lenige beeb: half onvolkomen stuit

Nou, ons beebje ligt dus al weken met t koppie naar boven. Heeft maar 1 keer andersom gelegen en gister bleek dat beeb nogal lenig is. :? Een half onvolkomen stuit noemen ze het. Dat wil zeggen, 1 been gestrekt omhoog en 1 been naar beneden, onder bipsje.

Ik heb een smalle baarmoeder en aangezien de ruimte ook kleiner gaat worden nu gaf de vk al aan wat de stappen zijn als eigenwijsje niet meer draait. Door met beentjes te trappelen kunnen ze vaak nog wel draaien, maar omdat die beentjes dus zo vreemd zitten is dat wat lastiger.

Als het met 34/35 weken nog zo ligt wordt t een draaipoging en als die niet lukt dus keuze tussen stuitbevalling of keizersnede.



Nou kon de vk er nu nog niks van zeggen, want het kan heel goed zijn dat het nog wel gewoon gaat draaien, maar ik ben dus al wel benieuwd wie ervaring heeft met deze ligging en een kering in zkh of stuitbevalling.



En ik vraag me nu toch echt af, heeft beeb er geen last van? Nu of na bevalling??? Zo’n houding lijkt me niet echt prettig, maar ik ben dan ook al heel lang zo lenig niet meer. :mrgreen: Vk zei dat beeb er gene last van heeft, dus dat zal ook wel, maar ik zie dat kindje nu steeds voor me in die houding, raar beeld dus.



Ik ben benieuwd naar mensen die ook zo’n ligging hadden!

Hi,



Ik had ook een beebje in stuit, maar dan een onvolkomen geloof ik. IIg met zn voetjes tegen zn hoofdje aan. Kan me voorstellen dat je denkt dat die houding erg ongemakkelijk is, lijkt mij ook niet prettig liggen, maar goed beebjes zijn veeeel leniger dan wij :wink:



Ik heb een draaipoging ondergaan en moet zeggen dat ik het achteraf gezien niet prettig vond. De VK zei nadat ze gestopt was “oja, als de beeb nu minder gaat bewegen, moet je contact opnemen want dat kan betekenen dat de placenta los laat”. Ik ben daar zo van geschrokken. Maar goed, het was een oude doos die volgens ons al in haar hoofd met pensioen was gegaan :evil: Draaipoging was trouwens niet gelukt.



Ik ben wel op natuurlijke wijze bevallen en dat ging heel goed. Ik zou het zo weer doen :thumbup: We hebben goed de bevalling en ks tegen elkaar afgewogen en een bevalling voelde gewoon beter. Ze bewaken heel nauwkeurig de bevalling en als maar enige twijfel is of als het niet snel genoeg gaat, dan zouden ze overgaan op een ks. Wat met een ruggenprik gedaan zou worden, dan was wel mn grote angst dat ik dan de geboorte van mn kindje niet bewust zou meemaken.