Ik kom vaak niet verder dan brocoli, bloemkool, wortel met aardappel. Van de week risotto met mais en kip.
Voor vanavond wil ik eigenlijk macaroni maken, maar wat zal ik er in doen. Enne mochten jullie andere succesvolle happies weten, ik hoor het graag. Beetje variatie in de nederlandse keuken.
macaroni : met wortel, champignons, courgette en 3 ontvelde tomaten voor het sausje…
Courgette doet het hier zoiezo goed ook gegrilde courg met gegrilde augergines samen op stukjes snijden met risoto was een succes(had er ook een beetje tonijn op water uit blik aan toegevoegd)
Hier zijn stoofpeertjes met aardappel en beetje kip/varkensvlees ook een succes!
Worteltjes met aardappel en ei.
Ik heb een babykookboek waar ik regelmatig uit heb gekookt en nog alleen nu eten wij ook mee :lol:
Natas
Sterre is gek op witlof met appel en aardappel… En laatst heb ik macaroni voor haar gemaakt met tomaat, champignons en courgette. En idd, ook hier valt courgette goed in de smaak, tot mijn grote verbazing eigenlijk
Ben verder ook wel benieuwd naar wat andere groentehap-ideeën, zeker nu Sterre bijna 6 mnd is en dus al wat meer mag hebben… dus denk dat ik het hier maar eens blijf volgen :mrgreen:
xHeske
Wauw Ke wat goed dat Sterre al zoveel verschillende smaken door elkaar lust!!
Ik heb alleen nog maar bloemkool en wortelhap zelf gemaakt en dat moest ze niet,verder uit potjes heb ze bruine bonen met appel , wortelhap en sperziebonenhap gehad en dat at ze zo weg :think:
Maar goed ze moet nog wennen ze krijgt net een week groentehapjes
Witlof met rozijntjes en peer is hier ook favo.
natas
haha ik heb toen ze 6 maanden was een keer macaroni gemaakt.
Kwam er later achter dat ze niet alles mocht hebben :think:
Er zat in pasta, ui, paprika, gourgette en tomaat.
En smullen dan ze deed!
hier is alles lekker volgens nano, maar pompoen vindt ie ècht smullen. Het is een heel zachte smaak waardoor het ook geschikt is voor de 6maanden kindjes.
Als je er echt een gerechtje mee wilt maken is bijvoorbeeld pompoen met kikkererwten en koriander heel lekker. Of pompoen met (zoete)aardappel en tofu in kokosmelk, mjammie.
Courgette met druiven (of banaan) en een beetje rijstebloem om het wat dikker te maken vindt Steijn heel lekker!!!
Liza
Wilde net pompoen zeggen ja…
Mateo heeft dat de eerste tijd zoveel gehad. Heerlijk vond hij het…
Zoete aardappel inderdaad. Gekookt, geprakt en dan met wat kaneel. Mmmm.
Dochterlief houdt bijna van alle groente. Een favoriet van haar is een groente-linzenmaaltje. Ik maak het in wat grotere hoeveelheid en vries dan diverse porties in.
Uitje fruiten, knoflook erbij. Dan in stukjes gesneden courgette erbij, vervolgens wat geraspte wortel en in stukjes gesneden tomaat. Wat kerriepoeder toevoegen. Rode (oranje) linzen erbij en een flinke plens water. Laten koken tot linzen zacht zijn. Daarna… met veel genoegen kijken hoe je kind zit te smullen. :mrgreen:
Heyya
Wat mijn beide kindjes erg lekker vonden/vinden:
aubergine in stukjes snijden, aardappeltje in stukjes snijden, met een handje rozijntjes en wat kaneel koken tot het gaar is. Daarna even de mixer erdoor en smullen maar.
spinazie met beetje pasta en blokje roomkaas koken en mixen.
Lekker toetje: 2 pruimen opkoken en daarna mixen met 2 blokjes roomkaas. Vind ik zelfs nog lekker :))
groetjes Shams
Alert Hijn heeft een heel leuk boek!
Het heet “opperdepop”. Allemaal leuke recepten voor kleintjes.
Ik moet hier altijd de groente vermommen, Zij favoriete maaltje is toch gewoon "chilli"voor zover je het nog zo kunt noemen
gehakt, prei , paprika, mais doperwtjes, courgette etc wat je maar wil en bruine bonen natuurlijk Hij vind het echt ge-wel-dig, Ik maak het relatief “nat” met het vocht van de bruine bonen.
Dan heeft hij weer een flinke groentekuur achter de rug na zo’n maaltje Omdat ik het zelf graag pittig(er) had gewild, gooi ik er voor mezelf wat chilisaus overheen om m’n bord.
Ook errug snel klaar trouwens