Lekkere en gezonde tussendoortjes

Hallo allemaal,

Ik ben sinds heel kort zwanger…

Nou ben ik van mezelf wel een erge snoeper, maar ik wil graag weten wat jullie lekker vinden als tussendoortje.

Ik wil nu oppassen met snoep en zout is ook niet goed, dus zal niet meer zo vaak chips pakken.



Zelf vind ik olijven lekker (maar die vullen niet zo).

Wat eten jullie graag en is gezond?



mss ook leuk als je ergens van zit te snoepen om dan dat hier even mede te delen :lol: kunnen we elkaar even “lekker” maken

hoi Anita,



toen ik zwanger was, was ik helemaal gek van tomaten! Ze waren niet aan te slepen. Ik ben er zelfs wel eens 's nachts voor naar de koelkast gelopen :shifty: En komkommer is ook heel gezond, zit ook lekker veel vocht in!



liefs

daffie

idd komkommer ( met curry :oops: :mrgreen: )

Zoute stengels ( heb lage bloeddruk)

Appels!!! :mrgreen:

kiwie

sultana,liga,cup a soepjes,crackers,fruit enz

Maar ik kan de chips toch echt niet laten staan…ben er gek op :wink:

@Cindy1980 wrote:



Maar ik kan de chips toch echt niet laten staan…ben er gek op :wink:




Ja ik ook, en dan het liefst de naturel, omdat die zout is…

Ga gelijk efkes halen, en dat terwijl ik net twee broodjes op heb.

Superlekkerbroodje: Boterham met Sandwichspread (mexicaans)+ kaas + ham

Mmm klinkt lekker je broodje ik heb net warm eten op en vanavond gaat er weer een zak chips aan denk ik :oops:

Mijn favo is nu even cheese onion maar ben ook gek op paprika naturel hamka’s enz :mrgreen:

mmmm… laat ik niet schijnheilig gaan doen; ik snoep veeeel meer dan ik zou willen… maar ik ga je niet vertellen wat; dan krijg je trek in de verkeerde dingen. Gezonde snacks die ik ook heel erg lekker vind:


  • komkommer
  • rauwe wortel
  • rauwe paprika

    (deze drie bijv met een klein dipsausje als je iets extra’s wilt)
  • studentenhaver
  • bakje muesli met warme melk
  • mandarijntjes (in kiloverpakking, af en toe vraag ik me af of dat niet wat te veel van het goede is… :oops: )
  • fruitsaladetje zelfgemaakt of als ik mezelf in deze tijd vh jaar echt wil verwennen, zo’n bakje meloensalade van de ah…
  • glaasje versgeperste jus d’orange (ik koop zo’n net sinaasappels en heb de pers continue klaarstaan)
  • rijstwafels met kaas of suikervrije jam
  • sandwich met tartex of smeerkaas en avocado, paprika, tauge en pijnboompitjes



    En wat vooral belangrijk is: als je je een keer te buiten gaat aan koekjes oid, stouw ze dan niet gedachtenloos voor de tv of pc naar binnen, maar neem er echt de tijd voor om ervan te genieten. Op die manier is de kans dat je er aan twee of drie genoeg hebt veel groter; als je aandachtsloos zit te snaaien is het pak zomaar ineens leeg…



    Verder eet ik wel de hele dag door maar dan probeer ik zoveel mogelijk ‘gewoon’ eten te eten (boterhammen, bordjes pap etc), zodat ik niet de neiging krijg te gaan snoepen…

mueslirepen, heerlijk (als ik niet meer misselijk zou zijn dan)

mmm, lekker topic, hoor! Bij m’n eerste zwangerschap ben ik 20 kg bijgekomen :oops: maar ik at toen echt alles waar ik zin in had. Nu probeer ik me een beetje te beheersen, maar da’s niet makkelijk als chocoholic. En al die ongezonde tussendoortjes zijn toch steeds net iets lekkerder dan de gezonde, niet?

Wat ik wel heerlijk vind, en me redelijk ok lijkt, is een blik witte bonen in tomatensaus zo naar binnen lepelen.

Zit ik nu ook te doen :smiley: zaaalig

haal van die mini unox blikjes soep in huis, makkelijk in de magnetron, en weg is je lekkere trek… met een gezonde snack…

:slight_smile: het is zeker 5 december :lol:

evergreens!!

mandarijntjes…

ik heb savonds vaak last van maagzuur en zo en dan kan ik niks zwaars eten want dan kan ik niet slapen mar dan pak ik ene wortel en mmmmmmmm die smaken lekker dan ijs en ijs koud in de koelkast en smullen maar :inlove: :mrgreen: :mrgreen:

Bij Mateo was ik verslaafd aan hema-worsten en kaascroissants…Niet echt een handig iets. Ben ook BELACHELIJK veel aangekomen…



Bij Micah was ik helemaal gek op knapperige zure appels…Heb er echt kilo’s van gegeten…Heerlijk…En komkommers en tomaten vond ik erg lekker…

lekkere plakjes tomaat op een bakplaat in de oven, een rond plakje mozarella erop, desnoods een paar uiringen en wat pizzakruiden… hmmmm om je vingers bij op te eten…

Ook lekker op stokbrood, ook uit de oven

redelijk verantwoord, en super lekkerrrrrrrrrrrrrrr!!

Een plak roggebebrood (vezelrijk en vetarm) met (30+) kaas

Hou normaal gesproken wel van snoepen, zowel zoet als hartig. maar op het moment taal ik er helemaal niet naar! Ben zelfs al 2 kg afgevallen! ( Zal er straks vast wel weer bijkomen)

Heb ook een tijdje voor de zwangerschap “gesonjabakkerd” probeer er nu wel om te denken. Wie weet lukt het me dit keer beter om niet te veel aan te komen.

Tomaat op brood is bij mij ook favoriet op het moment, beetje zout/ peper en klein beetje halvanaise er op. mjam.

Of van die crackers van LU, met gedroogde tomaten of basilicum smaakje er aan. zitten ook weinig caloriën in.

Ik ben een beetje verslaafd aan mijn broodjes.

Aldi-Batavenbrood (zonnebloem) boter, sandwichspread Mexicaans, kaas & ham. Het is net een gezond taartje…

Ik ben nog steeds op zoek naar iets anders wat dan weer tijdelijk een verslaving kan worden… :lol: anders is het allemaal weer zo eentonig.

Krijg ik straks een kindje die alleen maar Sandwichspread Mexicaans wil :stuck_out_tongue: