hallo
sinds 3 dagen krigt ons meisje ook flesvoeding.
maar wat ik me af vraag is het volgende:
als ze de fles krijgt drinkt ze eerst (goed) en gaat er ook bijna niks naast maar hoe langer ze aan de fles ligt hoe meer er eigenlijk langs haar mondje eruit gaat net of ze t naar binnen zuigt en het er via haar onderlip weer eruit gooit.
en hoe kun je goed controleren of ze de fles wel goed in hun mondje
hebben!!!???
gr loessie
Zit haar onderlip wel goed om de speen en niet naar binnen gevouwen? Beetje draaien met de speen in d’r mondje wil weleens helpen om 'm goed te pakken. En anders een andere speen uitproberen misschien.
was hier ook in t begin … en ineens ging het goed , mischien even wennen :thumbup:
caitlyn had dat ook …maar ook vaak oprispingen erbij.
ik heb haar nutriton door elk flesje gegeven en sindsdien gaat het super en word er ook niet meer geknoeid.
Ze heeft nu nog moeite met te vleoibaar eten/drinken
sneeuwitje
Ja, Bram had dat ook. En opeens ging het wel goed. Waarschijnlijk wennen ja.
het gaat al een stuk beter met het lekken
alleen nu spuugt ze de hel boel onder en komt 9 van de 10 keer heel haar voeding er weer uit na een minuut of 10.
ook het boeren na de voeding wil niet altijd lukken iemand daar nogtips voor ???
gr loessie
om wat sneller te laten boeren kreeg ik een tip uit het ziekenhuis…is of op de buik liggen…of je doet 1 hand onder allebei haar okseltjes (via de buikkant) en je andere hand oner de kont en laat maar heen en weer schommelen (wel haar iets naar voren laten leunen).
ik hoop dat het duidelijk is.
Wat voor een voeding krijgt ze?
sneeuwitje
ze krijgt nutrilon nummer 1 dat groene blik
bedankt voor de tip sneeuwwitje ga m straks gelijk uitproberen!!
gr loessie
Loessie gaat het nu beter met boortjes laten???
En hoe gaat het met het knoeien??
sneeuwitje
hoi sneeuwwitje
boertjes laten gaat een stuk beter
en het lekken gaat ook al iets beter nu alleen nogals ze t laatste van de fles nie twil op drinkendan gooit ze t aande onderkant er weer uit
nu hebben we vanmiddag de mevrouw van t cb thuis gehad
ze is flink gegroeid gelukkig maar ze wilde de flessen van 120 water en 4 scheppen poedr niet geheel opdrinken nu moet ik r dus om de 4 uur gaan voeden zodat er meer regelmaat in haar schema komt maar nog standaard komt ze om de 3 uur
en nu moet ik haar gaan laten huilen totdat ze t opgeeft en slappe thee of water gaan geven heeft iemand daar ervaring mee en ging/gaat dat goed??
gr loessie
Ik zou haar niet laten brullen hoor. Ze is pas 3 weken… Gewoon lekker om de 3 uur voeden en dan wat vaker en wat minder tegelijk. Zeker als ze de neiging heeft tot spugen. Als jij aanvoelt dat jouw meisje er niet aan toe is, moet je het niet doen. Volg je gevoel!!
Lana was nog net geen maand oud toen ze overging uit zichzelf naar 5 voedingen per dag. Het CB zei ook tegen mij dat het teveel in 1x was. Toen heb ik gezegd, prima, als jullie het beter weten, mogen jullie met een huilend kindje zitten de hele dag door.
Ik heb Lana nooit laten huilen om een voeding. En anders geeft je toch 10 of 15 cc tussendoor ipv slappe thee.
Nee hoor, niet laten huilen om eten. Dat vind ik zo zielig.
Lana was trouwens degene die beslist over hoeveel en hoevaak ze wilde eten.