lekkere recepten voor gourmet met de kerst

hallo,



ik wil met de kerst gaan gourmetten, maar nu wil ik het iets uitbundiger maken dan normaal.

Wie heeft er lekkere recepten voor mij? Mag gaan over alles van groenten, salades, vlees en vis

(ik krijg nu al trek :drool: )



alvast bedankt



groetjes Suzanne



ps Volgens mij heeft er eerder zo’n topic gestaan, maar ik kan hem niet vinden.

ik lees mee…was ook van plan te gaan gourmetten :angel:

@annemarietje wrote:

ik lees mee…was ook van plan te gaan gourmetten :angel:




ik ook :wink:

hee wat grappig ik ook :lol: :lol: :lol:



suzanne

Ik heb niet zozeer recepten, maar ik kan wel vertellen wat wij allemaal bij gourmetten op tafel zetten. Natuurlijk de gourmetschotels, maar ook stokbrood, kruidenboter, salade, komkommer en koude schotel voor “ernaast” en voor in de pannetjes: (gesneden) champignons, uien, paprika, ananas en banaan. Maar ik heb ook al eens broccoli voorgekookt, ook lekker. Verder (dip)sausjes. En pannenkoekenmix! Natuurlijk poedersuiker voor erop, maar ook lapjes kaas (kunnen ook weer over de groentes gebruikt worden). En je kan peper en zout op tafel zetten, en ketjap.



Smakelijk!

Ik vind zelf scampies uit de knoflook olie erg lekker op de gourmet maar dan moeten je gasten ook wel mee eten anders wil er niemand naast je zitten :mrgreen:

Je kan zowiezo een wildschotel halen als je dat lekker vind. Dus konijn, hert en dat soort dingen.

Je kan een salade zelf maken met verschillende soorten vlees(waren) en dat mooi opmaken met gevulde eieren en gevulde tomaatjes.

Ik zal mijn hersenen nog even laten kraken :stuck_out_tongue:

Vergeet de pannekoekenmix niet! :smiley:

Shoarma of gyrosreepjes is ook erg lekker om te gourmetten. Verschillende soorten vis al dan niet gemarineerd . :drool:

Ik lees mee, wij gaan uitgebreid gourmetten met 22 man/vrouw/kids.



Heb gisteren alvast aantal gourmetschotels in de diepvries gegooid. Verder neemt er iemand uit Zeeland mee; grote verse garnalen.



Wat wild is ook een goed idee, vooral nu met kerst.



Maak altijd zelf hamburgertjes, - lekker pittig - met kruidenkaas en ook met rode pesto.



Plakken smeltkaas doen wij ook overal op en veel groente erbij rauw of gaar. Verschillende salades groen, tomaten- en vleessallades.



Krijg er al zin in.



Petri

Een lekker eitje bij de gourmet is ook erg lekker! Groentes er doorheen, spekjes erbij en je hebt een ommelet :drool:

Zelf knoflooksaus maken :drool:

Zelf je kip met verschillende marinades marineren :drool:

Mini knakworstjes met mosterdsaus

Garnaalspiesjes

Aardappelschijfjes met patatkruiden kunnen ook op de gourmet :drool:



Hmm… ik heb er nu al zin in… :angel:



Als me er nog meer te binnen schiet zal ik 't melden!

ooh, ik ga kwijlen van dit topic :drool: :smiley:



er is al veel genoemd :think:

bij reepjes rundvlees kun je ook taugé geven, champignons en een wok/sesamsausje.

Rosti is ook lekker.

sla, olijven, feta op tafel (met of zonder veeel knoflook :wink: )

stukjes zalmfilet met een lapje bacon eromheen

een koolsalade met rozijntjes erbij

:drool: :drool: :drool: :drool:

Nog mensen tips, wist dat dit topic er was, maar moest even zoeken.

Wij gaan ook gourmetten en willen eens iets anders.

Tips??

Hier maken we altijd bacon-kip…gegarandeerd succes haha.



Gewoon stukjes kip, lekker kruiden en dan een plakje (dunne) bacon eromheen rollen…yummie :hug: :hug:

Kersjes in het pannetje, even warm laten worden, pannekoekmix erover, even keren, scheutje grand marnier erover, de vlam erin en dan smullen maarrrrrrrrrrrrrrr :drool:

kleine krielen in de schil… stukje alu folie eromheen en dan op de plaat poffen :drool:



Stukjes zalmmoot of tonijnsteak…



Paar rechaudjes er bij zetten met kaasfondue en satesaus enzo…



Kun je bijvoorbeeld je kip op de gourmet garen en dan nog in de kaasfondue dopen… :drool:

goeiemorgen, krijg nu al honger :drool: dat van een aardappel in folie op de plaat is ook een goed idee! wij gaan 2 dagen gourmetten :dance: (allebei de dagen bij de ouders)