Lekker/makkelijk recept gezocht voor chocoladetaart

Normaal ben ik altijd van de makkelijke, en haal ik mijn taarten altijd op bij de Hema o.i.d…

Maar voor de verjaardag van Celeste wil ik mij er toch eens aan wagen door zelf een chocoladetaart te maken :shifty: .



Wie kan mij helpen aan een lekker en makkelijk recept voor een chocoladetaart?

Er is genoeg te vinden door te Googelen maar ik heb toch liever ervaring van jullie welke recepten écht makkelijk en lekker zijn.

Ik koop altijd gewoon een pak cakemix, mik daar wat chocoladepoeder door (van die om chocolademelk te maken) en breek een chocolade reep is stukjes en gooi dat er door en dan als hij klaar is nog een chocolade laag er over. :shifty:

Vind ik altijd erg lekker!

had vorige week een pak van DR oetker gekocht ‘sacher torte’



‘Rijke chocoladetaart met abrikozenjam en chocoglazuur’



Vanmiddag of morgen ga ik die even in de oven gooien, ben benieuwd of ie lekker is…



Zal wel iets laten weten :smiley:

Ik heb wel een recept voor een witte chocolade taart.

Maar ik weet niet of het dan nog lekker is als je melk chocolade gebruikt ipv witte. Is een soort kwark chocolade taart. Heerlijk, maar wel machtig. :drool:

@Mutsie86 wrote:

Ik heb wel een recept voor een witte chocolade taart.

Maar ik weet niet of het dan nog lekker is als je melk chocolade gebruikt ipv witte. Is een soort kwark chocolade taart. Heerlijk, maar wel machtig. :drool:




Nou ja dat klinkt ook wel lekker eigenlijk :drool: .

Zou je mij voor de zekerheid het recept willen geven?



Marite: gebruik je dan pure of melkchocolade?

Kijk dit soort recepten zijn inderdaad goed te doen voor een niet-keukenprinses :wink:



Romata; hmmm…klinkt goed!

Let me know hoe het was!

Die van Dr. Oetker zijn ook altijd wel goed te doen volgens mij. Niet dat ik ooit één taart zelf gebakken heb trouwens :silenced: :smiley: .



Ingredienten:
Deeg:
- 2 eieren
- 50 gram basterdsuiker (ik heb witte gebruikt)
- 50 gram bloem
- 50 gram gesmolten witte chocolade
Vulling:
- 300 ml slagroom
- 350 gram witte chocolade in stukjes gebroken
- 250 gram kwark

Bereidingswijze:
1) Klop in een kom de eieren en suiker voor het deeg 10 min lang tot het erg licht en schuimig is. Zeef de bloem en spatel dit er door heen tot de bloem helemaal opgenomen is. Doe dit ook met de gesmolten chocolade. Gebruik een ronde bakblik van 20 cm doorsnede.
Bak vervolgens de cake op 180 graden in 20-25 min bruin. De cake moet veerkrachtig aanvoelen.
2) laat de cake afkoelen. Kan op een rooster en dat je de cake later weer terug doet in de vorm. Ik heb de cake in de vorm laten afkoelen.
3) Nu aan de gang met de vulling. Doe de slagroom in een pan en breng dit roerend aan de kook. Voeg de chocolade toe (zacht vuur anders brand het aan en dat stinkt weet ik uit ervaring haha) en blijf roeren tot de chocolade helemaal opgenomen is.
Laat het geheel afkoelen en af en toe roer je er door heen. Als het bijna is afgekoeld roer je de kwark er nog doorheen.
4) De cake is inmiddels genoeg of zelfs helemaal afgekoeld. Doe de vulling erover heen en zet alles in de koelkast. Ik heb het een nachtje laten staan zodat de vulling goed stevig en lekker romig word.


Als je nog meer recepten wilt, onder www staat mijn blog.

als je nog nooit taart heb gebakken, zou ik voor die van dr oetker gaan. Die is inderdaad heel lekker en de grootste plus; bijna alles zit al in 1 verpakking. Je hoeft niet na te denken wat je er nog meer voor spul bij moet halen en alle extra ingredienten staan opgesomd op de verpakking. Denk dat je bijna niet mis kunt gaan met de sachertorte.

Mutsie86; Oh oh oh wat ziet dat er ONWIJS lekker uit :drool: :drool: :drool: !

Ik denk dat ik én die taart van jou ga maken én die makkelijke van Dr. Oetker. 1 taart min of meer maakt ook niet uit :wink: !

die sacher torte van dr. oetker… :sick: heb m gemaakt… en lukte allereerst niet omdat ie te vers was en uit elkaar viel… maar smaakte ook echt niet lekker… bah… geef mij maar kwark dan hoor.



maar cake met choco eroverheen kan natuurlijk ook en dat werkt goed…

@Pitje27 wrote:

die sacher torte van dr. oetker… :sick: heb m gemaakt… en lukte allereerst niet omdat ie te vers was en uit elkaar viel… maar smaakte ook echt niet lekker… bah… geef mij maar kwark dan hoor.



maar cake met choco eroverheen kan natuurlijk ook en dat werkt goed…




Ik heb deze vanmiddag ook gemaakt, en iedereen heeft er smakelijk van gegeten vanavond en sommige hebben zelfs 2 stukjes genomen.



Hubbie vond hem echt hééérlijk, maar is dan ook echt een chocofan. En heeft inmiddels al 3 stukken op.

@romata wrote:

had vorige week een pak van DR oetker gekocht ‘sacher torte’



‘Rijke chocoladetaart met abrikozenjam en chocoglazuur’



Vanmiddag of morgen ga ik die even in de oven gooien, ben benieuwd of ie lekker is…



Zal wel iets laten weten :smiley:




Oh die is zooooooooh lekker, lees dat je hem al geproeft heb.

Aah ik wil ook!!! :drool:

kleintje taart van dr oetker is ook lekker, heb met Yari zijn verjaardag 2 pakken gekocht en in een grote springvrm gedaan.

Toen die klaar was doormidden gesneden.

Chocoladeslagroom gemaakt (slagroom met cacao en slagroomfix) dat op de onderste laag gesmeerd.

De tweede laag erop, dan de chocoglazuur en de decoraties, was erg lekker hoor :drool:

Al sinds wij klein zijn bakt mijn mama traditionele chocoladetaart. Heel simpel, mooie versierd en wij zijn gelukkig! Nu bak ik hem dus zelf voor mijn dochters!



Een pak cakemeel, de benodigde dingen die op het pak staan, cacao,pot jam poedersuiker en versiering is alles wat je nodig hebt.



Eerst cake maken volgens pak en dan cacao door het deeg heen mixen. In kleine ronde bakvorm, dan wordt ie lekker hoog. Als de taart klaar is af laten koelen en dwars door midden snijden en de bovenkant er af halen. Een pot aardbeienjam er tussen smeren en de bovenkant er weer op doen. Dan met poedersuiker, cacao en druppeltjes water glazuur maken, eroverheen gieten en glad strijken met een natte lepel. Daarna versiering erop, bloemetjes, paddestoelen of wat dan ook en de koelkast in. Elk jaar weer keken we er naar uit en nog mag je me er voor wakker maken. Ook de visite komt voor de taart haha! (en verder koop ik altijd nog een lekker ah appeltaartje en maak ik soms ook nog kersen mon choutaart, ook heel lekker en simpel met mix uit een pakje!



Smakelijk!

:drool: :drool: :drool: dit gaat dus moeilijk worden om te kiezen… :think:



Wieniex, wat voor soort cacao gebruik je dan? Gesmolten cocolade, iets in poedervorm…?

Ik moet eigenlijk best wel grinneken hier. Zelf bakken met een pak :lol: :lol:





Succes met kiezen judith :thumbup:

Ik heb ook nog wel een lekkere aardbeien kwark taart in de aanbieding :wink: voor als er mensen komen die geen chocoladetaart lusten.

@Judith2 wrote:

:drool: :drool: :drool: dit gaat dus moeilijk worden om te kiezen… :think:



Wieniex, wat voor soort cacao gebruik je dan? Gesmolten cocolade, iets in poedervorm…?




Gewoon cacao in poedervorm, zo’n goudbruinig met wit pak met een vrouwtje erop geloof ik.

Ja ik weet nu inderdaad welke je bedoeld :wink: . Je kan er ook chocolademelk van maken.



Mutsie; Ja eigenlijk klinkt het wel grappig ja, maar joh ik ben allang blij dat het ook via deze manier kan :wink: .

Ik heb besloten om zoiezo jouw taart te maken al vind ik het risico voor mijzelf wel groot dat het mislukt. Ik ben nou eenmaal geen keukenprinses :angel: helaas!

Dus een wat eenvoudiger mét pak erbij is helemaal goed voor mij.

Morgen komt het er op aan meiden! Spannend!!!

Chocolate Cloud Cake

Van: Nigella Lawson



Ingrediënten:

250 gram pure chocolade, minimaal 70% cacao

125 gram ongezouten boter op kamertemperatuur

6 eieren: waarvan 4 gescheiden moeten worden (eiwit-eigeel) en 2 heel-ei moeten zijn

175 gram basterdsuiker donker

2 eetlepels Cointreau (optioneel)

Geraspte schil van 1 sinaasappel (optioneel)

Een springvorm van 23 cm



Voor de slagroomtopping:

500 ml slagroom

1 theelepel vanille extract (Baukje)

1 eetlepel Cointreau (optioneel)

Halve theelepel cacao om te strooien



Zo is het te maken:

De oven voorverwarmen op 180 graden of stand 4.

Bedek de bodem van de springvorm met bakpapier.

Smelt de chocolade in de magnetron of au bain marie (dat doe je door een schaal met de chocolade op een pan met heet water te zetten) en laat de boter in de warme chocolade smelten. Laat dit een beetje afkoelen.



Klop de 2 heel-eieren met 4 ei-gelen en 75 gram basterdsuiker, voeg dan geleidelijk aan het chocolademengsel, de Cointreau en de sinaasappelschil toe.



Pak een andere kom en sla hierin de 4 eiwitten tot het een beetje schuimig is, voeg dan 100 gram basterdsuiker toe en sla de eiwitten helemaal stijf.

Voeg een klein beetje van het eiwitmengsel aan het chocolademengsel toe om het luchtiger te maken en schep dan voorzichtig met een spatel de eiwitten door het chocolademengsel heen.

Giet dit in de springvorm en bak 35 tot 40 minuten.

Laat de taart afkoelen in de springvorm, het midden van de taart zal inzakken, geen paniek, dit hoort.



Als de taart is afgekoeld verwijder je voorzichtig de springvorm.

Klop de slagroom stijf (zonder suiker, dat klopt ) en giet tussen het kloppen de vanille en Cointreau erdoor.

Vul het midden van de taart met de slagroom en strooi wat cacao over de slagroom, dit kun je handig doen door ene theelepeltje cacao in een theezeefje te doen en hier zachtjes tikjes tegen te geven.



Genoeg voor 8 tot 12 personen.





Maar ook zonder de slagroom is ie zo lekker :drool: :drool: :drool:

@romata wrote:

@Pitje27 wrote:
die sacher torte van dr. oetker… :sick: heb m gemaakt… en lukte allereerst niet omdat ie te vers was en uit elkaar viel… maar smaakte ook echt niet lekker… bah… geef mij maar kwark dan hoor.



maar cake met choco eroverheen kan natuurlijk ook en dat werkt goed…




Ik heb hem 2 weken geleden gemaakt en toen viel hij ook helemaal uit elkaar, kon er niks meer mee :frowning: