Lengte van een jongen van 2,5 jaar??

Hallo Allemaal,



Mijn zoon Olcan wordt volgende maand 2,5 hij is nu schat ik 91 cm lang. Nou hoor ik van de een dat hij klein is en van de ander wat is hij groot, daar wordt ik onzeker van het cb vind hem gewoon goed qua lengte en gewicht.



Zijn er misschien moeders met kinderen van 2,5 en hoe lang zijn die dan?



Groetjes



Vanessa

Ruben is bijna 3( febr) en is 95 cm (maand geleden gemeten)

Mijn oudste zoon was met 3 jaar 97 centimeter. Hij zat volgens het groeiboekje altijd keurig op de middenlijn en als ik dat extrapoleer (gebruik maar even een term waarvan ik niet eens weet of ik 'm terecht gebruik) naar 2,5 jaar, kom ik op 92 centimeter als middenlijn.



Mijn jongste zoon was met ruim 27 maanden al 95 centimeter. Over een maand (3 jaar) weer te meten.

Achter in het groene boekje staan de baby en kinder groeicurves, kijk daar eens op zou ik zeggen :wink:

Ja op die groeicurves zit ie precies op de middenlijn die hou ik ook netjes bij maarja soms wordt ik gewoon gek van de mensen mijn schoonfamilie bijvoorbeeld die constant zegt dat hij klein is en de rest die weer zegt dat ie groot is.



Mijn tweede is daarentegen heel groot 4,5 maand en 70 cm en daar heeft mijn schoonfamilie weer niks op te zeggen maar bij het cb zeggen ze dus weer dat ie veel te groot is want zijn lijn gaat bijna recht omhoog en is ver boven het gemiddelde vlak uit. :think:



Groetjes



Vanessa

willemijn is 2 jaar en acht maanden en is 93 cm ook… ze is groot voor haar leeftijd volgens het CB.

Gijs 23 maanden is nu 93 cm, maar die toornt boven de curve uit

laat je niet gek maken meis

Stel; hij is te klein en stel; hij is te groot, wat willen ze daar aan doen dan? Niets toch? Zolang ze verder gezond zijn en nergens last van hebben, doe je het hartstikke goed hoor. Gerben is bijna 4 maar hij lijkt 5… Zo groot is hij nou eenmaal. Doen we niets aan.



Een jongen bij mij op de basisschool was altijd hartstikke lang, en toen ik hem op de reuni tegenkwam… was hij bijna net zo groot als ik… Hij was heel jong groot en is gewoon niet uitgegroeid tot een boom, maar iemand van normaal formaat. Het zegt dus helemaal niets hoor. Maak je er maar niet druk om en wie zegt dat hij te groot is? En wie te klein? Gezond is gezond en iedereen is anders.

tja valtmee vergeleken bijwendy zei is 4 jaar en 98 cm ze heeft qua kleding net 104 en dan moeten de mouwtjes vak dubbel en de pijpen ook

maar als ze maatjekleiner heeft dan zit het wat strakjes om schouders en buik,



wendy is wel klein altijd geweest maar altijd netjes op de onderste lijn,



als ze maar gezond ogen, spelen, bewegen goed eten en drinken en plassen epoepen is het wel goed hoor !!!



laat je niet gek maken !!!



Liefs bianca

Gerben word dus in mei 4 en die heeft maat 110/116… tegenwoordig eerder 116…

Samila wordt in februari 3 en is ongeveer 100 cm lang. Vandaag werd ze er al op aangesproken of ze niet naar school moest. Ze keken ervan op dat ze nog geen vier was. Huh, nee, ze is nog maar twee…



Vanessa, ik denk dat jouw zoon gemiddeld tot iets kleiner dan gemiddeld is.

hihi ja wendy vinden ze vreemd als ze zegt nu dat ze naar basisschool gaat of bepaalde dingen die ze zo goed doet,maar het is dan echt iets wat ze ook al moet kunnen bij der leeftijd hih als je dan zegt ze is al 4 kijken ze je aan zo van echt niet hihi denken altijd dat ze jongen is

Vanessa, ik denk dat jouw zoon gemiddeld tot iets kleiner dan gemiddeld is.


:? .... 1 cm dan?

Had hij misschien wat flinker geweest hadden ze m bolle genoemd :wink:

In kledingmaten zeggen wij 2 jaar 92cm en 3 jaar 98cm en 4 jaar 104cm.

Vaak merken we dat een kind van rond de 2 jaar regelmatig nog in maat 86 zit en shirts wel 92.

Maar vind dus dat je helemaal geen kleintje hebt.

Thijmen word op 1 maart 2 en heeft nu maat 80/86, ik koop alvast 86, want hij gaat zo hard en dan moet ik weer alles nieuw halen… :wink:

Een dochter van vrienden van ons zit nu geloof ik nog niet heel lang in maat 92 en wordt in mei 3.

Benito is nu 2 jaar en bijna 3 maanden,hij is 93cm maar kleding heeft hij maat 86/92 voor zijn taille ,maar lengte 98…

Samila is net 3 geworden en mat vandaag 100 cm bij het cb. Kledingmaat 104/110.

Olcan is ondertussen naar het cb geweest en is nu 92 cm hij draagt maat 98. En ze zeiden weliswaar zit ie iets onder gemiddeld maar als ie deze lijn blijft volgen wordt ie nog ongeveer 1.85m dus dat is een mooie lengte. Tenzij hij nog een groeispurt zou maken dan zou ie nog langer worden.



Hij was in 4 maanden toch 3 cm gegroeid dat is volgens mij toch best goed??



Groetjes



Vanessa