Afgelopen donderdag hebben wij de 20 weken echo gehad. Alles was prima!
De lengte van het dijbeentje was 4 cm (bij 20 wk 3dg). Gisteren sprak ik een collega die zwanger is. Haar kleintje had bij 23 weken een dijbeen van 4 cm.
Ik ben nu wel nieuwsgierig wat gemiddeld is. Helaas kon ik daar niks over vinden op het internet.
Daarom wil ik nu graag hier de vraag stellen:
Hoe groot was het dijbeentje bij de 20 weken echo van jullie kindje?
En als het kindje al geboren is, welke lengte had hij/zij bij de geboorte?
Hoi Joos
Helaas weet ik niet meer hoe groot het beentje was bij de 20 weken echo… Maar ik weet wel dat de beentjes een week voor liepen op de rest van het lichaam. Was niks raars zei de echoscopiste. En wij grapten er al over, omdat mijn vriend vrij lang is dachten we nou dan heeft ze zijn benen. :mrgreen:
Bij de laatste echo die ik gehad heb, was met 37 weken, liep ze in haar hele groei weer een week achter. Zegt dus niks. Die echo’s zijn echt moment opnames :-*
Bedankt voor je reactie Patricia!
Het is ook puur een vraag uit interesse, niet omdat ik me zorgen maak ofzo. Ik vind er erg weinig over op het internet.
Wij hebben ook een groot lengte verschil.
Heb er ook geen idee van Joos. Ze heeft geen maten genoemd. Ik heb dezelfde vraag over de grootte van de blaas. Bij ons was die te groot, maar kan nergens vinden wat ‘normaal’ is.
Geen idee, Floor had iets kortere benen dan gemiddeld met 20 weken, maar ik heb niet het idee dat ze nu nog zulke korte benen heeft.
Karin
Joos bij ons was het verschil er ook. Leandro’s beentjes bleven de gehele zwangerschap relatief kort, maar na de geboorte viel het me helemaal niet op.
Gaaf trouwens dat je alweer zo ver bent! Weten jullie nu ook wat je krijgt? :mrgreen:
Ik heb werkelijk geen idee kan me ook niet herinneren dat ze dat me dat bij 20 weken echo verteld hebben :think:
Gek eigenlijk dat daar zo weinig over te vinden is. De normale grootte van de blaas weet ik ook niet.
Het maakt ook niet zoveel uit natuurlijk.
Martine, ja goed he, al over de helft! Enneuh, ik neem aan dat ik jou vader ook mag feliciteren vrijdag?! Ik heb voor de vakantie braaf mijn mond gehouden :lol:
@Cindy1980 wrote:
Ik heb werkelijk geen idee kan me ook niet herinneren dat ze dat me dat bij 20 weken echo verteld hebben :think:
HEt zegt mij ook helemaal niets - kan me ook niet herinerren dat de gyn daar specifiek naar gekeken heeft. WEl naar niertjes en of ruggetje dicht was.
bij lucas weet ik toevallig nog dat de vrouw van de pretecho (bij 32 weken) tegen me zei, hebben ze jullie wel eens verteld dat jullie kindje te groot is voor de duur van de zwangerschap??..bij de geboorte 39.5 weken bleek alles gewoon normaal te zijn…
van de 20 weken echo’s weet ik alleen nog dat alles goed was…
Wat maf krijgen jullie dan allemaal helemaal geen info verder over de echo?
Ik krijg hier (in Frankrijk) een heel dossier mee met alle maten en fotootjes enzo.
maar goed bij mij staat er dus bij 22wk en 4dgn; femur 41mm
Volgens de echomevrouw had de kleine, lange beentjes :mrgreen: (heb ik ook, dus we zullen zien…)
Ocean ik kreeg dat dus ook. 2 fotootjes en verder een a4 met meetgegevens. Helaas heb ik deze laten liggen, maar die gegevens krijg ik de volgende keer bij de vk wel weer.
Het getal van het dijbeentje had ik onthouden.
Toen ik voor de 20 weken echo ging bij Anoek zei die man dat ons beebje wel hele lange benen had. Liep zeker wel wéken voor op schema. Nou ja wij keken er verder niet van op, papa is 2.05m
Een week later gingen we voor een pretecho en we vertelde dit
verhaal aan die dame, nou zij zag helemaal geen lange benen. Was niets ‘mis’ mee en snapte eigenlijk niet hoe die man die de ‘medische echo’ maakte daar nou bijkwam.
En toen ze geboren werd had ze idd ook geen lange benen, en nu nog niet.
Leuke vraag
Heb het even opgesnord. Het was toen 3,23 cm.
Hij is geboren, was vrij klein (2700 gram, 49 cm)
maar heeft nu prima verhoudingen hoor !
bij mijn echo met 21 weken en 1 dag was de fermurlengte 3,63 (staat aan 21 w en 3 dagen)