Lekkere hapjes inspiratietopic

In de decembermaand vind ik het altijd zo gezellig, tijdens de feestdagen lekkere hapjes 's avonds.

Wat vinden jullie allemaal lekkere hapjes voor de feestdagen en/of verjaardagen? Wat zetten jullie doorgaans op tafel. (lekkere recepten zijn ook welkom) misschien leuk om dit allemaal hier te verzamelen ter inspiratie (als het topic niet al bestaat)

Ikzelf ben wel van gewoon de nootjes en chips. Daarnaast gevulde eieren vind ik heerlijk. En ook augurkjes met ham erom. En bitterballen. En toastjes…mjammm :drool:

Runderrookvlees met monchou (uitje door de monchou)

Kleine kipspiesjes

kleine pittige gehaktballetjes,

knakworstjes in bladerdeeg,

mini sauzijzenbroodjes,

augurk met boterhamworst,

ei in runderrookvlees,

mini pizza’s (picolini’s),





Ik ben vooral wel van de lekkere warme hapjes :drool:

rosbiefrolletjes gevuld met roomkaas en ui, dichtstrikken met bieslook.



Hartige taart bakken (vierkant) en dan in kleine blokjes snijden.



van die minipastei-bakjes vullen met zalmtartaar



repen bladerdeeg in de oven met geraspte kaas er over, heb je kleine kaasstengeltjes

Mmm lekkere dingen komen er allemaal voorbij.

komkommer met gerookte zalm erin, beetje dille erover



monchou met ham

meloen met ham

boterhamwordt met augurk

snijworst met paturain

Rolletjes van serranoham met een beetje rucola.



Gewone gekookte hamrolletjes met kruidenkaas.



Spiesjes van kabanossi - blokje kaas - komkommer.



Groente met een lekker dipje.



Gevulde eitjes (eigeel gewoon mengen met wat ketchup - mayo - mosterd en kerriepoeder).



Stokbroodjes met kruidenboter en knoflooksaus.



Knoflooksaus.



Calvé mayo.

Halfvolle yoghurt.

verse bieslook, fijngesneden.

Uitjes, heel fijn gesneden.

Knoflook.

Klein schepje bruine basterdsuiker.



Ik doe t gewoon op gevoel en dan door elkaar mengen. Paar uurtjes vooraf, hoe langer t door mekaar heeft gezeten, hoe lekkerder… Altijd een groot succes hier :thumbup:




En verder ook gewoon chips, nootjes, tucjes en dat soort dingen :slight_smile:

Kabonossi?

Van die kleine worstjes zijn dat :think: Hebben ze hier gewoon bij verschillende supermarkten, tussen de harde worst hangt dat altijd…



Heb nog wel een foto van mijn verjaardagshapjes :lol:

Knabanossi heten ze toch

dadels met een plakje spek eromheen en dan even bakken mmmm

mini tomaatjes gevuld met boursin

bladerdeeg hapje met chorizo

voor mij voldoen olijven al erg goed :slight_smile:

Partjes ei in rookvlees gerold



Gevulde champignons



Gebruik hiervoor gewone champignons (geen grote, dan wordt de smaak te sterk) Verwarm de oven voor op 180 graden. Haal de steeltjes uit de champignons. Vul het onstane kuiltje met danish blue. 10-15 min in de oven.

Komkommer in de lengte snijden, zaden eruit schrapen met een theelepeltje en dan vullen met roomkaas en in stukjes snijden.

Sushi (zijn ze hier gek op en kan je zo simpel of moeilijk maken als je zelf wilt)

Grote garnalen in een filodeegje vouwen, frituren en dan een chillisausje erbij

Pompoenbeignets met chillisaus

Buideltjes maken van filodeeg en deze vullen met stukjes (heel klein) kipfilet, champions, ui, ketjap en sambal of andere dingen naar smaak en dit frituren.

Uhm even denken hoor wat fabriceer ik nog meer aan hapjes met verjaardagen enzo…

mini quiche

zachte geitenkaasjes of mozarella met een plakje bacon erom en dan even bakken

rauwe groenten (wortel, bleekselderij etc) met dipsausjes



En nu is mijn inspiratie een beetje op hahaha :slight_smile:

@Thessa wrote:

Buideltjes maken vant chillisaus

filodeeg en deze vullen met stukjes (heel klein) kipfilet, champions, ui, ketjap en sambal of andere dingen naar smaak en dit frituren.

:slight_smile:


Klinkt goed,maar hoe blijven die builtjes dicht?

misschien een beetje een domme vraag :oops:

@Angela_84 wrote:

@Thessa wrote:
Buideltjes maken vant chillisaus

filodeeg en deze vullen met stukjes (heel klein) kipfilet, champions, ui, ketjap en sambal of andere dingen naar smaak en dit frituren.

:slight_smile:


Klinkt goed,maar hoe blijven die builtjes dicht?

misschien een beetje een domme vraag :oops:




een beetje nat maken met water en goed dichtknijpen, blijven ze gewoon dicht :slight_smile:

Het kan eventueel ook met een beetje geklopt ei, maar met natte vingers werkt het ook :thumbup:

Beetje loempia-idee krijg je dan toch?



Lekker topic zeg :drool:



Laatste verjaardag hadden wij;



gevulde kleine pepertjes met kaas (van de toko eerlijk gezegd, ah heeft ze ook in een potje, zooo lekker vind ik die dingen maar heb ze nog nooit zelfgemaakt)

olijven

prikkertjes cherrytomaatjes/mozz.

dadels met roomkaas

kokosdadelsnoepjes (dadels hakken, van een klein beetje een flinke knikker rollen, gaat prima door de plak, dat door kokos rollen).

gemarineerde champignons.

Mogen het ook zoete hapjes zijn? :drool:



Inmiddels zo’n 10 jaar geleden maakte mijn tante een keer heerlijke balletjes o.a. met kokos, aardbeien en witte chocolade :drool:



Verder geen idee wat erin ging, maar weet nog wel dat ze heel lekker waren, als je van zoet houd natuurlijk :lol:



Ik kwam op internet een recept tegen voor witte chocolade truffels, ik ga ze voor 5-12 maken voor erbij, denk dat het dezelfde zijn :drool:



Denk dat ik ze morgen vast ga maken om even te proberen… :angel: :drool:

Ja zoet erbij is ook lekker. Moet eerlijk zeggen dat ik dat vaak dmv makkelijke weg doe, een schaaltje m&m’s. :smiley: