lengte/gewicht 10 mnd?

Mijn meisje van net 10 mnd oud is gisteren bij ka in het zh geweest. Ze weegt 9290 bij een lengte van 81,1 cm. Ze vinden haar te licht :s ze ligt met gewicht precies gemiddeld maar haar ldngte boven de +2,5 lijn. Ze maken zich zorgen,daarom zijn er gisteren 12 buisjes bloed bij haar afgenomen om dingen uit te sluiten. Zo licht is ze toch niet met haar 10 mnd? Hoelang en zwaar zijn jullie kindjes met 10 mnd oud?

Hoe zwaar was ze bij haar geboorte?



Het is gebasseerd op pure geboortegewicht. Want niet alle kindjes hebben dezelfde gewicht en lengte op die leeftijd.

En waarom loopt ze in het ziekenhuis?



ik heb hier van 9 maanden:

Gewicht: 8790

lenge: 70cm



en van 11 maanden:

gewicht: 9205

lengte: 73cm.



Is het dan niet zo dat ze gaan kijken waarom haar lengte niet overheen komt met haar gewicht? :slight_smile: En waarom heb je niet gelijk nagevraagd waarom ze zich zo zorgen maken?

Ik denk dat het vooral het verschil tussen gewicht en lengte de artsen zorgen baart. Meestal gaan die twee toch wel gelijk op, tussen gemiddeld en 2+ vind ik wel een aardig verschil.

Ze gaan dan denk ik kijken naar een teveel aan groeihormoon?



En hoe is haar groei tov de vorige meetingen? Loopt het gewicht achter tov de vorige keer?



Marijne heeft altijd een beetje onder het gemiddelde gezeten, met zowel lengte als gewicht. Af en toe had ze een dipje in gewicht, dan bleek ze gewoon meer eten nodig te hebben, hoewel ze niet aangaf dat ze honger had :think: maar dat trok dan de volgende keer wel weer bij.

heb alleen het boekje van de jongste nog hier…



Geboren met bijna 3900 gram en 52 cm



11 maand 8.272 gram en 71 cm

18 maand 10.085 gram en 77 cm



Dat is dus ook zeker geen zware, maar hier nooit moeilijk over gedaan eigenlijk.

en online nog even wat dingen van de andere heren gevonden…



Ik doe gewoon even het gewicht dat ze rond 81 cm hadden.



De oudste was toen zo’n 12,5 kilo rond 18 maanden

De tweede was toen nog geen 10 kilo rond 20 maanden

De derde was toen zo’n 11 kilo rond 18 maanden



Onze 2e had dus ongeveer dezelfde verhoudingen en ja hij was ook smal/ielig.



En dan is hij nu als 6,5 jarige nog altijd.

Kind eet als een bootwerker, maar hij wordt gewoon niet zwaarder/ dikker.

Als hij lijkt op mijn broertje komt dat na zijn 30e wel :lol: .



Maar als ze zich zorgen maken kunnen ze beter dingen uitsluiten toch?

@mamaMarije wrote:

heb alleen het boekje van de jongste nog hier…



Dat is dus ook zeker geen zware, maar hier nooit moeilijk over gedaan eigenlijk.


als ik die van ons beide kijk, dan klopt de verhoudingel wel. Dat heb ik bij de TS weer niet.



Het gewicht komt niet overheen met die van de lengte. Dat ze idd boven de gemiddeld ligt. Dus je zou denken dat ze snel groeit.



Katie bereikte pas 82cm toen ze 18 maanden was.

Van mijn dochter heb ik alleen 11 maanden voor je. Ze had een geboortegewicht van 3700 gram en een lengte van 53 cm.

Bij 11 maanden was ze 74,5 cm en een gewicht van 8870 gram.



Onze zoon had een geboortegewicht van 3355 gram bij een lengte van 50 cm. Bij 11 maanden was hij 79 cm bij een gewicht van 10.300 gram.

Hij is groot voor zijn leeftijd, zit eigenlijk altijd tegen de bovenste lijn aan van de groeicurve. Zijn gewicht was met 11 maanden wat boven het gemiddelde maar is nu hij bijna 2 is heel gemiddeld.

Nou vind haar echt niet te licht hoor, heb even gekeken toen Indy 81 cm was, was zij net 10 kg en ziet er behoorlijk bol uit nu nog steeds haha.



Hier waren ze met 10 maanden



Y.eline 7960 gram en 70 cm (geb.gewicht 2800 gram)

Indy 7820 gram en 66 cm (geb.gewicht 3565 gram) is nog klein kwa met 87 cm

Mick 7250 gram en 66 cm (geb.gewicht 2360 gram)

Met 11 maanden was Lynn 9250 gram en 72 cm

Geboorte was 3464 gram en 48 cm



Kleine bolle hahha

Ik heb even gekeken naar het gewicht en lengte van L

hier was ze wel al ouder dan jou meisje (15maanden) maar haar lengte komt wel redelijk overeen.



lengte 79cm gewicht 9930gram. het cb was tevreden



met 10 maanden was l 69cm en 7893 gram.



L zit op de middellijn.



Ik denk dat ze zich idd zorgen maken om het verschil in lijn, lengte en gewichtsgroei.

Jou twee jongens hebben toch een stofwisselingsziekte oid? of zit ik er nou helemaal naast. denken ze met jou meisje daaraan? :hug:

bij de geboorte was ze 3900 gram bij ± 51,5 cm(geboren met 37,2 weken volgens gyn en eerste echo’s) met 5 mnd oud woog ze 9 kilo bij 71 cm. Met 5,5 maand at en dronk ze plotseling helemaal niets meer,droogde uit en was dik 2 kilo afgevallen,ze kwam toen in het zh te liggen met neussonde waar ze haar voedingen doorheen kreeg. Na 1,5 week mocht ze weer naar huis met een gewicht van 7350 gram. Met 8 mnd was ze 9 kilo bij 77,1 cm en nu met 10 mnd oud 81,1 cm bij 9290 gram. Ze is in 2 mnd maar 290 gram gegroeid en 4 cm gegroeid,wel loopt ze al vanaf 8,5 maand los. Ze beweegt de hele dag. Ben best wel blij dat ze dingen uitzoekt,maar denk dat haar lengte gewoon te snel gaat. Haar middelste broer was met 10 mnd 86 cm en 14,7 kilo dus dat is weer de andere kant van haar. Ze word er ook bij onderzocht op groeihormonen.

Hier was het geboorte gewicht en lengte: 3315 en 50 cm.

Met 11 maanden zat hij op: 12360 en 77 cm.

mijn middelste heeft erfelijk hoge cholesterol,dat valt onder de stofwisselingziekte,maar daar kwam zijn harde groei niet vandaan,hij maakte teveel aan groeihormonen aan net als oudste broer,ze hadden beidden een teveel aanmaak aan groeihormonen. Ze hebben een andere vader dan Daantje. Hun vader is boven de 2 m.

Met 9,5 maand was Roan 10,980 en 77,5 cm

Met 11 maand was Roan 10,710 en 78,2 cm



Roan zat ook altijd boven de lijnen, nu met 2 j3 m, was ie gemiddeld qua gewicht 14,1 kilo en lengte ook not boven her gemiddelde, 93,6



Hij is geboren met 3474 en 52 cm



Ik denk vooral dat jou meisje erg lang is in combinatie met een smal gewicht. Maar ik las ok dat jou meisje al loopt dus ja dat is dan ook niet gek wel? Ze krijgt veel meer beweging dan de meeste kindjes van 10 maand, die misschien kunnen zitten en rollen, maar de helft kruipt of tijgert dan nog niet eens.

Zou me niet echt zorgen maken geloof ik

Afgelopen dinsdag in het ZH met bijna 10 maanden: 7970 gram (met droge luier 8010, maar zij rekenen -40 gram met luier) en 68 cm.

Ik geloof dat lengte op -1 zat, en gewicht gemiddeld (maar die zakt een pietsje af nu, was niet erg).



Ook geen zware dus hier.

Geboortegewicht bij 36w3d was 2710 gram - 49 cm.

@biancamv2boys wrote:

mijn middelste heeft erfelijk hoge cholesterol,dat valt onder de stofwisselingziekte,maar daar kwam zijn harde groei niet vandaan,hij maakte teveel aan groeihormonen aan net als oudste broer,ze hadden beidden een teveel aanmaak aan groeihormonen. Ze hebben een andere vader dan Daantje. Hun vader is boven de 2 m.




hopelijk weten ze snel of er iets mis is ja of nee, niet leuk die onzekerheid :hug:

@biancamv2boys wrote:

Mijn meisje van net 10 mnd oud is gisteren bij ka in het zh geweest. Ze weegt 9290 bij een lengte van 81,1 cm. Ze vinden haar te licht :s ze ligt met gewicht precies gemiddeld maar haar ldngte boven de +2,5 lijn. Ze maken zich zorgen,daarom zijn er gisteren 12 buisjes bloed bij haar afgenomen om dingen uit te sluiten. Zo licht is ze toch niet met haar 10 mnd? Hoelang en zwaar zijn jullie kindjes met 10 mnd oud?


Haar gewicht is voor haar lengte te weinig, kijk hier maar.

http://groeiweb.pgdata.nl/calculator.asp

Deze gegevens hanteert de kinderarts voor de grafieken.

Dan mag ze voor 10 maanden wel genoeg wegen, maar ze kijken niet alleen naar het gewicht. Ze is behoorlijk lang he.

inmiddels is mijn meisje bijna 11 mnd oud en flink bijgekomen. Ze weegt .inmiddels 10400 gram bij dik 82 cm. Ze eet super goed en is nu meer in verhouding. Bedankt voor de antwoorden allemaal.