Lengte baarmoederhals

Hoihoi,



Wie weet hoe lang de baarmoederhals is gemiddeld? Kan het nergens vinden op internet.



Ben het vergeten te vragen aan mijn gynaecoloog vanmorgen. Bij onderzoek bleek dat mijn baarmoederhals nu 2,5 cm is en hij zei dat de kans op vroege bevalling wel aanwezig is.



Bij de zwangerschap van Brent was mijn baarmoederhals met 32 wkn 1,8 cm en Brent werd 2 wkn later geboren!



Groetjes,

Krista

4 cm is mij verteld door de gyn.

Onder 2,5 cm is er een verhoogd risico op een premature (= voor 37 wkn) bevalling; onder 1,5 cm is deze kans sterk vergroot.

Bij mij was hij met 32 weken vrijwel geheel verstreken (nog geen centimeter meer) en mijn zoon is met 40 weken geboren.

Ik ben laatst nog naar de gyno geweest tussen door omdat ze dachtend at ik weeen had … die vertelde dat je min 2,5 nodig had alles daarom betekende dat t begonnen was …

Bij mij was t meer dus niets aan de hand , maar 2,5 zou dus goed zijn en je loopt op 35 weken dus denk dat dit dan wel ok is toch



gr loes

Uhhhh nou, dan heb ik denk ik een extreem lange :shifty: Bij Valentijn was ie iets meer dan 7cm en 3 dagen later ben ik bevallen… Was wel te vroeg en met ks maar goed da’s een heel ander verhaal en dat ken je :wink: en nu heb ik hem vrijdag weer op laten meten omdat ik weer teveel harde buiken heb (nu al ja :shock: :wall: ) en hij is nu 6,2cm dus ik heb een lange :lol: Maar weet van een meisje van ons groepje, die had ook rond de 2,5 en die is teruggegaan naar rond de 1,5 en later met rust (die was namelijk nog veeeel korter zwanger dan jij en ook al een prematuur ervoor) is ze toch weer teruggegaan naar 2,5, dus mijn advies is sowieso goed rust houden!!! Maar dat wist je al en verder ben je nu gelukkig wel redelijk een end de goede kant aan het opgaan, al moet beebje echt nog even minimaal 2 weken binnenblijven hoor :naughty:



Liefs,

Kim :-*

Lengte baarmoederhals?? nooooit van gehoord… :doh:



Wanneer meten ze dat dan?? Ik ben nu al een aardig eindje op weg, en mijn huisarts (aardige man hoor) doet niks tussen de benen, zeg maar…

Om de 3 weken bloeddruk, gewicht en hartje luisteren. Soms een keer bloedprikken, maar dat was het wel…



tjonge…ik kom hier elke dag weer nieuwe dingen tegen. :shock:

Ze doen eht ook niet altijd. Toevallig gaan ze het bij mij wel doen vanaf 24 wk omdat ik 2 kindjes heb die te vroeg zijn geboren. Zo heb ik geestelijk jwat meer rust en zo kan het wat beter gecontroleerd worden.

Maar het is zeker niet standaard

Bij mij is het gemeten omdat ze met 26 weken even dachten dat ik weeen had maar de boel bleek gelukkig nog potdicht te zitten :smiley:

Oei Francis dat was zeker toen wel heel spannend?

@Mutti wrote:

Bij mij was hij met 32 weken vrijwel geheel verstreken (nog geen centimeter meer) en mijn zoon is met 40 weken geboren.




Ik had dus wel weeen en daarom werd er naar gekeken. Gelukkig had ik nog geen ontsluiting, maar mijn baarmoederhals was dus wel bijna helemaal verstreken. Ik heb vervolgens wel tot 37 weken bijna de hele dag in bed moeten liggen … met 37 weken had ik 1 cm ontsluiting en vervolgens duurde het dus nog 3 weken voor hij er was.

@mayo28 wrote:



tjonge…ik kom hier elke dag weer nieuwe dingen tegen. :shock:




Dus ik ben niet de enige die dat elke keer denkt! :wink: :mrgreen:

Ach zo leer je weer wat he :lol:

Ik wist het ook niet hoor tot het moment dat ik met 31 wkn weeën kreeg! Toen ging ze mijn bmm meten.



Straks een afspraak bij de VK en dan vraag ik het haar wel, want zie hier dus echt verschillende antwoorden voorbij komen.



Mariska> Met hoeveel wkn zijn jouw kindjes geboren? En is er toen ook een oorzaak gevonden?



Ik denk dat ik af en toe wel weeën heb nu, maar weet het niet zeker :shifty:

Krista, De oudste is met 36 wk geboren

De middelste met 34 wk en werd heel ernstig ziek

Daarom de controles extra hoefde niet maar ik mocht wel. Dus heb zelf de keuze gemaakt. Het maakt mij ook wat rustiger deze zwangerschap.

En dat is toch ook voor mij erg belangrijk

Mariska, fijn dat je dan extra controles krijgt. Dat geeft inderdaad wel meer rust voor jezelf (en de kleine)



Bij mijn zoon had ik met 31 wkn weeën en hij werd met 34+1 geboren, maar had een goede start. Wel moest hij 16 dgn in het ziekenhuis blijven omdat hij zich niet zo goed op temperatuur kon houden, een premature ademhaling had en hij moest alle voedingen drinken.



Nu afwachten hoe het bij deze gaat…ben nu 35+5, dus wel spannend! De kans is er dus wel dat deze ook wat eerder komt. Heb sinds gister denk ik toch weer wat weeën!

Krista zeker heel spannend! Ik hoop voor jou dat het nog ev en blijft zitten.

Toevallig is mijn baarmoederhals afgelopen woensdag nog opgemeten: 5,2 cm, dat was zo’n beetje maximaal. Ze hebben dit opgemeten omdat het er even op leek dat ik ging bevallen (ook prematuur dus), maar er was ws. toch iets anders aan de hand, vermoedelijk blaasontsteking.



Hoop voor jou dat je kleintje nog minimaal een week blijft zitten!

Haar kleine is geboren inmiddels, vanavond om 19:15 :inlove: De rest komt ze zelf wel vertellen binnenkort, dat is haar trots :inlove: Maar alles gaat goed omdat het kindje gelukkig 2 weken voorliep op de groei :thumbup:

Gefeliciteerd met de kleine. Ik hoop dat alles goed is en dat je snel alles komt vertellen als je er aan toe bent natuurlijk!!!