Lekker blond vraagje...

Als je een Ipad of ander tablet koopt ( ik zag er eentje te koop bij Bart Smit voor 99 euro) hoe zit dat dan met een internetabonnement?



Je kan er niet mee bellen, dus heb je geen telefoonabo nodig. Thuis hebben we draadloos, dus dat lukt ook nog, maar als je in de auto zit bv hoe internet je dan?



En apps voor de Ipad, kunnen die ook op een ander soortige tablet? Kunnen apps van Apple uberhaupt op bv een telefoon als de HTC desire?

Je snapt, ik kom niet van deze planeet en ik ben niet zo thuis in die dingen :oops:

haha ik lees mee! Snap der ook niks van :oops:

volgens hubbie zijn de antwoorden: NIET en NEE



als de iPad geen telefoon heeft en je bent onderweg kun je niet internetten (tenzij je toevallig op een plek bent met gratis wifi zoals mcdonald’s of sommige vliegvelden etc.)



en iPad apps draaien niet op android telefoons zoals de HTCs, Samsungs etc. Veel apps zijn wel beschikbaar voor zowel apple als android maar je kunt ze niet door elkaar gebruiken. Wij hebben zowel Angry birds op de ipod touch voor de kids als op onze android tablet. Maar we kunnen niet de apple-specifieke apps ook gebruiken op android of vice versa.







Maar Ik snap er net zo veel van als jullie :mrgreen:

Nou, je hebt dan wel geen telefoonabbo nodig maar wel een data abbonement en dat werkt ook met een simkaartje.

Die zijn er tegenwoordig ook prepaid trouwens.



Apple applicaties zijn er alleen voor de iPad en niet voor andere tabs, andere tabs draaien op Android bijvoorbeeld en die hebben hun eigen apps.

Dat geld ook voor de htc desire, die draait uit mijn hoofd ook op Android.



Bij Apple is het zo dat je niet alle apps op de iPhone en iPad kan draaien daar zit nog wel eens verschil in.



Verder zou ik persoonlijk geen tab van €99,- kopen, ik heb zelf een iPad en ik heb bij de kapper een keer met een ‘goedkope’ tablet gespeeld en dat was echt waardeloos.

Touchscreen reageerde heel slecht en apps draaiden ook niet lekker en dat verschil merk je echt.

Je kan een Ipad kopen met een zogenaamd 3G netwerk er op. Moet je een abbo afsluiten bij een aanbieder van mobiel internet voor de Ipad. (weet uit mijn hoofd niet welke dat zijn)



Je krijgt dan een Sim-kaartje die er in kan en zo kan je overal internetten.

Mijn Ipad heeft alleen Wifi, maar die neem ik toch nergens mee naar toe, dus voor thuis op de bank surfen is die prima :thumbup:



Elk merk tablet/telefoon heeft zijn eigen merk apps die je kunt donwloaden. Ze zijn niet uitwisselbaar.

Is al gezegd, maar neem niet de van Bart Smit…

Dochter van mijn vriendin heeft hem, maar ding is zo traag als dikke bonestr*nt door een trechter…



Hoe het verder zit weet ik niet, ik gebruik hem alleen thuis. Mijn man onderweg met zijn simkaart…

Overigens: plekken waar gratis wifi te krijgen is, worden vaak ook door criminelen gebruikt om te kijken of ze je computer in kunnen komen. Dus je beveiliging moet wel zeer goed op orde zijn voordat je dit soort openbare kanalen gebruikt.

En anders moet je inderdaad een data abonnement nemen.

Apple heeft eigen Apps die alleen met Apple gebruikt kan worden, dus Ipad (of phone).

Je hebt goedkopere versie’s van tablet, dan zou ik personlijk een Archos nemen … en niet die van de BS.

Ha, dank voor jullie verhelderende antwoorden.!!