Lenzen

Ik ben een brildrager. Maar voor mijn trouwen wil ik graag lenzen.

Ik had via mijn opticien proeflenzen gekregen om te proberen.

Ze zaten helemaal prima, maar ik vind toch voor het algemene gebruik een bril makkelijker, dus ik heb geen dure lenzen aangeschaf omdat ik ze maar een enkele keer zal dragen.



Nu wil ik dus voor mijn trouwdag gewoon lenzen bij de Kruitvat ofzo gaan halen.



Maar nu heb ik als sterkte Rechts -1.50C:-0.50As:150

en Links -2.00C:-0.25As: 30



Nu begrijp ik dus niet wat het vetgedrukte gedeelte betekend en waar ik nu op moet letten als ik voor één keer lenzen wil halen.

Die 0,50 en 0,25 is je cilinder volgens mij. Dat andere zou het percentage van het werken van je ogen kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Je ogen doen voor een bepaald percentage mee en dat kan ook boven de 100 zijn. Mijn ogen zien beide 150 %. Ik weet de exacte uitleg niet.

@Joepie! wrote:

Die 0,50 en 0,25 is je cilinder volgens mij. Dat andere zou het percentage van het werken van je ogen kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Je ogen doen voor een bepaald percentage mee en dat kan ook boven de 100 zijn. Mijn ogen zien beide 150 %. Ik weet de exacte uitleg niet.




Klopt :thumbup:



Je zou ze ook, als het toch maar voor 1 dag is, bij H*ns *nders kunnen halen…Daar meten ze het op en is nog eens goedkoper ook :wink:



Ik ben normaal ook brildragend, maar heb voor speciale gelegenheden gewoon een setje daglenzen liggen…Die heb ik daar gehaald en lenen zich perfect voor dit soort dingen…



Heel veel succes!

als je lenzen met ciinders nodig hebt (vetgedrukte As getal) heb je aan die van kruidvat niets, dat is allemaal zonder, dan zie je alles steeds niet goed met die lenzen, das echt jammer…

@Belly wrote:

Je zou ze ook, als het toch maar voor 1 dag is, bij H*ns *nders kunnen halen…Daar meten ze het op en is nog eens goedkoper ook :wink:


Ik ben geen vrienden met Hans. Heb hele slechte ervaringen met Hans.
Dus die had ik al van mijn potentiele lijst geschapt.

@Lynda wrote:

@Belly wrote:
Je zou ze ook, als het toch maar voor 1 dag is, bij H*ns *nders kunnen halen…Daar meten ze het op en is nog eens goedkoper ook :wink:


Ik ben geen vrienden met Hans. Heb hele slechte ervaringen met Hans.
Dus die had ik al van mijn potentiele lijst geschapt.


Whahaha, ja dat kan uiteraard ook :wink: Dan heb ik helaas geen oplossing voor je...Sorry

Misschien heb ik het mis hoor, maar zo’n dag is toch al een kostbare…waarom dan niet even een setje bij je eigen opticien aanschaffen? Weet je tenminste zeker dat je goed zit…

Wat is de functie van die cilinder dan?



(ja, ik draag een bril, maar verder dan hoe ik hem op mijn neus moet zetten weet ik het niet)

@Lynda wrote:

Wat is de functie van die cilinder dan?



(ja, ik draag een bril, maar verder dan hoe ik hem op mijn neus moet zetten weet ik het niet)




Goeie! Dat heb ik gevraagd,…maar ben het even weer vergeten :oops: Ga er even over nadenken en als ik het weet laat ik het jouw weten!

Ik was zelf ook maar even gaan googlen en ik vond dit bij Willem Wever (in begrijpelijke kindertaal).

http://www.willemwever.nl/antwoord?vraag=dmoatBsHrGmKvKmJgxxC



Weer wat geleerd vandaag :smiley:

Ik gebruik nu al jaren daglenzen van Hans Anders. Omdat ik mijn bril steeds afwissel met lenzen, bevallen me heel erg goed.



En kosten maar 12,50 euro voor 30 lenzen… :thumbup: :thumbup:

Heb eigenlijk ook een cilinder erin, maar heb het niet in mijn lenzen, ik merk weinig verschil!

cylinder is dat je oog word gecorrigeerd naar een goede positie.



Je oog is nu zonder bril zeg maar een ovaal. Met cilinder worden je ogen weer tot een mooie ronde bol getrokken ( niet het goede woord )

En dat is beter voor de ogen.



Lenzen zonder cilinder kan best alleen zou ik het niet aanraden.

@Lynda wrote:

Ik was zelf ook maar even gaan googlen en ik vond dit bij Willem Wever (in begrijpelijke kindertaal).

http://www.willemwever.nl/antwoord?vraag=dmoatBsHrGmKvKmJgxxC



Weer wat geleerd vandaag :smiley:




:mrgreen: :lol: :mrgreen:

Nou ja heb al allerlei antwoorden :slight_smile:

Ik zal wel even gaan oefenen met lenzen dragen hoor van tevoren, ik moest denk ik na 4 jr bril iig een maand wennen, voordat ik ze normaal in en uit had en ze een hele dag kon dragen.



(ik draag nu kruidvat/hema etc, maar heb geen cilinder)

Ik heb ook een cilinderafwijking in een van mijn ogen, daarbij een sterkte van -5… ik koop ze daarom liever bij een opticien, zo weet je precies welke geschikt zijn. Ik heb een hekel aan brillen, dus heb ook lenzen, maar vanwege een overgevoeligheid (ja, ook dat nog :roll:) draag ik daglenzen, dus elke dag een nieuw setje. Is voor mij zelfs goedkoper dan elk jaar een nieuwe bril. Je kunt deze ook aanschaffen bij een opticien, doe ik ook, dan meten ze elke 3 maanden mijn ogen en krijg ik de juiste daglenzen voor 3 maanden mee, 90 stuks :mrgreen:



Succes en alvast gefeliciteerd met je trouwen, veel plezier en geniet ervan!