Lekkage

Hallo dames,

Wie heeft er tips voor me voor deze ongemakkelijke gebeuren.

Als ik Dylan hem bv geef, dan lek een van me borsten heeeeel erg.

Zo erg dat het door me zoogcompres gaat en me bh helemaal zeikes nat is.

En steeds maar weer.

Best vervelend, vandaag al helemaal omdat ik met hem naar de kinderarts moest zijn en hem daar even bv gaf.

En ja hoor kon me bh bijna uitwringen.

Heeft er iemand tips voor me hoe ik het beste kan aanpakken zodat me bh’s niet steeds nat worden.

Oh lastig he? Ik herken het probleem nog wel ja…

Wat hier af en toe hielp: tijdens het voeden je bovenarm tegen je borst aandrukken, zodat de TSR afneemt. (je kunt natuurlijk ook met je vingers tegendruk geven, maar vooral in het openbaar kan dat genant zijn :wink: )

En eventueel tijdens het voeden een extra zoogcompres in je bh stoppen.

Verder wordt het na verloop van tijd wel minder; maar goed daar heb je nu niets aan natuurlijk :wink:

Succes!

je hebt ook van die opvangcupjes dacht ik… kan je die niet in je bh plaatsen, zodat daar de melk in wordt opgevangen?

ik bedenkt maar wat :wink:

Dank je Jiska.

Hahaha zie het al voor me.

Inderdaad lastig.

Maar dat tegendruk word best lasig, dit wegens dat ik het niet merk en me handen vol aan heb.

Zal die extra zc eens proberen dan.

Amy ja die heb je wel ja, maar weet niet of ie werk en niet dat ik nog meer een zooitje van maak :?

Je kunt inderdaad cups kopen om de melk mee op te vangen, deze heb ik ook een hele tijd gebruikt omdat ik met hetzelfde probleem zat. Als Kaya de ene kant dronk, stroomde de andere kant leeg.

Zo’n cup plaatste je dan voor het aanleggen aan de kant waar je niet voedt, tijdens het voeden stroomt de melk er dan in en als je klaar bent kan je hem ervanaf halen. Dit moet je wel voorzichtig doen, want als ze erg vol zitten dan kan het er dus uitstromen. Maar met erg vol moet je wel direct aan 40-50 ml denken hoor!

Als je googlet op Medela Lekschalen kom je ze vanzelf tegen :slight_smile:

Mouse dank je wel voor de tip.

Ga eens even kijken ervoor.

Heb je een kolf? Dan kan je de kolfschelp met flesje tegen de lekkende borst doen. Kun je het nog bewaren ook :wink:

Oh vervelend zeg, hier ook gehad de eerste maanden. Vaak, heel vaak nieuwe compressen, in jouw geval zou ik even schone pakken voro je hem aanlegt.

En even in de gaten houden of er geen andere reden is dat je meer lekt dan ‘normaal’ (bij mij was dat overproductie, toen ik daar van af was, was de lekkage ook zo goed als over).

@ikaa wrote:

Dank je Jiska.

Hahaha zie het al voor me.

Inderdaad lastig.

Maar dat tegendruk word best lasig, dit wegens dat ik het niet merk en me handen vol aan heb.

't Is eigenlijk heel makkelijk hoor; alleen beetje lastig uitleggen via een pc-scherm :wink:
Maar stel je geeft links de borst, dan ondersteun je de beentjes van de kleine met je rechterhand/arm. Als je dan de binnenkant van je rechterbovenarm tegen je rechterborst aandrukt, houdt dat de TSR redelijk tegen. Je hebt dus echt geen arm vrij nodig; die arm ligt daar toch al :wink: (of je moet in een andere houding voeden, dat kan natuurlijk ook)

Lastig blijft 't sowieso, en je voelt je zo ongemakkelijk, helemaal buitenshuis. Ow, misschien ook een ideetje om standaard een schone bh en/of shirtje in je tas te hebben zitten? Just in case?

En echt echt echt: na verloop van tijd wordt het (stukken) minder!!!

Dank jullie wel dames voor de adviezen.

Ik hoop dat het niet heel erg lang duurd dan.

Maar het rare is dat het niet elke keer zo is.