er wat aan hebt[/list]

Hier daglenzen. De irritatie komt in de meeste gevallen door de vloeistof. Lenzen waarbij je geen vloeistof nodig hebt zijn dus het meest comfortabel.

ik heb ook lenzen en geen problemen, heb zachte maandlenzen,

onder invloed van hormonen kan het soms moeilijk zijn, ik heb eerder lenzen gehad voor de geboorte van mn oudste, tijdens die zwangerschap kon ik geenlenzen meer verdragen doordat de oogbolling veranderde en ik drogere ogen had



tot nu heb ik in deze nieuwe zwangerschap geen problemen er mee