lengte en gewicht...

Sidney is als ik zo de lengte en gewichten lees van haar leeftijd en jonger echt maar een heel kleintje.

ze is met 9 maanden 7200 gram en 67 cm zijn er meer met zo’n kleintje?

m was laatste keer bij cb 7maanden en een week

8265 gram en 70 cm

arielle is 76 cm en 8700 gram bij bijna 17 maanden oud. Maar dit komt door haar aandoening.

De artsen hier zijn tot nu toe tevreden; er mag nog wel een pondje of 3 bij, maar als ze maar alert is en zich goed ontwikkeld (en niet afvalt), dan is het prima.

En voor gezonde kindjes; zitten ze nog steeds op dezelfde lijn als ze zaten toen ze geboren werden. Bijv. net iets onder de gemiddelde lijn begonnen, dan horen ze nu ook nog net iets onder de gemiddelde lijn te zitten. Zitten ze er ver boven of ver onder, terwijl ze wel net onder het gemiddelde begonnen zijn, dan kan er iets anders aan de hand zijn.

De curves zijn gemiddelden he! Als er heel grote kindjes zijn, zijn er ook heel kleine kindjes, zodat je daaruit een gemiddelde lengte kan halen. Maar dat is niet gezegd dat er uberhaupt een kind bestaat met precies die gemiddelde lengte, noch dat dat de norm is.

En als je het niet vertrouwd, dan vraag je het toch na op het CB of bij je huisarts?

Indy is nu met 11 maand 8 kg en 67 cm

Hier ook een kleintje hoor. Ik weet niet precies hoe groot, zal zo’n zeven kilo wegen nu.

Papa en mama zijn ook niet zo groot, prima dus :thumbup:

wij hier zijn lang en m is best groot voor zijn doen ook als je hem ziet tussen andere kids van zijn leeftijd

maar dat hebben wij met dtje ook die is ook groter dan de rest van de klas hij gaat naar groep 3 maar omdat hij groter is past hij beter tussen groep 4 als we naar zijn lengte en zo kijken

Meike weegt nu 8160 en is 70 cm

Sidney en zij schelen n paar daagjes

Mijn zoon was met 9 maanden ook niet groot en zwaar. Hij woog 7,7 kilo en was 70 cm lang.

Nu is hij 10 maanden en weegt hij 8,2 kilo en is hij 72 cm lang.

als ik zo van jullie kindjes lees is m 9 a 10 maanden :shock:

Als je kleine met grote kindjes gaat vergelijken in aantal maanden, dan kom vaker tot dat soort ‘conclusies’. :wink: :slight_smile:

Hier juist een lange dame…Ze was met 9 maanden 75,5 cm en 9 kilo…

Marit daarin in teger was een klein pröpke bij de gebroorte met 9 pond en slechts 47 cm…Die heeft het nu dubbel en dwars ingehaald…Ze is nu 1 mtr :inlove:

ben toch wel blij dat Sidney niet de enige is, het CB zei ookal ze is klein geboren en heeft altijd onder gemiddelde gezeten, en ze groeit gewoon normaal ze valt niet af.

Sidney heeft nog maatje 62/68 dus tot nu toe doen we wel lang met kleding :smiley:

Heb het ook nog na gevraag bij mijn moeder maar ikzelf heb het ook gehad kwa gewicht en lengte…gewicht heb ik inmiddels te ruim ingehaald :roll:

Niks om je zorgen over te maken, ze volgen echt hun eigen lijn.

Meike groeide in de 1e 3 maanden zo verschrikkelijk hard, daarna stond ze vrijwel 3 maanden stil… pas nu vanaf 9 maanden zit ze op haar geboortelijn

HIer ook heel lang in 68 gezeten, nu nog steeds heel veel shirtjes, broekjes zitten nu ook beter :slight_smile: bijna 74

Hier ook een kleintje,

13 maanden oud, 8.5 kilo en 77 cm…

straks allemaal als ze 18 jaar zijn zie je er niks meer van terug :smiley:

En hier ook nog een klein ventje Tuur is bijna 17 maanden

10 kg en 78 cm

even de bekende boekjes erbij opengeslagen, maar elise was stuk groter inderdaad, 75 cm en 9365. Jesse was met 6 maanden 71 en 8490.

maar elk kind groeit zijn eigen curve he J & e waren beiden bij geboorte vrij zwaar. Als cb tevreden is, gaat het echt wel goed, en mochten ze niet tevreden zijn, als je kindje maar aankomt…

gr. louise

Suzan was bij de geboorte de één na grootste qua gewicht (en lengte ook volgens mij) van de november 2009 mama’s en nu hoort ze volgens mij tot de kleinsten. Bij 8 mndn. 69 cm. en 7,6 kilo. Ze groeit wel gestaag door (op bv) dus niets aan de hand maar voor ons wel ‘vreemd’ omdat wij allebei behoorlijk lang zijn (1.88 en 1.99 m.). We zien het wel, ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ze niet zo hard groeit maar dat kan natuurlijk altijd nog komen…

@ingemamavan2 wrote:

m was laatste keer bij cb 7maanden en een week

8265 gram en 70 cm

nu 8860

Hier ook een ukke pukkie

met bijna 15 mnd is hij 77 cm en 8.3 kilo.

Eerlijk gezegt vindt ik het ook niet eens zo erg :oops:

Hij is nog met gemak te tillen, past nog met gemak in de buikdrager en met kleding doet hij super lang :slight_smile: hij zit nu ruim 5 mnd al in maatje 74 :mrgreen:

Alleen soms is het wel eens vervelend als mensen hem zo ontzettend betuttelen en alles voor hem doen (wat hij niet erg vindt :roll: ) terwijl hij al kan lopen en praat :smiley:

Je moet die gezichten een zien als hij zegt “hallo vogel” haha “kan hij al praten?” ja gelukkig wel :lol: